iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gmail Push (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/46390-gmail-push.html)

RainStarr 20-10-09 18:41

Gmail Push
 
Hallo Allen,


Ik heb vandaag voor het eerst push ingesteld voor gmail. Nou zie ik dat mijn kalender wel direct synchroniseerd en zelfs contactpersonen ook maar email ontvangst blijkbaar niet.

Heeft iemand enige idee hoe dat kan? Ik heb in mijn mail instellingen alles op push staan.

Een paar extra details:
- iPhone 3GS
- Telfort Surf en Mail
- Gmail apps (met sync ingeschakeld in het admin paneel)


Alvast bedankt.


Groeten,

Jasper

Michel15 20-10-09 18:51

Heb je alles ook aangepast bij Gmail zelf , dus op de desktop.

Ik bedoel dan IMAP

RainStarr 20-10-09 19:02

Nee, ik gebruik het Exchange protocol. Zover ik weet heb je dan geen IMAP nodig, toch?

ASNNetworks 20-10-09 19:03

Je moet wel je iPhone de tijd geven om alles te downloaden he...Een groot verschil met Push en Fetch is dat je nu Exchange gebruikt, dus ALLE mails worden nu ook op je telefoon gedownload en bewaard. Dat betekent dat je ze ook kunt nalezen wanneer je geen internet hebt, maar ook dat alles gedownload moet worden. Vooral de eerste keer kan het lang duren. Ik had rond de 2500 mails in mn inbox, al die mails moesten dus worden gedownloadn..

Mijn tip:
Zet autolock uit, open mail, ga naar je inbox, druk op refresh en laat het zo staan voor een uurtje. Kijk af en toe op je iPhone en je zult zien dat er steeds meer mailtjes in zullen komen. Dit geld ook voor andere postvakken (outbox, send, concept, labels etc..) Wi-Fi is aan te raden omdat dat meestal een stuk sneller is dan 3G;)

Michel15 20-10-09 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks (Bericht 371210)
Je moet wel je iPhone de tijd geven om alles te downloaden he...Een groot verschil met Push en Fetch is dat je nu Exchange gebruikt, dus ALLE mails worden nu ook op je telefoon gedownload en bewaard. Dat betekent dat je ze ook kunt nalezen wanneer je geen internet hebt, maar ook dat alles gedownload moet worden. Vooral de eerste keer kan het lang duren. Ik had rond de 2500 mails in mn inbox, al die mails moesten dus worden gedownloadn..

Mijn tip:
Zet autolock uit, open mail, ga naar je inbox, druk op refresh en laat het zo staan voor een uurtje. Kijk af en toe op je iPhone en je zult zien dat er steeds meer mailtjes in zullen komen. Dit geld ook voor andere postvakken (outbox, send, concept, labels etc..) Wi-Fi is aan te raden omdat dat meestal een stuk sneller is dan 3G;)

Da's niet waar hoor, niet alles wordt gedownload, je kunt een periode opgeven ;)

ASNNetworks 20-10-09 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 371212)
Da's niet waar hoor, niet alles wordt gedownload, je kunt een periode opgeven ;)

Ja, dat is waar, ik heb bij mij dat standaard gezet op Never, dus geen limit..Was even vergeten dat je het zelf kan instellen;)
Ik zou em wel op never instellen, is makkelijker mocht je ooit een oude mail moeten opzoeken, dan staat ie er al in en kun je het veel sneller vinden;) Duurt alleen de eerste keer wel langer:p

RainStarr 20-10-09 19:12

Bedankt voor de tips. Ik heb hem alleen de laatste dag laten downloaden, en dat zullen maximaal 5 mailtjes zijn denk ik.

Als ik een tijdje mijn mail programmatje open zet, dan komt een nieuw mailtje wel binnen. Helaas gaat dit niet automatisch zoals je van push verwacht.

Met Fetch (elke 15 min) werkt het overigens wel.

