iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone in water gevallen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/4663-iphone-water-gevallen.html)

carin90210 01-05-13 21:37

'S morgens ging steeds mijn stembediening aan, echt om de minuut. Ik heb hem proberen uit te zetten maar het ging niet. Toen is hij vanzelf uitgevallen omdat de batterij plat was. Soms werkte mijn home-knop weer, maar dat was zo maar 3 keer. Nu maar hopen dat het met rijst zal helpen en anders zal ik hem moeten reinigen net als timosha het zegt. Ik zal morgen zien. Toch bedankt timosha en ballegooier :)

suzuki2002 01-05-13 22:31

Zelf reinigen. Mainboard uitbouwen. Sieradenreiniger bij kruitvat kopen.
Bij verfspeciaalzaak isopropanol kopen


Dit is wat je dan nodig hebt

ballegooier 02-05-13 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 893106)
Corroderen jouw tanden? :confused: Pfui Teufel :eek:

Zou kunnen. Tandplak. De tandarts reinigt ultrasoon met zon pen waar blauw licht uit komt. Is ie lekker snel klaar :P

Midia123 18-07-13 08:37

Hallo,
Mijn iphone heeft een probleem,als ik youtube of iets anders wil kijken of luisteren, dan komt er geen geluid uit de luidspreker van de iphone. Wanneer ik het geluid omhoog of omlaag doe, staat er 'belsignaal (koptelefoon)'. Maar wanneer ik het geluid bij muziek omhoog en omlaag doe, komt er geen venstertje waarin staat of hij wel omhoog of omlaag gaat.
Het vreemde is dat wanneer er iemand mij belt, dat de luidspreker het oppeens wel doet, maar wanneer ik wil gaan praten, dan doet de oorluidspreker ook niet.
De microfoon doet het wel.
Hij is in het toilet gevallen
Kan iemand helpen?
Gr

Techfreak 18-07-13 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Midia123 (Bericht 904087)
Hallo,
Mijn iphone heeft een probleem,als ik youtube of iets anders wil kijken of luisteren, dan komt er geen geluid uit de luidspreker van de iphone. Wanneer ik het geluid omhoog of omlaag doe, staat er 'belsignaal (koptelefoon)'. Maar wanneer ik het geluid bij muziek omhoog en omlaag doe, komt er geen venstertje waarin staat of hij wel omhoog of omlaag gaat.
Het vreemde is dat wanneer er iemand mij belt, dat de luidspreker het oppeens wel doet, maar wanneer ik wil gaan praten, dan doet de oorluidspreker ook niet.
De microfoon doet het wel.
Hij is in het toilet gevallen
Kan iemand helpen?
Gr

Ik denk dat alleen Apple of een hersteldienst je nog kan helpen. :(

arjan95 18-07-13 23:06

Maak de koptelefoon uitgang goed schoon en droog

Midia123 19-07-13 12:51

Nu heb ik een ander probleem voor. Nu werkt alles terug behalve de luidspreker. Bij een inkomende oproep werkt hij perfect, wanneer ik een beltoon selecteer werkt hij ook en bij het bellen als ik hem op de luidspreker zet, werkt hij ook. Hij werkt alleen niet wanneer ik spellen speel, muziek luister of youtube wil kijken. Dan werkt hij af en toe. Wanneer ik hem in de lader steek, dan werkt het geluid voor 3 seconden en dan valt het weer weg.
Dus ik denk dat er ergens een kortsluiting is. Zou dit me veel kosten om te laten herstellen?
Kan ik proberen de iphone opnieuw te installeren?

Guest-20180925190238 19-07-13 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Midia123 (Bericht 904227)
Kan ik proberen de iphone opnieuw te installeren?

Je kan het altijd proberen, baat het niet schaadt het niet. Maar het is niet de software/firmware die in de WC geduikeld is, het is de hardware. Door corrosie veroorzaakt door agressieve stoffen die zo in een WC rondzwemmen kan het probleem alleen nog maar erger worden.

