iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   "Geen service" - hardware fout? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/46566-geen-service-hardware-fout.html)

Arash 22-10-09 16:05

"Geen service" - hardware fout?
 
Beste iPhoneClub-leden,

Ik heb een probleempje..
Ik heb laatst tweedehands een iPhone 3G 16 GB gekocht en deze lag uit elkaar.
Ik heb de iPhone weer in elkaar gezet echter was kabel 6 (Wi-Fi Antenne?) ook stuk, deze heb ik nog niet vervangen.
Nu werkt de iPhone en heb ik de iPhone geupdate en geactiveerd.
De iPhone zegt nu echter al een hele tijd:"Wachten op activering, dit kan even duren".
Verder heb ik mijn T-mobile sim erin gedaan, maar deze meld "geen service".
iPhone model is MB497DN, dus wel van T-mobile heb ik achterhaald.

Maar ik heb dus geen service, zou dit door die antenne kunnen komen?

Alvast bedankt!

evmw 22-10-09 16:45

Kabeltje 6 is niet de GSM-antenne, deze zit onder de speaker aan de onderzijde van de iPhone. Via een pogo pin naar het logic board toe, controleer even of die aansluiting wel contact maakt. Verder zit er nog een 'pookje' aan het logic board (ong zelfde plek) dat de metalen rand van de iPhone raakt, controlleer ook dat even.

Als het geen hardware fout is zou een herstel van de software moeten werken (er van uitgaande dat je simlock goed gecheckt hebt).

Arash 22-10-09 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 372587)
Kabeltje 6 is niet de GSM-antenne, deze zit onder de speaker aan de onderzijde van de iPhone. Via een pogo pin naar het logic board toe, controleer even of die aansluiting wel contact maakt. Verder zit er nog een 'pookje' aan het logic board (ong zelfde plek) dat de metalen rand van de iPhone raakt, controlleer ook dat even.

Als het geen hardware fout is zou een herstel van de software moeten werken (er van uitgaande dat je simlock goed gecheckt hebt).

Bedankt voor je antwoord, ik ga zo even kijken.
Je bedoelt dus de speaker waar muziek uit komt (niet oorspeaker)?
Ik ga zo even kijken of die contact maakt.

evmw 22-10-09 18:09

Dat is inderdaad de speaker die ik bedoel, dat is het zwarte plastic deel bij de USB/dock connector. Als je dat gedeelte losschroeft (3x) zul je aan de onderkant de antenne zien, rest volgt dan wel vanzelf denk ik.

Arash 23-10-09 22:01

Weer even opengemaakt en heb even een foto gemaakt ter verduidelijking.
Het pogo pinnetje komt gewoon op het logic board terecht (nummer 1) en nummer 2 is nergens voor?
http://img39.imageshack.us/img39/3964/logicboard.jpg

Arash 24-10-09 00:19

Hmm, in elkaar gezet, dit keer zegt de iPhone geen simkaart geïnstalleerd..

Arash 24-10-09 01:12

update:
Ik had mn simkaart gesloopt, vandaar dat hij zei geen simkaart.
Hij blijft wel "geen service" zeggen met een andere T-mobile SIM..
Ook blijft hij aangeven bij het opstarten: Wachten op activering, dit kan even duren.

Arash 24-10-09 01:18

Heaa gadverdamme, hij had net even mn simkaart herkent, er stond T-mobile, toen ging hij zoeken, en nu is ie weer foetsie.

UPDATE: het is me niet meer gelukt om T-mobile terug te krijgen, erg jammer.
Eenmaal toen hij op T-mobile stond was hij ook direct geactiveerd stond er.
Ik denk dat het toch aan de combinatie pogo pin - logicboard en pookje ligt, want toen ik daar aan zat deed hij het dus even.
Ik krijg hem helaas niet meer zo dat hij het weer doet. Als iemand (evmw) me nog tips kan geven, graag..

evmw 24-10-09 10:18

Ik 'vrees' dat het logic board toch beschadigd is rondom de antenne aansluiting. Je ziet geen schade/scheurtjes in het logic board, en dit is ook niet verbogen op dat punt?

Arash 24-10-09 12:05

Nee je ziet niet echt scheurtjes, hoewel je bij het pookje wel ziet dat hij een beetje los lijkt te zitten, maar als ik deze aandruk o.i.d. of als ik met een schroevendraaier contact leg tussen waar het pookje vandaan komt en de metalen frame, blijft er alsnog geen service staan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.