//

UMTS in iPhone met een mod?

UMTS in iPhone met een mod? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ten eerste wil ik even melden dat ik nieuw op dit forum ben en ik ernaar uitkijk om over ±2 weken mijn iPhone in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-01-08, 22:19
m0dd3st m0dd3st is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 3
Standaard UMTS in iPhone met een mod?

Hallo,

Ten eerste wil ik even melden dat ik nieuw op dit forum ben en ik ernaar uitkijk om over ±2 weken mijn iPhone in mijn armen te kunnen sluiten.

De vraag die mij bezig houd is de volgende: de vodafone blox die je bij een abonnement afsluit is eigenlijk umts. Alleen kun je maar gprs snelheden halen doordat je geen umts hebt op de iphone. Maar nu het mogelijk is om eigen code op het ding te draaien, zou het dan niet mogelijk zijn om een umts antenne in je iphone te plaatsen, en dan doormiddel van een softwarematige hack te zorgen dat die zijn werk goed doet waardoor je umts hebt? (op ebay kun je bijvoorbeeld wel nokia umts antennes kopen uit een N93)

Zelf ben ik iemand van het hardware-matig modificeren, zo bouw ik ook alle spelcomputers om. Hardwarematig zou wat ik hier omschrijf toch mogelijk moeten zijn, of zie ik misschien iets over het hoofd? (want telefoons zijn niet mijn primaire vakgebied)

Als er geen reden zou zijn waarom dit onmogelijk is behalve het probleem van de iphone de antenne laten herkennen, dan wil ik erg graag zoiets gaan ontwikkelen en wil ik mijn iphone wel voorzien van een antenne. Maar dan zou er iemand uit de gemeenschap de code moeten schrijven waardoor het kan werken.

Ik hoor graag of het mogelijk is en zo ja, of er iemand aan mee wil werken.

Groet,

m0dd3st
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-01-08, 22:35
Meneer Guggenheimer Meneer Guggenheimer is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 50
Standaard

Ik denk als het kan dat er weinig ruimte in de iPhone voor is.
  #3  
Oud 04-01-08, 22:47
Lucas Lucas is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Bilzen - België
Berichten: 138
Stuur een bericht via MSN naar Lucas
Standaard

Ik denk dat het theoretisch gezien wel mogelijk is.
Echter gaat dat niet van de eerste keer lukken, veel trial and error.

Software daarvoor schrijven gaat ook niet makkelijk zijn, want de iPhone gaat deze standaard niet herkennen.
  #4  
Oud 05-01-08, 01:12
martijn02 martijn02 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 57
Standaard

Als het zo makkelijk was om UMTS in een iphone te bouwen had Steve Jobs dat zelf wel gedaan. Je hebt niet alleen een antenne nodig, maar een UMTS chipset, en waarschijnlijk wil je ook een wat zwaardere accu. Gebruik van UMTS benodigd nou eenmaal een hoop meer stroom dan GPRS. Zoek eens wat foto's van een geopende iphone, dan kan je zien hoe klein en krap alles is. Het gaat je echt niet lukken om daar een umts functionaliteit in te bouwen.


Wat je wel kan doen: Een UMTS telefoon erbij nemen, daarmee een ad-hoc Wi-Fi netwerkje opzetten, en op de telefoon je UMTS "delen". Hier is al software voor beschikbaar, kan je je iphone in een stuk houden, en toch af en toe op umts-snelheid rondsurfen.
  #5  
Oud 05-01-08, 13:02
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Tja het is ook mogelijk om van een brommer moter + wat hout een Vliegtuig te maken echter is het niet makkelijk... Zeker is het mogelijk alleen niemand heeft hier (denk ik) vooralsnog zin in. En zoals Martijn al zegt. Het past er zoiezo niet in dus als jij met een aanhangsel op de iPhone wil lopen be my guest maar ik zie het niet zitten. En een 3G ontvanger is heel groot, heb je wel eens gekeken naar een UMTS telefoon. De meeste zijn erg dik. Echter heb ik nog maar weinig hardware mods gezien... Ik zie eerder een 3/5 mp camera in de iPhone verschijnen. Dat is niet super duur en ook mogelijk om te maken. Maar dat zal ook nog wel even duren. Ik waag me iPhone er zoiezo niet aan want volgens mij is hij mooi zoals ie is

