iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Landscape werkt niet meer. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/46603-landscape-werkt-niet-meer.html)

lamarrr 11-07-08 19:01

iPhone 3G kantelt niet
 
Goedenmiddag iedereen,
Vannacht heb ik de iphone aangeschaft, alleen kantelt het beeld niet als ik de iPhone draai.
Als ik de iPod functie opstart, start 'ie soms met dat coverflow (wat je ziet als je 'm een kwartslag kantelt) en some met het 'gewone' menu (wat je ziet als de iPhone gewoon recht op is). Hoe ik mn iPhone ook draai of schudt, dit beeld kantelt niet. Ik moet de iPod functie maar opnieuw blijven opstarten en hopen dat ik het gewone menu te zien krijg, want door alle nummers navigeren met alleen die coverflow is niet echt fijn.
Met internet is het precies hetzelfde, meestal start deze op alsof de iPhone een kwartslag gedraaid is.
Enige ideeen?
Bedankt!

ControlSje 11-07-08 19:05

Klinkt niet goed, lijkt me een probleem met de sensoren. Misschien toch maar even terug gaan naar t-mobile. Dat is het voordeel van een officieel gekochte iPhone....je hebt garantie ;)

EDIT
Ik neem aan, dat je de iPhone niet plat op een tafel hebt liggen of iets dergelijks, dan werken de sensoren niet goed namelijk


lamarrr 11-07-08 22:15

Nee ik houd hem gewoon vast, maar hoe ik er ook mee schud, draai en wat dan ook, het beeld draait echt niet :mad:

Destiny 11-07-08 22:20

Restore anders eens in iTunes. Als dat niet helpt kun je het beste naar de T-Mobile winkel.

lamarrr 11-07-08 22:36

Net geprobeerd te restoren maar nog niks veranders.

Shit he, zal je zien dat ik dalijk mn foon alweer een paar weken kwijt ben :(

Destiny 11-07-08 22:47

Je weet dat je springboard ( " bureaublad " ) niet mee kantelt he??
Hij hoort alleen maar te kantelen in Foto's, iPod, Safari en Calculator

lamarrr 11-07-08 23:21

Ja, dat weet ik. Maar al deze programma's starten vrijwel altijd alsof je de iPhone al gedraaid hebt, en je krijgt ze met geen mogelijkheid terug gedraaid

derk.d 14-07-08 11:45

Screen rotation probleem
 
Bij het openen van Safari veranderd mijn scherm automatisch naar landscape modus echter wanneer ik mijn iphone 3g weer rechtop zet gebeurt er niks. Het scherm draait naar rechts. Ook wanneer ik mijn telefoon naar links draait draait het scherm bij safari nog steeds naar rechts. Dit geldt ook voor iphoto.
Bij de 2.0 firmware van de touch is dit niet het geval...
Heeft iemand dezelfde problemen?

ik heb de iphone 3g met firmware 5A345

Bomans 14-07-08 11:50

// samengevoegd //

Qkai 14-07-08 11:55

Ik heb het zelfde probleem. Reseten helpt, maar dat is voor korte duur.

Ik heb al op internet gezocht, maar nog geen echte oplossing gevonden. Sommige zijn terug gegaan naar de apple store en hebben een vervangend toestel gekregen. Maar dat zal hier niet werken wat er is natuurlijk geen toesel meer te krijgen. Ik hoop dat het een sotware probleem is.

derk.d 14-07-08 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Qkai (Bericht 141502)
Ik heb het zelfde probleem. Reseten helpt, maar dat is voor korte duur.

Ik heb al op internet gezocht, maar nog geen echte oplossing gevonden. Sommige zijn terug gegaan naar de apple store en hebben een vervangend toestel gekregen. Maar dat zal hier niet werken wat er is natuurlijk geen toesel meer te krijgen. Ik hoop dat het een sotware probleem is.

Hmm er zijn dus meer mensen die dit probleem hebben. Hebben jullie allemaal de firmware2.0 build 5A345? En hebben jullie dit probleem ook bij 5A347?

Iemand al een spelletje geinstalleerd die de sensors gebruiken zoals monkey ball?

Qkai 14-07-08 12:15

Ik heb versie 5A345.

Ik heb nog geen spellen geinstalleerd die van de sensoren gebuik maken.

derk.d 14-07-08 12:28

ik heb net een gratis spelletje gedownload (spinner) en idd de sensoren doen het daarmee niet.
helaas ben ik nu niet thuis om de nieuwe firmware erop te gooien om te zien of het aan de firmware ligt maar ik ben bang dat het iets hardwarematigs is omdat niet heel veel mensen hier last van hebben zo te zien.
Misschien kan iemand het proberen met de nieuwe firmware 5A347
Upgrading from Unofficial iPhone 2.0 Firmware to Official 2.0 Firmware - Mac Rumors

derk.d 14-07-08 14:14

Het schijnt dat wanneer je je iphone aan en uitzet met de home button ingedrukt het (voor korte tijd) weg is.

Apple - Support - Discussions - iPhone 3G Accelerometer ...

bij mij werkt hij weer goed, maar de vraag is voor hoe lang...

hhmm niet heel lang dus, wanneer je hem ongeveer 5 min niet aanraakt heb je het euvel weer terug.

iemand al geupdate naar 5A347?

Qkai 14-07-08 14:39

Ja, Ik heb geupdate. Maar hellaas, het probleem is er nog.
Ben net terug geweest naar de T-mobile shop en ik krijg een nieuwe.
En je gaat het niet geloven, maar morgen komen de nieuwe binnen.
Ze weten wel een hype in stand te houden................

derk.d 14-07-08 14:49

hmm tjaa zul je net zien dat ze morgen ook alweer uit zijn verkocht en je ze dus niet kunt ruilen...

hopelijk heb je morgen wel een goede iphone!

Stiruam 14-07-08 14:58

Blijkbaar is het een software probleem anders deed hij het die 5 minuten ook niet... Je kan dus A terug gaan naar T-Mobile B hopen dat Apple een fix released en wachten of C gewoon ermee leven :o Ik zou denk ik A doen :D

Greetz, Stiruam

derk.d 14-07-08 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 141733)
Blijkbaar is het een software probleem anders deed hij het die 5 minuten ook niet... Je kan dus A terug gaan naar T-Mobile B hopen dat Apple een fix released en wachten of C gewoon ermee leven :o Ik zou denk ik A doen :D

Greetz, Stiruam

tjaa zit wat in alleen waarom heeft niet iedereen er dan last van? QKai heeft het zowel met firmware 5A345 als 5A347 geprobeerd... beide hetzelfde resultaat...
dan lijkt het mij dat het geen software meer kan zijn....

Stiruam 14-07-08 15:05

Jawel als er een bug is die de kantel methode tegen houd op 3G is het wel degelijk software matig. Als Apple dit niet weet zullen ze dat ook niet hebben gefixed in de iets nieuwere 5A347.

Greetz, Stiruam

derk.d 14-07-08 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 141745)
Jawel als er een bug is die de kantel methode tegen houd op 3G is het wel degelijk software matig. Als Apple dit niet weet zullen ze dat ook niet hebben gefixed in de iets nieuwere 5A347.

Greetz, Stiruam

mee eens maar blijkbaar heeft niet iedereen hier last van? het enige wat ik me kan bedenken is dat een software update niet de "zogenaamde kantel methode" update.
Is er iemand die totaal geen problemen heeft met de 3G?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:38.