iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Uitgaande email doet niet op 3g (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/46244-uitgaande-email-doet-niet-op-3g.html)

borgqueenx 19-10-09 11:41

Uitgaande email doet niet op 3g
 
Ik heb 3 email accounts op mijn 3gs, en net zoals op mijn vorige iphone kan ik geen email sturen als ik geen Wi-Fi heb. Dan zegt hij; versturen mislukt. Met Wi-Fi kan ik echter altijd zonder problemen een email versturen.

Ontvangen van email lukt altijd.

Mijn 3gs is gejailbreaked. Heeft iemand een oplossing?

Shake3000 19-10-09 11:59

De meeste of eigelijk alle providers hebben de eis dat je alleen mail kan versturen vanaf hun eigen netwerk.
Op 3g zit je op het netwerk van tmobile dus wordt je geblokkeerd.

Ik gebruik hiervoor mijn gmail account om mail te versturen. Als je nog geen gmail account hebt maak je die aan, vervolgens ga je naar je mailinstellingen. Kies je emailaccount en kies server uitgaande post. Vul deze als volgt in:
http://img188.imageshack.us/img188/2710/62847372.jpg
bij gebruikersnaam vul je uiteraard je eigen gmailadres in.

Nu kun je via Wi-Fi EN 3g mail versturen.

borgqueenx 19-10-09 17:46

en er is geen mogelijkheid dit te doen met mijn huidige email adressen? van eigen domein en server? ook geen jailbreak app ofzo?

WDS001 19-10-09 19:20

Je zal twee accounts met hetzelfde e-mailadressen moeten maken met bij het ene de uit-server waarmee je thuis e-mails verstuurt (bijv. uit.telenet.be) en het andere met de uit-server waarmee je via het mobiele netwerkt e-mails kan versturen (bij MV bijv. mail.internetmail.be)

Dan werkt het wel, maar je hebt natuurlijk wel 2 accounts nodig waarbij enkel de uitserver verschilt.

borgqueenx 19-10-09 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 370371)
Je zal twee accounts met hetzelfde e-mailadressen moeten maken met bij het ene de uit-server waarmee je thuis e-mails verstuurt (bijv. uit.telenet.be) en het andere met de uit-server waarmee je via het mobiele netwerkt e-mails kan versturen (bij MV bijv. mail.internetmail.be)

Dan werkt het wel, maar je hebt natuurlijk wel 2 accounts nodig waarbij enkel de uitserver verschilt.

en als ik bijv. alleen via 3g emails wil sturen? zodat ik maar 1x een email account hoef?

ik snap het niet echt goed...

WDS001 19-10-09 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 370467)
en als ik bijv. alleen via 3g emails wil sturen? zodat ik maar 1x een email account hoef?

ik snap het niet echt goed...

Dat kan ook, maar dan zal je wel altijd je mails moeten sturen via 3G. Bij welke provider ben je? Zoek eens op welke server je daar moet invullen of bel eens naar de klantendienst ofzo..

Bomans 19-10-09 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 370371)
Je zal twee accounts met hetzelfde e-mailadressen moeten maken met bij het ene de uit-server waarmee je thuis e-mails verstuurt (bijv. uit.telenet.be) en het andere met de uit-server waarmee je via het mobiele netwerkt e-mails kan versturen (bij MV bijv. mail.internetmail.be)

Dan werkt het wel, maar je hebt natuurlijk wel 2 accounts nodig waarbij enkel de uitserver verschilt.

Waarom 2 accounts?
Ik gebruik telenet en als uitgaande server heb ik mail.proximus.be en verzenden en ontvangen werkt zowel via Wi-Fi als 3G

WDS001 19-10-09 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 370474)
Waarom 2 accounts?
Ik gebruik telenet en als uitgaande server heb ik mail.proximus.be en verzenden en ontvangen werkt zowel via Wi-Fi als 3G

1 account dan :) Ik maak zelf gebruik van Gmail dus heb ik daar geen last van en wist ik blijkbaar niet helemaal hoe het moest :rolleyes:

Bomans 19-10-09 21:44

mijn telenet account staat ook op non actief.
Gmail waakt daar nu over, zo kan ik gebruik maken van push ;)

borgqueenx 19-10-09 23:04

ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen.
3g maakt toch gewoon verbinding met internet via telefoonpalen? wrom kan ik dan alles ophalen qua gegevens, maar is een mailtje sturen geblokkeert? en hoe kan mn provider(telfort) zien dat ik een mail stuur?

Mijn email adres is borgqueenx@gdteam.net > met eigen sitedomein: gdteam.net

ik heb bij "mobiel datanetwerk" onder netwerk instellingen niks ingevuld. dat hoort denk ik zo want kan altijd mooi internetten zonder enige problemen in safari, en mail ophalen. apps en games doen het ook zonder problemen online.

evmw 19-10-09 23:16

Als je over 3G netwerk email wilt versturen, moet je de SMTP opgeven (in de account settings) van je telecom provider. Dit heeft met geblokkeerde poorten te maken om versturen van spam zoveel mogelijk te voorkomen.

Enfin, als deze SMTP server ook bereikbaar is via het 'normale' internet zal dit ook werken als je op Wi-Fi zit. Echter hebben sommige telecom providers deze SMTP server dichtgegooid voor gebruik van 'buitenaf' (niet via 3G) en maar goed ook maar dan moet je dus 2 accounts instellen (dubbele accounts met ieder andere SMTP server).

Als de SMTP server van je telecom provider wel te bereiken is via Wi-Fi/internet dan kun je gewoon 1 account instellen en altijd de SMTP van je telecom provider gebruiken (of je nou op 3G zit of niet).

borgqueenx 19-10-09 23:26

ik heb bij SMTP gewoon mail.gdteam.net ingesteld. omdat dat de mail server van mn website is. Deze werkt dus 100% prima bij Wi-Fi.

Wat zijn de instellingen die ik nu voor telfort moet invoeren?

evmw 19-10-09 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 370673)
ik heb bij SMTP gewoon mail.gdteam.net ingesteld. omdat dat de mail server van mn website is. Deze werkt dus 100% prima bij Wi-Fi.

Wat zijn de instellingen die ik nu voor telfort moet invoeren?

De SMTP van Telfort dus (er van uitgaande dat die andere SMTP niet toestaat op het 3G netwerk, want dan had het wel gewerkt). Als het goed is zou het 'smtp.telfortmail.nl' moeten zijn.

borgqueenx 19-10-09 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 370679)
De SMTP van Telfort dus (er van uitgaande dat die andere SMTP niet toestaat op het 3G netwerk, want dan had het wel gewerkt). Als het goed is zou het 'smtp.telfortmail.nl' moeten zijn.

bedankt voor de hulp. het werkt nu via 3g, maar nu is het lastig dat het echt alleen via 3g werkt. maar goed, in elk geval beter als via Wi-Fi.
er is geen andere mogelijkheid dan kopieen in mail.app te maken, om mails te versturen via Wi-Fi en 3g te laten werken?

borgqueenx 21-10-09 19:43

oke ik heb sinds vandaag de problemen dat ik soms een email ook niet met 3g kan versturen omdat ik dan meldingen krijg zoals: de server weigert de ontvangende persoon ofzo, en soms dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

Zwaar iritant...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:53.