Iemand nog suggesties?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks (Bericht 371214)
Ja, dat is waar, ik heb bij mij dat standaard gezet op Never, dus geen limit..Was even vergeten dat je het zelf kan instellen;)
Ik zou em wel op never instellen, is makkelijker mocht je ooit een oude mail moeten opzoeken, dan staat ie er al in en kun je het veel sneller vinden;) Duurt alleen de eerste keer wel langer:p

Als ik oude mail wil zoeken, dan gebruik ik de iphone webmail client van Google wel :)

Ik vind het zonde om 3 Gb aan mail in mijn iPhone te zetten eigenlijk.

ASNNetworks 20-10-09 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RainStarr (Bericht 371217)
Als ik oude mail wil zoeken, dan gebruik ik de iphone webmail client van Google wel :)

Ik vind het zonde om 3 Gb aan mail in mijn iPhone te zetten eigenlijk.

Ik vind het makkelijker om in spotlight of mail.app een woord in te tikken en gelijk te zoeken....

Ieder zn ding;)

En 3Gb is een beetje overdreven...Ik heb nu 800Mb in gebruik van Gmail...En heb rond de 2500 mailtjes inbox...

RainStarr 20-10-09 20:09

Ja hoor, niets mis mee :)

Ik heb al gmail vanaf 2003, dus er staat gigantisch veel.

Bedankt allemaal. Helaas is het me nog niet gelukt maar ik zoek verder.

XIII 20-10-09 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 371203)
Heb je alles ook aangepast bij Gmail zelf , dus op de desktop.

Gmail zelf? Dat lijkt me een (cluster) server(s) van Google, maar zeker niet je eigen desktop...

Michel15 20-10-09 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 371301)
Gmail zelf? Dat lijkt me een (cluster) server(s) van Google, maar zeker niet je eigen desktop...

Als je instellingen wilt wijzigen, moet dat toch op een pc

Snap niet wat jij bedoelt

RainStarr 20-10-09 21:26

Hij bedoelt dat je dat via de browser op je pc moet aanpassen. Maar de werkelijke aanpassing is natuurlijk bij google :)

Michel15 20-10-09 21:28

Aha, hij wil bijdehand doen ;)

Maar eh, doet je mail het nou al via push ?

RainStarr 20-10-09 21:29

Oh haha :)

Maar nee, helaas. Ik heb alles opnieuw ingesteld. Mijn contacten werden weer opnieuw gesynchroniseerd (had sowieso alle contacten bij Google, dus dat gaat goed). Mijn agenda is volledig gesynchroniseerd, en als ik een item online aanmaak, dan staat deze in no time op mijn iphone.

Maar email.... misschien een storing bij Google? Of werkt het bij jullie wel op dit moment?

Michel15 20-10-09 21:30

Werkt bij mij als een speer.

Maar IMAP instellen, heb je dat al geprobeerd ?

kan geen kwaad als het niet helpt

RainStarr 20-10-09 21:32

Maar imap werkt toch niet met push?

Met andere woorden, je moet nu toch telkens (minimaal) 15 min wachten tot je je mail binnen krijgt?

Michel15 20-10-09 21:36

Nog even hoor, je ontvangt helemaal geen mail ?

Ook niet als je op het bijwerken knopje klikt ?

RainStarr 20-10-09 21:43

Niet altijd merk ik nu.

Soms als ik even tussen wat verschillende 'mapjes' en labels wissel wel.

XIII 20-10-09 22:03

Bij mij werkte Push Gmail de eerste keer dat ik het instelde (ook) totaal niet (ook bij mij Contacten en Agenda trouwens wel; ik had toen overigens al een IMAP Gmail account op de iPhone ingesteld).

Toevallig moest ik voor een ander probleem mijn iPhone als nieuw herstellen (zonder een backup terug te zetten!) en toen ik Google Sync opnieuw instelde (zonder een IMAP Gmail account te hebben, al weet ik niet of dat nou echt van invloed was) werkte het opeens wel.

En goed. Ik ben erg blij met Push Gmail!

RainStarr 20-10-09 23:57

Ik was nu even een tijdje weg en zag opeens een paar berichten staan. Op een of andere manier werkt het dus soms wel. Ik denk dat ik het gewoon even moet aankijken.

Wie weet hapert mijn account gewoon even. :)

Bedankt allemaal voor jullie hulp!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:15.