iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Onderste Deel Van Het Scherm Doet Het Niet Bij Typen??? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/46195-onderste-deel-scherm-doet-niet-typen.html)

Broodplank 18-10-09 16:39

Onderste Deel Van Het Scherm Doet Het Niet Bij Typen???
 
Heren / Dames

Ik heb een probleem. Het onderste gedeelte van me scherm doet het niet als ik moet typen.. Hij doet het wel als ik op een icoon druk. Dus precies dat gedeelte helemaal onderaan. Waar die telefoon etc iconen staan. De ondsterste 4 die 'vast' zitten.

Dus als ik bijvoorbeeld zit te smsen en ik wil spatie drukken dan selecteert hij de letters boven de spatie. Dus spatie etc doet het niet maar de letters wel..

Hoe zou dit komen?

Gejailbreakt & Geunlockt > 3.0.1 (7A400)

evmw 18-10-09 16:56

Draai je scherm eens om te kijken of het toetsenbord het dan wel doet?

Broodplank 18-10-09 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 369640)
Draai je scherm eens om te kijken of het toetsenbord het dan wel doet?

Dan doet hij het wel. Als ik hem dus horizontaal hou kan ik typen...

kal_el 18-10-09 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Broodplank (Bericht 369643)
Dan doet hij het wel. Als ik hem dus horizontaal hou kan ik typen...

ook de letters ide nu op de plaats staan van de plaats waar je de andere letters niet kan typen als je je iPhone recht houdt (weet niet of deze zin duidelijk is :p)

Broodplank 18-10-09 17:08

Ik begrijp je zin. Als je hem horizontaal houdt zit de P etc daar. Daar kan ik dan wel op drukken, dan doet de P het gewoon..

kal_el 18-10-09 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Broodplank (Bericht 369650)
Ik begrijp je zin. Als je hem horizontaal houdt zit de P etc daar. Daar kan ik dan wel op drukken, dan doet de P het gewoon..

dan lijkt het mij geen lcd probleem te zijn, anders zou de p ook niet werken.
Al eens een restore gedaan?

evmw 18-10-09 17:11

Ik denk dat je even een restore moet doen om te kijken of dit het probleem verhelpt (even geen backup terugzetten). Helpt het niet dan zal het toch een touchscreen probleem zijn (in de zin van moet vervangen worden).

kal_el 18-10-09 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 369654)
Ik denk dat je even een restore moet doen om te kijken of dit het probleem verhelpt (even geen backup terugzetten). Helpt het niet dan zal het toch een touchscreen probleem zijn (in de zin van moet vervangen worden).

'k begrijp niet goed hoe dat nog een touchscreen probleem zou kunnen zijn (heb wel niets van achtergrond kennis ofzo natuurlijk)

maar het lijkt mij dat als punt X na kanteling wel werkt dat dat niet echt touchscreen is toch?

Broodplank 18-10-09 17:22

De iconen werken als ik hem gewoon normaal hou, dus een touchscreen fout is het niet ;).

Hoe doe ik een restore? Dat gaat moeilijk toch want dan krijg je de nieuwe firmware?

evmw 18-10-09 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 369657)
'k begrijp niet goed hoe dat nog een touchscreen probleem zou kunnen zijn (heb wel niets van achtergrond kennis ofzo natuurlijk)

maar het lijkt mij dat als punt X na kanteling wel werkt dat dat niet echt touchscreen is toch?

Nee zo kun je het helaas niet stellen, en ik spreek uit ervaring.

Broodplank 18-10-09 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 369675)
Nee zo kun je het helaas niet stellen, en ik spreek uit ervaring.

het is precies na de jailbreak gebeurt... ik heb hem daarna nog 3x gejailbreakt voor de zekerheid maar hij is goed gejailbreakt...

evmw 18-10-09 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Broodplank (Bericht 369677)
het is precies na de jailbreak gebeurt... ik heb hem daarna nog 3x gejailbreakt voor de zekerheid maar hij is goed gejailbreakt...

Daarom raad ik ook aan even een restore van de firmware te doen, wellicht dat er ergens gewoon softwarematig niet in orde is.

Broodplank 18-10-09 18:00

Moet ik hem restoren via iTunes? Dat lijkt me niet toch? Want daarna kan ik hem niet meer jailbreaken...

libia 18-10-09 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Broodplank (Bericht 369682)
Moet ik hem restoren via iTunes? Dat lijkt me niet toch? Want daarna kan ik hem niet meer jailbreaken...

hoezo zou je hem daarna niet kunnen jailbreaken? Heb je gewoon een officiele iPhone? of heb je met een softunlock?

als je gewoon een officiele iphone hebt: ff restoren in itunes en vervolgens blackra1n downloaden en draaien om hem weer te jailbreaken ;)

Broodplank 18-10-09 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door libia (Bericht 369688)
hoezo zou je hem daarna niet kunnen jailbreaken? Heb je gewoon een officiele iPhone? of heb je met een softunlock?

als je gewoon een officiele iphone hebt: ff restoren in itunes en vervolgens blackra1n downloaden en draaien om hem weer te jailbreaken ;)


Als je hem restoret via je itunes dan krijg je toch 3.1.2 en die is niet te jailbreaken toch ;)?

evmw 18-10-09 18:22

Je hoeft niet per se de laatste firmware er op te zetten.

