iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Welke autoradio? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/46598-welke-autoradio.html)

Yzord 22-10-09 23:15

Welke autoradio?
 
Ik wil een andere autoradio kopen met BT zodat ik streaming audio via BT kan krijgen en tegelijk kan bellen.

Nu kwam ik uit op de Kenwood KDC-BT8044U autoradio vergelijken? KIESKEURIG vóór u koopt

Heeft iemand ervaring met deze autoradio? Of eventueel nog ervaring met andere types?

TheStijg 23-10-09 14:15

*TheStijg is in voor een centraal topic voor autoradio's*

Je kan een Parrot kopen en deze koppelen aan je autoradio. Dat koppelen word gedaan via kabeltjes aan de achterkant** Een parrot kost om en nabij €170 (bron: iPhoneclub).

Gr

** advies TheStijg: niet zelf doen maar bij de dealer :P

Nielsracing 23-10-09 14:37

Kijk eens naar de Alpine 104BTi. Werkt vlekkeloos (Parrot ingebouwd) en kost rond de € 220.

tromeijn 23-10-09 19:50

Heb zelf de JVC KD-R801 radio. Via bluetooth kan je je muziek van je iphone afspelen, maar dan kan je niet de functies van de ipod/iphone via je radio bedienen
De radio heeft ook een speciale ipod functie waarmee je de ipod/iphone via je radio kan bedienen. Deze functie werkt alleen via de usb kabel. Tevens maak ik gebruik van de navigatie op de iphone (tomtom). Tijdens het navigeren de radio op de ipod uitgang. Muziek wordt weggedrukt door TOMTOM en de navigatie gaat over de speakers.
Uiteraard ook nog bellen via de radio. display in vele kleuren in te stellen, zowel voor overdag als voor overnacht.
Ik heb er 185 euro voor betaald.
Voor mij een goede radio

Theo

jantje123 16-11-09 20:14

Ben opzoek naar een autoradio die ik kan conecten met mijn microfoontje in de auto en dus handfree kan bellen.Plus ik zou graag draadloos de muziek van mijn i-phone afspelen in de auto.

Iemand ideeën?

Driesdk 18-11-09 11:13

Die Alpine CDE-104BTi,
Kan ik daarmee gewoon draaloos via bluetooth muziek luisteren, én handsfree bellen? Als dat het geval is, welke microfoon wordt er dan gebruikt? Zit er eentje in de autoradio of kan je een extern microfoontje aansluiten op de autoradio? Ik zie door het bos de bomen niet meer.

Groeten

Dropkikker 19-11-09 00:18

Je kunt er niet muziek via bluetooth mee streamen, je krijgt bij de radio een kabel die je in de iphone stopt ( dan word deze tevens opgeladen ).
De microfoon is extern aangesloten op de achterkant.

blaaat 19-11-09 01:02

Gebruik hier een Sony XPLOD. Na enig moeilijk doen verbind het goed over BT voor muziek en gesprekken. Mixt het ook goed. Zit microfoontje ingebouwd.

Het bedienen (play/pause/next/prev etc) over BT werkt helaas weer niet.

tromeijn 19-11-09 05:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jantje123 (Bericht 384458)
Ben opzoek naar een autoradio die ik kan conecten met mijn microfoontje in de auto en dus handfree kan bellen.Plus ik zou graag draadloos de muziek van mijn i-phone afspelen in de auto.

Iemand ideeën?


zie mijn vorige bericht. De JVC KD-R801 kan ook de muziek via bluetooth afspelen. Alleen heb je dan niet de volledige functie om muziek op je iphone te zoeken. Microfoon op de JVC KD-R801 is extern via de achterkant aan te sluiten.
Theo

Tommeh 20-11-09 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Driesdk (Bericht 385085)
Die Alpine CDE-104BTi,
Kan ik daarmee gewoon draaloos via bluetooth muziek luisteren, én handsfree bellen? Als dat het geval is, welke microfoon wordt er dan gebruikt? Zit er eentje in de autoradio of kan je een extern microfoontje aansluiten op de autoradio? Ik zie door het bos de bomen niet meer.

Groeten

Ik kan deze radio je ook aanraden. Ik heb de Alpine CDE-103BT. Is helemaal vergelijkbaar op 3 puntjes na : Hij is zwart ipv zilver, je kunt de display kleuren instellen wat bij de 104 niet kan en er zit geen ipod kabel bij. Deze moet je dan los kopen maar de radio is ook weer goedkoper dus onder de streep scheelt het niets.

Ik kan je de radio echt aanraden. Bellen kan altijd, ook al zit de tel in je zak, via bluetooth en verbindt automatisch. Kabeltje laadt je iPhone gelijk op zodat je aansteker vrij blijft en muziek afspelen werkt top + geen kabel rotzooi.

Graf Zum Kotzen 21-11-09 18:37

Parrot RKI8400. Ideaal Iphone wegstoppen achter je frontje. Album art op LCD scherm. Tevens gelijkertijd Stereo Bluetooth koppeling. Kan ook nog USB stick en Sd kaart koppelen.

OmeStephan 21-11-09 19:37

ik maak gebruik van Alpine iDA-X305, werkt perfect en heeft Parrot bluetooth kast (apart verkrijgbaar) is wel prijzige radio maar kwaliteit is top! Er zijn ook Alpine radios met bluetooth ingebouwd! Alpine staat er om bekend dat ze kwaliteit radios maken en een van de beste ondersteuning met iphone / ipod

Stephan0501 22-11-09 13:40

Ik maak gebruik van een VDO Dayton CD1737 met Bleutooth.

Iphone heeft binnen 3 sec BT verbinding op deze radio
Verder is deze autoradio voorzien van MP3 , SD slot en USB aan de frontzijde.

Verkoopprijs 169 euro.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:16.