iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Telefoon nummers in vreemd formaat (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/46124-telefoon-nummers-vreemd-formaat.html)

Dunno1970 17-10-09 16:55

Telefoon nummers in vreemd formaat
 
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb vandaag een 32 GB iphone 3GS gekocht in Belgie, simlockvrij uiteraard. Alles werkt perfect en ben erg blij met de iPhone, alleen doet zich 1 raar probleem voor.

Als iemand mij belt of sms't dan laat de iPhone het telefoonnummer zien in het formaat +31 6 xx xx xx xx, met als gevolg dat de contactpersonen niet herkend worden en dat is rete irritant. Nu gebruikt nederland het formaat +31 6 xxxxxxxx.

Is dit te wijzigen en zo ja hoe...? Let wel: ik ben een complete nitwit op de iphone momenteel dus als iemand een tip heeft dan zo uitgebreid mogelijk :) Of moet ik al mijn telefoonnummers gaan aanpassen... :(

Alvast bedankt voor de reacties...

King1987 17-10-09 16:59

 Verplaatst naar: Ervaringen

ButcherJF 18-10-09 08:09

Ik vermoed dat het iets met je instellingen te maken heeft. Heb je wel overal in instellingen Nederland staan? Instellingen/Algemeen/Landinstellingen: zowel Taal, Stmbediening, Toetsenborden als Regionotatie? En hoeveel toetsenborden heb je 'aan' staan?

Dunno1970 18-10-09 09:49

Bedankt voor je reactie, maar alles staat op nederlands, zowel de taal, de stembediening en de regionotatie. Er is 1 toetsenborg aanwezig.

Als ik bij regionotatie voorbeeld kijk dan zie ik ook (010) 123 45 67 staan...

ButcherJF 18-10-09 10:36

Wellicht helpt het als je je netwerkinstellingen reset: Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.
Mocht dat niet helpen, zet je iPhone dan eens op een andere taal, zet hem uit en weer aan en zet hem daarna weer op Nederlands. Evt. nog een keer uit- en weer aanzetten.

Dunno1970 18-10-09 10:41

Allemaal al geprobeerd, heeft niets geholpen.

Het schijnt wel vaker voor te komen zoals ik kan lezen op internet maar alle oplossingen komen uit op jailbreaken van de iphone en dan een bestand aanpassen. Geen idee of jailbreaken werkt met de 3.1.2 firmware...

WDS001 18-10-09 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dunno1970 (Bericht 369368)
Allemaal al geprobeerd, heeft niets geholpen.

Het schijnt wel vaker voor te komen zoals ik kan lezen op internet maar alle oplossingen komen uit op jailbreaken van de iphone en dan een bestand aanpassen. Geen idee of jailbreaken werkt met de 3.1.2 firmware...

Met Blackra1n kan jij jailbreaken. Zie daarover dit topic.

ccc1988 02-02-10 18:10

Ik heb ook een soort gelijk probleem.

Als ik een nummer invoer om te bellen of bij contacten dan gaat het mis.
Als ik mijn eigen regio kengetal pak 047 dan doet hij dit fout.
Er komt dan te staan (0475)57 12 32, in plaats van (047) 557 12 32.
Als ik kengetal 010 of 020 pak gaat het wel goed.

Iemand enig idee hoe ik dit op los?(ik wil niet gaan jailbreaken)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:17.