Om te weten wat een herstelling kost zal je het toestel eerst moeten laten nakijken. Dat is niet van op afstand vast te stellen.

jend1 21-07-13 01:07

Ik heb voorheen mijn ipod touch ook in het toilet laten vallen. Hierna heb ik direct de fohn erop gehouden om de schade enigszins te beperken, en hem vervolgens een nacht op zijn kop gehangen boven de verwarming.

Naderhand had ik ook een volume probleem en heb na 2 weken klungelen toch beroep op mijn garantie geroepen. Mijn suggestie is , eventjes opsturen! Het scheelt een heleboel gestress!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 904190)
Maak de koptelefoon uitgang goed schoon en droog

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Midia123 (Bericht 904087)
Hallo,
Mijn iphone heeft een probleem,als ik youtube of iets anders wil kijken of luisteren, dan komt er geen geluid uit de luidspreker van de iphone. Wanneer ik het geluid omhoog of omlaag doe, staat er 'belsignaal (koptelefoon)'. Maar wanneer ik het geluid bij muziek omhoog en omlaag doe, komt er geen venstertje waarin staat of hij wel omhoog of omlaag gaat.
Het vreemde is dat wanneer er iemand mij belt, dat de luidspreker het oppeens wel doet, maar wanneer ik wil gaan praten, dan doet de oorluidspreker ook niet.
De microfoon doet het wel.
Hij is in het toilet gevallen
Kan iemand helpen?
Gr


XIII 21-07-13 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jend1 (Bericht 904382)
Ik heb voorheen mijn ipod touch ook in het toilet laten vallen. Heb na 2 weken klungelen toch beroep op mijn garantie geroepen.

Alleen valt waterschade niet onder je garantie...

Hebben ze je toch (gratis?) geholpen?

Crypt1k 04-08-13 23:05

Iphone in regen
 
Hey allemaal. Ik, dom als ik ben heb mij iphone 4s snachts op mijn balkon laten liggen. Compleet vergeten. Komt er ook nog een regenbui in de nacht even langswippen. 12 uur smiddags ging ik m'n bed uit en mijn vriendin had mijn iphone op het balkon gevonden. We wisten alletwee van de regenstorm, maar nu schijnde de zon en de iphone was opgedroogd. Hij was compleet functioneel. Mijn moeder heeft dit ook een keer gehad met haar iphone, en die werkte ook goed maar die heeft hem gelijk weer zonder hem eerst in rijst te stoppen in de de oplader gestoken. Toe. Is die iphone compleet kapotgegaan. Ik heb mijn iphone uitgeschakeld en in een bak met rijst begraven. Hij zit nu 12 uur in de rijst en toen ik thuis kwam heb ik hem geprobeerd weer aan te zetten. Geen reactie, ook niet dat lege batterijtje met het logo dat je hem moet opladen. Is hij kapot? Moet ik hem nog wat langer in de rijst laten zitten? Moet ik hem opladen? Is hij kapot omdat ik hem heb uitgezet(aangezien hij het sinsdien niet meer doet)? Bedankt voor je aandacht,

~Jonathan

Techfreak 05-08-13 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Crypt1k (Bericht 906092)
Hey allemaal. Ik, dom als ik ben heb mij iphone 4s snachts op mijn balkon laten liggen. Compleet vergeten. Komt er ook nog een regenbui in de nacht even langswippen. 12 uur smiddags ging ik m'n bed uit en mijn vriendin had mijn iphone op het balkon gevonden. We wisten alletwee van de regenstorm, maar nu schijnde de zon en de iphone was opgedroogd. Hij was compleet functioneel. Mijn moeder heeft dit ook een keer gehad met haar iphone, en die werkte ook goed maar die heeft hem gelijk weer zonder hem eerst in rijst te stoppen in de de oplader gestoken. Toe. Is die iphone compleet kapotgegaan. Ik heb mijn iphone uitgeschakeld en in een bak met rijst begraven. Hij zit nu 12 uur in de rijst en toen ik thuis kwam heb ik hem geprobeerd weer aan te zetten. Geen reactie, ook niet dat lege batterijtje met het logo dat je hem moet opladen. Is hij kapot? Moet ik hem nog wat langer in de rijst laten zitten? Moet ik hem opladen? Is hij kapot omdat ik hem heb uitgezet(aangezien hij het sinsdien niet meer doet)? Bedankt voor je aandacht,

