iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3GS niet meer te restoren op 3.0 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/45134-3gs-niet-meer-restoren-op-3-0-a.html)

kingster 05-10-09 15:19

3GS niet meer te restoren op 3.0
 
Omdat is mijn 3GS wil verkopen wil ik het toestel leegmaken door een restore. De koper wil het toestel kunnen jailbreake dus heeft hij firmware 3.0 nodig, hetgeen wat nu op het toestel staat. Het toestel is nu niet gejailbreaked.

Echter kan ik het toestel niet restoren naar 3.0 omdat dit geblokkeerd wordt door Apple (een 3gs mag vanaf nu alleen maar upgraden naar 3.1). Toch wil ik mijn iphone leeg hebben voor ie verkocht wordt zonder te upgraden naar 3.1

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

WDS001 05-10-09 16:16

Jailbreak is reeds mogelijk voor iPhone 3GS met firmware 3.1, dus ik denk dat je probleem zo al opgelost is :)

master 05-10-09 16:18

waar kan ik de handleiding vinden voor JB + unlock 3.1.

dank

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 361130)
Jailbreak is reeds mogelijk voor iPhone 3GS met firmware 3.1, dus ik denk dat je probleem zo al opgelost is :)


Michel15 05-10-09 16:18

wat je ook doet....kies niet voor wis alle inhoud en instellingen

hiermee deed mijn 3GS helemaal niks meer

gelukkig had ik de files bij Saurik on server, dus nu doet ie het wel weer

WDS001 05-10-09 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door master (Bericht 361133)
waar kan ik de handleiding vinden voor JB + unlock 3.1.

dank

Gewoon de juiste customfirmware downloaden van de link die ik je gaf en shift-herstel doen in iTunes. Als alles klaar is is je iPhone gejailbreakt en kan je dmv Ultrasnow uit Cydia unlocken. Unlock handleiding vind je hier.

master 05-10-09 16:27

dus een 3GS 3.0 die eerst gejailbreaked was en officieel in itunes was geupdate naar 3.1 kan nu hersteld worden met de customfirmware 3.1 en geunlocked worden met ultrasn0w?

dank

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 361137)
Gewoon de juiste customfirmware downloaden van de link die ik je gaf en shift-herstel doen in iTunes. Als alles klaar is is je iPhone gejailbreakt en kan je dmv Ultrasnow uit Cydia unlocken. Unlock handleiding vind je hier.


WDS001 05-10-09 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door master (Bericht 361140)
dus een 3GS 3.0 die eerst gejailbreaked was en officieel in itunes was geupdate naar 3.1 kan nu hersteld worden met de customfirmware 3.1 en geunlocked worden met ultrasn0w?

dank

Neen, als je 3.1 wil unlocken moet je updaten met een custom firmware (met activatie). Als je reeds geupdate hebt met een officiële firmwareversie dan kan je niet meer unlocken.

kingster 05-10-09 18:20

Probleem opgelost. Heeft me welliswaar een hele dag googlen gekost, maar om 3.0 te restoren naar 3.0 heb ik de tool gebruikt om van 3.1 naar 3.0 te restoren: 3GS Downgrade Assistant

http://www.difrnt.com/projects/3Gs/d..._Assistant.zip

bananapie 31-12-09 20:40

Zelfde
 
Beste Kingster,

Ik wil hetzelfde doen. Alleen bij mij geeft itunes nog steeds de foutmelding van apple wanneer ik 3gs downgrade assistand gebruik?

Kunt u mij misschien helpen?

Destiny 31-12-09 22:18

Waarom restore je hem niet gewoon naar 3.1.2? En daarna jailbreaken met Blackra1n.

ThaBudz 31-12-09 22:20

idd simpeler kan niet .

bananapie 01-01-10 12:02

Omdat blackrain toch een tethered jailbreak is, wat overal staat aangegeven als slecht?
En omdat het veel verstandiger is om de oude baseband te behouden die er nu op staat ivm signen van apple?

Kan ik mijn iPhone niet restoren naar een custom 3.1.2 met de oude baseband? Ik heb even gezocht maar tot nu toe nog niets gevonden.

WDS001 01-01-10 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bananapie (Bericht 399731)
Omdat blackrain toch een tethered jailbreak is, wat overal staat aangegeven als slecht?
En omdat het veel verstandiger is om de oude baseband te behouden die er nu op staat ivm signen van apple?

Kan ik mijn iPhone niet restoren naar een custom 3.1.2 met de oude baseband? Ik heb even gezocht maar tot nu toe nog niets gevonden.

Als jij nu geen tethered-jailbreak hebt zal je dat bij Blackra1n ook niet hebben. Kijk eerst even naar het 4e en het 5e cijfer uit je serienummer: is dat lager dan 40 dan kan je zeker zijn dat je een untethered-jailbreak hebt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.