iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   de moeite waard om te repareren of niet? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/45286-de-moeite-waard-om-repareren-niet.html)

nice1one 07-10-09 18:09

de moeite waard om te repareren of niet?
 
hallo allemaal,

graag hoor ik jullie mening over een gratis gekregen iphone 3G/8Gb uit de States met de volgende defecten:

1. reageert niet op ontgrendelen dus scherm defect (geen barst of wit scherm)
2. simmcardhouder foetsie
3. mute knop beschadigd

Zou het de moeite waard zijn om te laten repareren bij een pds service shop (zo ja welke!) of kan ik hem net zo goed in de ton gooien?

Wie geeft advies aan deze newbie?

Alvast bedankt.

evmw 07-10-09 18:18

Waarom het touchscreen niet werkt is natuurlijk even gokken, maar er van uitgaande dat dat een touchscreen reparatie wordt is het mijns inziens nog zeker de moeite waard om hem te laten repareren.

apotheosis 07-10-09 23:30

Het probleem is het niet alleen touchsreen probleem is maar ook nog eens de simkaarthouder die er niet is en mute knop beschadigd ,dat lijkt niet zo erg maar als je alles moet laten herstellen dan kan je volgens mij makkelijk aan mi
sten s 300 euro uitkomen.
Veronderstel ze een nieuw scherm moeten steken,dit zou al rond de 200 euro kosten.Mja,je kan hem binnen steken (geen idee wie dat wil aanvaarden) en dan vragen van ze eerst moete nagaan wat er scheelt en dan eerst voor ze er iets aandoen de prijs laten weten en dan kan je nog beslissen.

Maar ik denk dus het geen leuke rekening zal worden.Het kan al evengoed zijn ze het niet kunnen of willen herstellen ook.

Het probleem is ook het geen toestel van hier is en dat maakt het nog allemaal vervelender natuurlijk.

Ik zou het in de vuilbak gooien.Als er al zo'n problemen aan zijn?Ik vraag mij af wat sommige mensen toch allemaal uitsteken mee die iphone.Buitrn wat kraskes op de achterkant heb ik nog nooit problemen gekent.

nice1one 07-10-09 23:36

ben benieuwd...
 
als ik diverse sites bekijk gaat me dit ongeveer 200 euries kosten :cool:

Gamebusters 07-10-09 23:42

moeite waard probeer jij maar eens een iphone 3g te vinden voor onder de 300 euro waar alles werkt weinig kans

nice1one 07-10-09 23:45

klopt wel...
 
heb je zeker gelijk in als je marktplaats bekijkt
thx

evmw 08-10-09 08:52

200 euro hoeft lang niet, PM anders maar even

nice1one 15-10-09 01:03

Hij is weer gefixed... mijn ervaring met Pdatech Mobile Solutions
 
  • do. 8 oktober
    Pdatech site bezocht en reparatie formulier gedownload en iphone verzonden per post.
  • zo. 11 oktober
    per mail gespecificeerde prijsopgave van €106,- (incl btw en verzendkosten) ontvangen en dezelfde dag door mij akkoord gegeven per mail.
  • ma. 12 oktober
    Email met gereedstatus ontvangen en betalingskenmerk, dezelfde dag door mij overgemaakt.
  • wo. 14 oktober
    met de post iphone thuis ontvangen en dat alles ruim binnen één week.
Mijn Conclussie: Prima snelle service tegen een geringe vergoeding. Eerder uitzondering dan regel en verdient wat mij betreft een dikke pluim.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:00.