~Jonathan

In rijst leggen wordt ten zeerste afgeraden. Dit versnelt het proces alleen maar.
Dit zorgt er ook voor dat de schadelijke stoffen harder en sneller inwerken.

Als je hem aan iTunes koppelt, reageert iTunes of de iPhone dan?

blubber13 28-08-13 16:29

Ik zeg... doe maar, doe ik ook trouwens hihi (ik weet dat je het beter niet doet maar buh)!!!!!! Dan zit ik op safari boven het bad, en dan hangt heel mijn iphone vol water hahahahahaha en werkt nog altijd, behalve op dat moment dan, dan hapert heel het scherm...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 augustus 2013 om 16:31 ----------

wtf hoe werkt dat forum hier, ik probeer op iemand zn post te reageren hahahaha

RobinTenBerge 29-10-13 11:50

Ik heb het probleem ook gehad,
iPhone in het water laten vallen.

Erg dom en jammer natuurlijk. maar gelukkig via via bij Tuffel in Almelo terecht gekomen en daar een waterschade reparatie laten doen. Mij is verteld door de vertegenwoordiger van het bedrijf dat hij van binnen alles schoon heeft gemaakt en het er nu allemaal weer goed uitzag.

Inmiddels is dat alweer een paar maanden geleden en hij doet nog steeds perfect!

zie www.Tuffel.nl voor meer info

IdsvanSolkema 29-10-13 22:42

Rechtop in een potje met rijst zetten en paar daagjes daar in laten zitten. Daarna schoonblazen met compressor en klaar is kees.

Techfreak 30-10-13 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IdsvanSolkema (Bericht 929639)
Rechtop in een potje met rijst zetten en paar daagjes daar in laten zitten. Daarna schoonblazen met compressor en klaar is kees.

Dit zou ik zeker niet doen. Dan vreten de schadelijke stoffen in het water nog harder in. Ik zou hem laten reinigen door een professionele firma.

IdsvanSolkema 30-10-13 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 929673)
Dit zou ik zeker niet doen. Dan vreten de schadelijke stoffen in het water nog harder in. Ik zou hem laten reinigen door een professionele firma.

Ik dacht dat OP hem in de regen had laten liggen. Wc is mij nooit overkomen (vraag me af hoe mensen dit voor elkaar krijgen) dus weet niet of wat ik zei dan een goed idee is.

Guest-20180925190238 30-10-13 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IdsvanSolkema (Bericht 929674)
dus weet niet of wat ik zei dan een goed idee is.

Rijst onttrekt inderdaad de watermoleculen maar laat de agressieve stoffen in het water achter die dan weer voor corrosie zorgen.

suzuki2002 30-10-13 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IdsvanSolkema (Bericht 929639)
Rechtop in een potje met rijst zetten en paar daagjes daar in laten zitten. Daarna schoonblazen met compressor en klaar is kees.

Niet alleen blijven de agressieve stoffen op deze manier achter.
Je zal zelfs meer schade aanrichten door het gebruik van een compresor
Oorspeaker zal stuk geblazen worden evenals. Microfoon en luidspreker .



Dus zeker niet met compressor uitblazen

seije017 17-07-15 22:14

ik heb hier ook een gevalletje water schade
nu werkt het toestel weer maar nu werkt het touch screen niet meer


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:22.