iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G S Belt uit zichzelf (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/45403-iphone-3g-s-belt-zichzelf.html)

Impulsief 09-10-09 13:23

iPhone 3G S Belt uit zichzelf
 
Beste mensen,

ik heb geprobeert te zoeken naar een soortgelijk onderwerp, maar niet terug kunnen vinden. Mocht deze er wel zijn dan zou ik daar graag naartoe doorgelinkt worden.
Mijn vriendin is in het bezit van een iPhone 3G S. Daar is ze heel tevreden mee en hij bevalt heel goed. Er is echter een probleem. Tot nu toe weten we alleen nog dat het bij mij gebeurt, maar zonder dat zij het ziet of hoort belt haar iPhone mij op, als we net een gesprek hebben gehad. Dus 5 minuten na een normaal telefoongesprek word ik teruggebeld door haar telefoon zonder dat zij daar iets van weet. Dit is natuurlijk niet bepaald leuk, en kan ook leiden tot hoge abo-kosten. Mijn vraag dus, zijn er meer mensen die dit probleem hebben (gehad), en hoe is dit op te lossen?

Vriendelijke Groet,
Impulsief

evmw 09-10-09 13:50

Als ik het goed begrijp toont de iPhone niet dat hij aan het bellen is, wat gebeurt er dan als jij hem toch opneemt?

Impulsief 09-10-09 14:05

Dat begrijp je inderdaad goed. Als ik opneem dan hoor ik gewoon achtergrond geluiden. Zo hoorde ik een uurtje geleden mijn vriendin rondlopen. Toen ik vervolgens ophing besloot ik haar meteen terug te bellen. Echter was de lijn bezet. Even later kreeg ik een berichtje van mijn voicemail. Haar telefoon had aangegeven dat ik aan het bellen was, en zij had opgenomen terwijl ze mijn voicemail in aan het spreken was.

Ook als ik opneem is er niks op de iPhone zelf te zien, pas als ik vervolgens zelf weer terug bel.

shapezzz 09-10-09 14:10

Garantie ?? ik zou er even mee terug gaan waar je 'm gekocht hebt ;)

Impulsief 09-10-09 14:12

Hij is nu 3 maandjes oud, dus garantie zal er nog wel opzitten. Hij is gekocht bij de BelCompany in Den Bosch. Kan de telefoon daar gewoon naar toe worden gebracht? Ik neem aan dat dit probleem niet een bekend probleem is met de iPhones? Ik had een ouder topic gevonden waarin iemand melde dat hij hetzelfde probleem heeft gehad en hij had hem ook teruggebracht..
Iemand nog andere oplossingen?

Liquid2ubstanc3 09-10-09 14:19

Kun je niet beter eerst ff een restore uitvoeren voordat je er terug mee naar de winkel gaat? Als het daarmee opgelost is scheelt je dat een hoop tijd en moeite.

evmw 09-10-09 15:06

Inderdaad, ik zou nog even een restore proberen of een andere SIM proberen om even te testen.

Wellicht gewoon routering probleempje bij de telecom provider. Blijft het vreemd, maar dan krijg je dit soort dingen.

shapezzz 12-10-09 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Impulsief (Bericht 363079)
Hij is nu 3 maandjes oud, dus garantie zal er nog wel opzitten. Hij is gekocht bij de BelCompany in Den Bosch. Kan de telefoon daar gewoon naar toe worden gebracht?

Niet jouw probleem wat wel en niet kan, betreffende firma heeft jou het product verkocht en is dus ook verantwoordelijk voor de garantie ;)
Restore zou ik ook even proberen maar als dat niets uitmaakt zal het wel een hardwareprobleem zijn lijkt me zo..

Succes i.i.g. !!

naferflavor 13-01-10 14:28

mijn iPhone belt uit zich zelf. ik bedoel hiermee niet een broekzak gesprek. Nadat ik gebeld heb en ik de iPhone nog in mijn hand heb, belt hij uit zichzelf!. Er is dan geen fysiek contact met het beeldscherm. Maar in feite zouden ook deze broekzak gesprekken niet eens mogen!!!!

ik heb hem al aangeboden voor reparatie maar het probleem bleef. ze concluderen dat het een software probleem is. uiteindelijk heb ik hem mogen omruilen voor een ander toestel maar lieten ze de oude rekeningen voor wat het was.

T-mobile zegt dat het broekzak gesprekken zijn waarvoor ik zelf verantwoordelijk ben. want de Sim kaart registreert de gesprekken en daarom is het niet hen probleem. Ik heb ze al geprobeerd uit te leggen dat de sim kaart de gesprekken niet maakt maar de telefoon. de Simkaart legt de connectie maar je hebt altijd de telefoon nodig om de simkaart wat te laten doen. Ik ben al 10 jaar een klant van ze ( voorheen Ben) en klaag nooit. nu heb ik een keer een probleem, en ik heb het maar over 2 maanden hebben ze er geen oor aan. ik heb om mijn goede wil te laten blijken en dat ik geen wanbetaler ben de helft van de twee maanden voldaan. Ze hebben mu nu overgezet naar prepaid en willen €1800,- hebben. terwijl het ging over een bedrag van €300,-. Er wordt niet eens vermeld waarom het zo een groot bedrag is. Ik had het al voorgelegd aan de geschillen commissie maar die begrepen het niet, stelden geen vragen en hebben er een zooitje van gemaakt. Ik wil het nu voor laten komen.

