iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhoto ziet iPhone niet meer !! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/45412-iphoto-ziet-iphone-niet-meer.html)

Vienna-Dutchman 09-10-09 16:31

iPhoto ziet iPhone niet meer !!
 
Zo, ik heb van de week mijn iPhone van FW 3.1 (Custom uit dit Forum) voorzien, gejailbreaked was hij al. (Purplera1n).
Alles funktioneert perfekt, behalve dat je het Providerlogo niet meer ziet, maar dat is een ander probleem.

Mijn hoofdprobleem is het volgende:
Als ik de iPhone op mijn Mac aansluit wordt hij door iTunes normaal aangesproken en ik kan ook synchroniseren, in iPhoto verschijnt hij echter niet meer. Ik kan dus geen foto's van mijn iPhone naar mijn Mac kopieren.
Op de Mac heb ik "Snow Leopard" draaien. Op mijn 2e iMac waar nog gewoon "Leopard" op staat funktioneert alles zoals het moet zijn, het ligt dus waarschijnlijk niet aan de iPhone.
Voordat ik FW 3.1 had geinstalleerd, funktioneerde het op beide Macs wel!

Wie heeft hetzelfde probleem en er een oplossing voor gevonden?

petrovsky 29-10-09 14:49

Heb helaas dezelfde ervaring.:confused:

Vienna-Dutchman 29-10-09 15:04

Bij mij loste het probleem zich vanzelf op! Ik liet hem een keer wat langer aangesloten in iPhoto en plotseling was ie er weer!!

Mwfadebeer 29-10-09 15:38

Probeer een een herstart van de snowleopard machine.

petrovsky 29-10-09 23:36

Dé oplossing???
 
Klinkt vreemd maar het werkte voor mij,
iPhoto geopend, trek de usb van de iPhone eruit, en bv die voor het toetsenbord.
Wissel van usb poort en sluit weer aan.
Wonder, de iPhone verschijnt weer in iPhoto.

Maar wel de bug gemeld aan Apple.
:confused::confused::confused:

feifei 09-12-09 18:14

iPhoto ziet iPhone niet
 
Precies hetzelfde probleem. Alles (maar hopelijk nog niet alles) geprobeerd: iPhone opnieuw ingesteld, geprutst met de USB-kabel (erin en daarna opstarten, andersom, andere USB-poort etc)...

Alles is helemaal up to date en ook ik gebruik Snow Leopard.

Wie iets weet, please laat het ons weten.

feifei 09-12-09 20:09

Oplossing!!!
 
OK mensen, ik heb nog wat verder gezocht en kwam terecht op het Amerikaanse forum van Apple. De oplossing:

Foto's op je iPhone die uit e-mails komen, weggooien (of eventjes naar jezelf mailen voor als je het mailtje niet meer hebt).

That's it.

Dus ik ben ruim 1400 foto's doorgegaan en heb alle foto's uit mailtjes weggegooid, toen de iPhone een soft reset gegeven, Mac opnieuw opgestart, iPhoto gestart, iPhone eraan gehangen en toen zitten hopen op herkenning. In eerste instantie niets, toen Fotolader gestart, die zag de iPhone wel (deed ie eerst niet), en toen ja hoor, ook iPhoto zag mijn iPhone.

En het ouderwets importeren van foto's kon beginnen. Heerlijk!

Hoe het allemaal precies komt, geen idee, maar dit heeft dus geholpen!!

Hoop dat jullie er wat aan hebben.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:24.