//

Van garantie/verzekering gebruik maken of toch even niet?

Van garantie/verzekering gebruik maken of toch even niet? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb een klein probleempje. Gisteravond sprong mijn kat op me bureau, en hij kwam op de iPhone terecht. M'n iPhone schoof dus van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-10-09, 15:06
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard Van garantie/verzekering gebruik maken of toch even niet?

Hoi,

Ik heb een klein probleempje. Gisteravond sprong mijn kat op me bureau, en hij kwam op de iPhone terecht. M'n iPhone schoof dus van me bureau af en viel op de grond.

Nu zit er dus een kras op het zwarte linksonderin naast de button en een stuk op mijn scherm, links onderin.

Het zijn echt niet mega krasjes, en het valt niet direct op maar ik vind het toch maar niks (zeker omdat het mij wel opvalt omdat ik precies weet waar het zit, omdat ik na de val het direct ging controleren).

Alles werkt ook nog wel goed (gelukkig maar), maar zonder die kras vind ik de iPhone er natuurlijk nog veel mooier uit zien. Maar goed.

Mijn vraag nu is dus of ik gebruik moet maken van de garantie (of verzekering - T-Mobile ProAssist Gegarandeerd waarbij ook waterschade, valschade etc. is verzekerd) of toch maar even wachten? Er zijn tot voor zover ik merk geen problemen, maar goed, zonder kras is het toch beter.

Nu twijfel ik dus wel heel sterk. Zo kan ik ook nog even wachten totdat er eventueel wat meer krasjes opzitten, maar daarnaast is er voor de iPhone zelf nu ook nog een wachttijd van 2 maanden. Daarnaast misschien dus een refurbished toestel. Daarover heb ik ook wel klachten gehoord, maar zoals ik ook wel is zeg: je hoort geen mensen klagen die geen problemen hebben.

Als ik het goed heb begrepen word bij een refurbished toestel wel veel meer gecontroleerd dan bij een nieuw toestel, krijgt het een nieuwe batterij en een nieuwe achterkant.

Nu zijn mijn vragen dus:
- Zal ik nog even beter wachten tot dat wachttijden voor de iPhone in het algemeen teruglopen?
- Is het beter om te wachten totdat er bijvoorbeeld wat meer krasjes opzitten zodat het in 1x word vervangen, en niet dat ik het voor elk krasje opnieuw opstuur?
- Kan je van de garantie vaker gebruik maken? Kan je van de verzekering vaker gebruik maken? (een ongeluk ligt namelijk in een klein hoekje, ik had namelijk zelf nooit verwacht dat mijn iPhone van het bureau zou worden geschoven door mijn kat)
- Nog opmerkingen?

Groetjes,
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-10-09, 16:02
Phoef Phoef is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 85
Standaard

Het is zeker een dilema, maar is het niet zo dat er echt iets kapot moet zijn aan je iphone door valschade willen ze de claim aannemen?
  #3  
Oud 06-10-09, 16:15
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Ik vraag me echt af of ze je iphone gaan vervangen omwille van een klein krasje.
  #4  
Oud 06-10-09, 17:09
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Ik vraag me echt af of ze je iphone gaan vervangen omwille van een klein krasje.
Njah, en ik kan de iPod niet besturen via de meegeleverde oortjes. Ook het microfoon signaal daarvan komt niet door. En ben beetje onduidelijk met dat krasje: het is een krasje met een bocht en is ongeveer 8 cm lang. Je voelt het niet echt, alleen als je er rustig over heen gaat en je er een beetje op let.

Laatst gewijzigd door S¡mon; 06-10-09 om 17:11.
  #5  
Oud 06-10-09, 17:19
Bengyonair Bengyonair is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Goeiedag,

ik zit met het zelfde probleem.
alleen is het bij mij aan de bovenkant
en op vakantie gebeurd...
nu weet ik niet of dit onder garantie of reisverzekering valt?
kan iemand mij hier meer over vertellen!?

Groetjes,
Bengy
  #6  
Oud 06-10-09, 18:23
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bengyonair Bekijk bericht
Goeiedag,

ik zit met het zelfde probleem.
alleen is het bij mij aan de bovenkant
en op vakantie gebeurd...
nu weet ik niet of dit onder garantie of reisverzekering valt?
kan iemand mij hier meer over vertellen!?

Groetjes,
Bengy
Valschade valt in ieder geval niet onder garantie. Ik weet niet of je reisverzekering het zal dekken, waarschijnlijk heb je daarvoor wel een specifieke verzekering nodig (bij T-Mobile bijvoorbeeld)

On-topic: Ik zou even wachten tot er meer krassen zijn of om zeker te zien dat ze jouw iPhone gaan vervangen 'm even hard op de grond smijten?
  #7  
Oud 06-10-09, 18:38
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Ik vraag me echt af of ze je iphone gaan vervangen omwille van een klein krasje.
och je kan hem binnen geven met "er zit wat vuil onder mijn scherm"
en "mijn batterij loopt direct leeg".
ik ken zelf iemand die hem binnengaf vanwege een kras op het scherm.
Ze deden er ook niet moeilijk over.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Met een BB internet pakket gebruik maken van je Iphone??? jrg85 Odido (T-Mobile) 12 25-01-11 18:40
Toch even vermelden.....Garantie Franciskine iPad algemeen 4 29-08-10 10:59
Gebruik maken van gratis applicaties etc. thaconqueror Archief 2 22-10-08 12:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:42.