Maar zoals gewoonlijk willen grote bedrijven zoals T-mobile niet erkennen dat er iets fout zit en moet de consument voor de kosten opdraaien.
Daarom ga ik een rechtzaak aanspannen en zoek ik naar mensen die dit ook hebben ervaren. En of deze willen getuigen?

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

edgar1974 26-02-11 20:06

Ik erken in dit probleem het volgde,
Als ik met mijn Iphone 4 in gesprek ben, gebeurt het soms dat de verbinding ineens wordt verbroken.
Of dat ik zomaar ineens een wachttoon krijgt te horen voor een andere verbinding en het huidige gesprek wordt verbroken.
Als ik dan achteraf mijn contactgeschiedenis bekijkt, is daar helemaal niets van terug te vinden.

Ik dacht in eerste instantie, dat ik misschien met mijn Iphone aan mijn oor het touchescreen ontgrendeld zou hebben,maar die blijkt dan nog gewoon vergrendeld te zijn.
Echt vreemd

Iamapple 05-04-11 18:41

uit zichzelf bellen
 
probeer eens de geheugenkaart te verwijderen en alle gedownloade bestanden, zoals MP3's van je interne geheugen te wissen. Ik had zelfde probleem met een samsung. Alle MP3's verwijderd incl die op geheugenkaart stonden en probleen was opgelost. Waarschijnlijk virusje.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Impulsief (Bericht 363045)
Beste mensen,

ik heb geprobeert te zoeken naar een soortgelijk onderwerp, maar niet terug kunnen vinden. Mocht deze er wel zijn dan zou ik daar graag naartoe doorgelinkt worden.
Mijn vriendin is in het bezit van een iPhone 3G S. Daar is ze heel tevreden mee en hij bevalt heel goed. Er is echter een probleem. Tot nu toe weten we alleen nog dat het bij mij gebeurt, maar zonder dat zij het ziet of hoort belt haar iPhone mij op, als we net een gesprek hebben gehad. Dus 5 minuten na een normaal telefoongesprek word ik teruggebeld door haar telefoon zonder dat zij daar iets van weet. Dit is natuurlijk niet bepaald leuk, en kan ook leiden tot hoge abo-kosten. Mijn vraag dus, zijn er meer mensen die dit probleem hebben (gehad), en hoe is dit op te lossen?

Vriendelijke Groet,
Impulsief


Iamapple 05-04-11 18:42

probeer eens de geheugenkaart te verwijderen en alle gedownloade bestanden, zoals MP3's van je interne geheugen te wissen. Ik had zelfde probleem met een samsung. Alle MP3's verwijderd incl die op geheugenkaart stonden en probleen was opgelost.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door naferflavor (Bericht 404620)
mijn iPhone belt uit zich zelf. ik bedoel hiermee niet een broekzak gesprek. Nadat ik gebeld heb en ik de iPhone nog in mijn hand heb, belt hij uit zichzelf!. Er is dan geen fysiek contact met het beeldscherm. Maar in feite zouden ook deze broekzak gesprekken niet eens mogen!!!!

ik heb hem al aangeboden voor reparatie maar het probleem bleef. ze concluderen dat het een software probleem is. uiteindelijk heb ik hem mogen omruilen voor een ander toestel maar lieten ze de oude rekeningen voor wat het was.

T-mobile zegt dat het broekzak gesprekken zijn waarvoor ik zelf verantwoordelijk ben. want de Sim kaart registreert de gesprekken en daarom is het niet hen probleem. Ik heb ze al geprobeerd uit te leggen dat de sim kaart de gesprekken niet maakt maar de telefoon. de Simkaart legt de connectie maar je hebt altijd de telefoon nodig om de simkaart wat te laten doen. Ik ben al 10 jaar een klant van ze ( voorheen Ben) en klaag nooit. nu heb ik een keer een probleem, en ik heb het maar over 2 maanden hebben ze er geen oor aan. ik heb om mijn goede wil te laten blijken en dat ik geen wanbetaler ben de helft van de twee maanden voldaan. Ze hebben mu nu overgezet naar prepaid en willen €1800,- hebben. terwijl het ging over een bedrag van €300,-. Er wordt niet eens vermeld waarom het zo een groot bedrag is. Ik had het al voorgelegd aan de geschillen commissie maar die begrepen het niet, stelden geen vragen en hebben er een zooitje van gemaakt. Ik wil het nu voor laten komen.

Maar zoals gewoonlijk willen grote bedrijven zoals T-mobile niet erkennen dat er iets fout zit en moet de consument voor de kosten opdraaien.
Daarom ga ik een rechtzaak aanspannen en zoek ik naar mensen die dit ook hebben ervaren. En of deze willen getuigen?

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:55.