Greetz, Stiruam

Edit: ik zie nu dat van adhockWi-Fi umts delen. Werkt dat echt sneller? Wow das best grappig. Maar dan moet je wel een UMTS + Wi-Fi compactible mobiel hebben. Maar thanx want dit wist ik nog niet
  #6  
Oud 05-01-08, 13:59
corsake corsake is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: heers (limburg)
Berichten: 60
Standaard

Een 3 of 5 mp camera voor in de iphone zou inderdaad wel mooi zijn
__________________
iphone us 8gb 1.1.4 nederlands
  #7  
Oud 05-01-08, 14:15
m0dd3st m0dd3st is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 3
Standaard

Persoonlijk zou ik liever eerst umts hebben. Een 2mp foto verzenden met gprs is al niet te doen, dus 5mp gaat je zéker al je batterijtijd kosten. En dat je batterij met umts minderlang meegaat is vervelend, maar in een paar uur umts kun je meer data verzenden dan je met gprs kan dromen.

Ik meen trouwens altijd begrepen te hebben dat umts antennes kleiner waren? Maar netto zijn ze misschien wel groter met chipset etc. erbij. Die chipset is trouwens een goed opgemerkt probleem martijn02. De kortere accuduur zou ik persoonlijk geen groot probleem vinden want je kan hem misschien van een schakelaar voorzien waardoor je alleen als je gaat surfen je umts aanzet en hij verder niet continue staat te slurpen. En voor het ruimtegebrek had ik wel een ideetje, en ook als er iets buiten de iphone moet komen is dat in naam der wetenschap niet zo erg

Blijft die chipset over. Laat ik daar geen verstand van hebben...

Die ad-hok oplossing klinkt wel goed, maar net alsof je dan niet met een extra in de weg zittend ding rondloopt En je moet dubbel betalen. Maar wel een oplossing idd.
  #8  
Oud 06-01-08, 18:14
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Waarom eigenlijk niet meteen HSDPA...? Dan gaat het weer veel sneller en heb je de snelheid voor mobiele tv...

Greetz, Stiruam
  #9  
Oud 07-01-08, 00:33
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Nog een half jaar en dan komt de iPhone2 uit.. ik zou daar op wachten als ik jou was!!
  #10  
Oud 07-01-08, 10:15
Jappe Jappe is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 48
Standaard

Er was trouwens laatst een test verschenen op een site waarbij de snelheid van het internet werd vergeleken op de iPhone (gprs) en een nokia N95 (UMTS).

De Nokia N95 was hierbij niet sneller, hooguit 1 seconde, en dat komt vooral door de snelle processor in de iPhone.
Ik denk dat UMTS niet echt een must is, zeker niet als het ten koste gaat van de levensduur.
  #11  
Oud 10-01-08, 01:22
fedorr fedorr is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 151
Standaard

UMTS in een huidige generatie iPhone zal nooit lukken. Ik heb met de kerst dagen mijn iPhone open gemaakt, om mijn beeldscherm te vervangen, en gelijk even naar de chipset gekeken met een loep. Dit is toch wat gedetaileerder dan de foto die op internet staan. Van de radiochip is bekend dat hij UMTS signalen kan verwerken. De radiochip heb ik kunnen localiseren op het logicboard en daar zaten een aantal loze connecties op. Ik neem aan dat deze zijn bedoelt om bijvoorbeeld een UMTS antenne aan te sluiten (maar ook voor een GPS ontvanger en nog wat functies die mogelijk zijn op de zeer geavanceerde radiochip). Hierop solderen is echt fisiek onmogelijk. Overigens zal je de chip slopen door een soldeerbout direct op de pootjes te zetten, simpelweg door de hitte. Voor UMTS zou je toch echt op een volgende versie van de iPhone moeten wachten. Een iPhone dus waar Apple zelf UMTS in heeft gezet.
  #12  
Oud 10-01-08, 18:28
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn Bekijk bericht
Nog een half jaar en dan komt de iPhone2 uit.. ik zou daar op wachten als ik jou was!!
Ehm jha maar we weten nieteens of die wel gehackt kan worden dus better not zou ik zeggen... Althans alles is te hacken maar dit kan wel even duren denk ik Apple leert echt wel van ze fouten