Broodplank 18-10-09 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 369691)
Je hoeft niet per se de laatste firmware er op te zetten.

Of ik ben te dom of ik snap het niet :P.

Je gaat naar itunes > herstellen toch? Maar dan gooit hij er automatisch 3.1.2 op?

kal_el 18-10-09 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Broodplank (Bericht 369705)
Of ik ben te dom of ik snap het niet :P.

Je gaat naar itunes > herstellen toch? Maar dan gooit hij er automatisch 3.1.2 op?

shift + herstellen en je kan zelf een ipsw bestand kiezen.
Download dus ergens een andere firmware versie, en doe het dan via de shift+ herstellen

evmw 18-10-09 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 369706)
shift + herstellen en je kan zelf een ipsw bestand kiezen.
Download dus ergens een andere firmware versie, en doe het dan via de shift+ herstellen

Op de Mac alt+herstellen drukken.

Broodplank 18-10-09 19:06

Prachtig heren, dank jullie wel. Als ik dat heb gedaan dan moet ik hem even jailbreaken?

evmw 18-10-09 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Broodplank (Bericht 369708)
Prachtig heren, dank jullie wel. Als ik dat heb gedaan dan moet ik hem even jailbreaken?

Als je met je eigen SIM niet kan activeren moet je inderdaad even een jailbreak uitvoeren voordat je de iPhone kan gebruiken/testen.

Broodplank 18-10-09 20:31

Na restore werkt hij ook niet. echt heel vreemd, alleen als ik moet typen. Moet het scherm niet gekalibreert worden ofzo (of hoe je het ook noemt?)

evmw 18-10-09 20:52

Nee het is een capacitief touchscreen welke je niet hoeft te calibreren. Ga er maar van uit dat het vervangen moet worden (of valt eigenlijk wel onder garantie als het goed is).

Broodplank 18-10-09 21:13

geen garantie meer. Heb hem al een tijdje. maar wat ik niet snap, waarom alleen bij het typen?

evmw 18-10-09 21:31

Je zal het niet alleen bij typen hebben, maar daar is de 'afwijking' je waarschijnlijk tot nu toe alleen nog opgevallen. Om dat te begrijpen moet je even precies weten hoe de touchscreens van de iPhone werken, maar dat vereist zoveel technische uitleg dat het forum er overbelast van gaat raken dus dat laat ik maar even voor me ;)

Broodplank 18-10-09 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 369815)
Je zal het niet alleen bij typen hebben, maar daar is de 'afwijking' je waarschijnlijk tot nu toe alleen nog opgevallen. Om dat te begrijpen moet je even precies weten hoe de touchscreens van de iPhone werken, maar dat vereist zoveel technische uitleg dat het forum er overbelast van gaat raken dus dat laat ik maar even voor me ;)

MAar goed, het is niet hinderlijk. alleen als ik een Wi-Fi verbinding wil maken met wep code is het lastig aangezien ik niet op volgende kan drukken.

Als ik sms leg ik hem gewoon horizontaal. Ach ja, ik stap over op de blackberry, laatste keer touchscreen voor mij. Want het irriteerde me toch.

kal_el 18-10-09 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 369815)
Je zal het niet alleen bij typen hebben, maar daar is de 'afwijking' je waarschijnlijk tot nu toe alleen nog opgevallen. Om dat te begrijpen moet je even precies weten hoe de touchscreens van de iPhone werken, maar dat vereist zoveel technische uitleg dat het forum er overbelast van gaat raken dus dat laat ik maar even voor me ;)

ergens iets over te vinden?
heb namelijk wel al veel gelezen over verschillende touchscreens (studeer informatica en hebben daar ook les over gehad)
maar nergens in mijn cursussen/ uitleg van prof daar iets over gehoord :-))

want zoals ik al eerder heb ik hierover geen technische achtergrond, maar wil er wel graag over leren.

evmw 18-10-09 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 369818)
ergens iets over te vinden?
heb namelijk wel al veel gelezen over verschillende touchscreens (studeer informatica en hebben daar ook les over gehad)
maar nergens in mijn cursussen/ uitleg van prof daar iets over gehoord :-))

want zoals ik al eerder heb ik hierover geen technische achtergrond, maar wil er wel graag over leren.

Al is het in dit specifieke geval niet zozeer een puur touchscreen probleem (maar combo met de implementatie die Apple heeft gedaan dmv software en touchscreen controller), kun je al heel wat info vinden op internet als je zoekt op 'capacitive touchscreen'.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:51.