iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Help!!! iphone kapot of niet? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/45875-help-iphone-kapot-niet.html)

samfromamsterdam 14-10-09 18:18

Help!!! iphone kapot of niet?
 
Ik heb een paar weken geleden mijn iphone 1e generatie laten vallen en sindsdien doet hij het niet meer. De dag dat ik hem liet vallen ging de batterij heel snel op en deed de home knop het niet meer. Nou diet hij helemaal niets! itunes herkent hem niet en ik kan hem niet op starten. Het enige wat ik krijg is een poppetje met een tekstwolk in het russisch??? ik heb hem ooit laten jailbraken misschien dat het daar ook mee heeft te maken?

Kan iemand mij helpen door wat tips, info of iets dergelijks!

alvast bedankt!!! ;)

King1987 14-10-09 18:20

Welke iPhone je ook hebt, je hebt nu een recovery mode.

Zet hem in DFU (zie wiki) en download een custom FW die voor jouw iPhone bestemd is hier van het forum. (zie jailbreak subforum). Die er op zetten via iTunes (DFU werkt namelijk altijd, dus zal iTunes hem ook herkennen).

Heb je alle problemen dan nog of wordt je iPhone nog niet herkend, is hij hardware matig beschadigd ;)

samfromamsterdam 14-10-09 18:33

reactie
 
DFU helpt niet! itunes geeft niets aan! ik heb er neit veel verstand van maar denk niet dat hij in recovery staat. weet iemand nog wat te doen of ik kan ik hem gewoon bij het oud vuil zetten?

King1987 14-10-09 18:34

DFU werkt altijd Kijk maar eens in de wiki hoe je hem daar goed en netjes in krijgt!

samfromamsterdam 14-10-09 18:41

again
 
`Sorry wil niet lastig zijn! maar hij doet echt helemaal niets! heb de actie uitgevoerd die bij wiki staat vermeld. Dus tien sec allebei en dan alleen de home knop maar geen reactie! heb het vele malen geprobeerd maar niets! :(... toch bedankt voor je hulp!

King1987 14-10-09 19:09

Dan is het denk ik (maar onze iPc-hardware-Guru) Evmw zal meer weten. Dus wacht even totdat hij online is!

evmw 14-10-09 19:12

Je zegt dat je HOME knop het niet meer deed, dan kom je dus ook niet in DFU mode :) Ik denk dus dat er niets anders op zit dan reparatie.

Marwin111 15-10-09 13:06

Ik weet niet of dit topic nog actief is.

Ik heb 2 dagen geleden perongelijk op update geklikt via itunes.
Nu heeft die dus die update gedaan. itunes zegt iets over de simkaart en mijn iphone (1e generatie vanuit us) zegt dat ik moet verbinden met itunes(kan nu alleen nog 112 bellen). Kan iemand mij hiermee verder helpen, hoe ik dit verholpen krijg?
Ik heb al heel wat topics afgelezen, alleen nu weet ik niet meer wat ik juist wel en juist niet moet doen.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

evmw 15-10-09 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marwin111 (Bericht 367647)
Ik weet niet of dit topic nog actief is.

Ik heb 2 dagen geleden perongelijk op update geklikt via itunes.
Nu heeft die dus die update gedaan. itunes zegt iets over de simkaart en mijn iphone (1e generatie vanuit us) zegt dat ik moet verbinden met itunes(kan nu alleen nog 112 bellen). Kan iemand mij hiermee verder helpen, hoe ik dit verholpen krijg?
Ik heb al heel wat topics afgelezen, alleen nu weet ik niet meer wat ik juist wel en juist niet moet doen.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Ik weet niet wat het met dit topic te maken heeft, maar gebruik de zoekfunctie even. Je moet activeren of jailbreaken (en daarna eventueel unlocken). In de hoop dat het met jouw firmware versie nu al kan.

samfromamsterdam 16-10-09 15:53

EVMW.... weet je toevallig waar ik hem kan repareren??? omg. noord brabant of kan ik dat ergens hier vinden op de site??

WDS001 16-10-09 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door samfromamsterdam (Bericht 368467)
EVMW.... weet je toevallig waar ik hem kan repareren??? omg. noord brabant of kan ik dat ergens hier vinden op de site??

Er zijn verschillende bedrijven daarvoor: Pdatech, ISN Service, FixSupport ..
Ikzelf ben zeer tevreden over Pdatech (heb daar mijn gebroken scherm laten repareren).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:40.