Greetz, Stiruam
  #13  
Oud 10-01-08, 18:32
Frits Frits is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Wenen, Oostenrijk
Berichten: 244
Stuur een bericht via ICQ naar Frits Stuur een bericht via MSN naar Frits
Standaard

@Marcoyn: als je nog 2 jaar wacht heb je een Iphone met WiMax,..als je nog 5 jaar wacht heb je een Iphone met TV als je nog 10 jaar wacht,..etc etc etc

In de huidige Iphone (Laten wij hem Iphone 1 noemen) is geen UMTS mogelijk.
  #14  
Oud 10-01-08, 22:17
Martijn Snels Martijn Snels is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Vught
Berichten: 164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn Bekijk bericht
Nog een half jaar en dan komt de iPhone2 uit.. ik zou daar op wachten als ik jou was!!
Make it end of 2009... Je moet die verhalen niet zo geloven...
  #15  
Oud 11-01-08, 03:02
S.A.F S.A.F is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Haha ja. Remember de Widescreen Video iPod die uit zou komen een half jaar na de 5G. Die kwam er ook niet. Nu, meer dan een jaar later, is er de iPod Touch die je er niet eens mee mag vergelijken i.v.m. het grote capaciteitsverschil.
  #16  
Oud 13-01-08, 13:22
m0dd3st m0dd3st is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fedorr Bekijk bericht
UMTS in een huidige generatie iPhone zal nooit lukken. Ik heb met de kerst dagen mijn iPhone open gemaakt, om mijn beeldscherm te vervangen, en gelijk even naar de chipset gekeken met een loep. Dit is toch wat gedetaileerder dan de foto die op internet staan. Van de radiochip is bekend dat hij UMTS signalen kan verwerken. De radiochip heb ik kunnen localiseren op het logicboard en daar zaten een aantal loze connecties op. Ik neem aan dat deze zijn bedoelt om bijvoorbeeld een UMTS antenne aan te sluiten (maar ook voor een GPS ontvanger en nog wat functies die mogelijk zijn op de zeer geavanceerde radiochip). Hierop solderen is echt fisiek onmogelijk. Overigens zal je de chip slopen door een soldeerbout direct op de pootjes te zetten, simpelweg door de hitte. Voor UMTS zou je toch echt op een volgende versie van de iPhone moeten wachten. Een iPhone dus waar Apple zelf UMTS in heeft gezet.
Zodra ik de mijne over een week in handen heb ga ik hem ook onder de loep leggen, maar ik vraag me af hoe onmogelijk dat is. Ik heb ervaring met spelcomputers en daarbij moet je soms ook op dergelijke chips solderen, op pootjes die verwijderd zijn. Dat is moeilijk werk, maar niet onmogelijk. Maar misschien is deze chip wel 50% kleiner als wat ik gewent ben, dat kan ik op dit moment niet zeggen. Dus ik zal van je aannemen dat het onmogelijk is, met deze kanttekening erbij.

Wel mooi dat er in principe een chip inzit die het aan kan, wat dus betekent dat als je het onmogelijke soldeerkunstje geleverd hebt, enkel nog de software een probleem is.

Zelfs al zou die iphone generatie 2 snel uitkomen, dan hebben wij hem hier in Nederland toch pas als hij alweer verouderd is ten opzichte van de concurrentie. Mijn filosofie is daarom: Get it while its hot!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik Edge werkend met een Vodafone UMTS abo? Richard2008 Vodafone 2 20-05-08 22:22
Is er al een uitzendinggemist mod voor de iPhone? jgrietveld iPhone algemeen 7 11-12-07 00:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:18.