iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone in water gevallen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/4663-iphone-water-gevallen.html)

iMick 07-07-08 12:25

iPhone + water = corrosie :mad:

Check deze site voor vervanging van de iPhone accu:
iFixit: iPod, iBook, & PowerBook Parts and Accessories

johnwalter 07-07-08 12:30

Ik hoop voor je dat het snel goed komt ! :rolleyes:

jeremy14 07-07-08 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door _GdR_ (Bericht 135545)
hoe plaats je een nieuwe batterij dan?
Werd net gebeld. gesprek +/- 5minuten. 10% van mn batterij dr af. of ik word gewoon paranoide. kan ook. :')

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMick (Bericht 135549)
iPhone + water = corrosie :mad:

Check deze site voor vervanging van de iPhone accu:
iFixit: iPod, iBook, & PowerBook Parts and Accessories

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johnwalter (Bericht 135551)
Ik hoop voor je dat het snel goed komt ! :rolleyes:

net zoals imick zegt corrosie;) heb ik gelukkig geen last van gehad na mijn vries avontuur;)

colliehome 07-07-08 12:32

Water veroorzaakt een kortsluiting waardoor het "leven" van je batterij afneemt.

_GdR_ 07-07-08 12:39

-Oeps. verkeerde topique. -

_GdR_ 07-07-08 12:43

Ik kijk even wat mn accu doet na een dag in de oplader.
anders iPhone Disassembly: Installing Battery - iPhone Parts ga ik dat wel proberen.

:(

ArB 07-07-08 13:37

Gewoon even een paar weken afwachten, bij mij ging alles weer perfect werken en ik heb nergens meer last van.:)

_GdR_ 07-07-08 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 135589)
Gewoon even een paar weken afwachten, bij mij ging alles weer perfect werken en ik heb nergens meer last van.:)


joh. ging je batterij er 'aan het begin' ook op achteruit?
De batterij zit nu bijna vol en zat net toch +/- 10min saan de telefoon. :) krijg steeds meer hoop. :)

zwaan 07-07-08 14:29

Het beste is, als hij nat is geweest. Niet gebruiken, niet opladen als hij nog nat is ! En minstens een week wachten.

_GdR_ 07-07-08 14:43

ja maar ik heb een eigen bedrijfje en moet telefonisch bereikbaar zijn. aangezien mn oude telefoon kapot is gegaan. (ja ook water) heb ik maar een iphone aangeschaft. En hij is misschien max 1,5sec onder water geweest. gelijk droog gemaakt. En alles werkte nog hij wou alleen niet uitgaan. dus ik neem t risico om hem gewoon weer ingebruik te nemen.

zwaan 07-07-08 14:49

Als je er van afhankelijk bent is het wel heel vervelend ja. Misschien heb je geluk. Ik hoop het voor je ;)

ArB 07-07-08 14:51

Mijn ervaring is dat het water er zeer langzaam uit zal verdwijnen en het onmiddelijk weer gebruiken kan een extra risico vormen. Die van mij lag er 2-3 sec in (bad). En werkte na ernstig heen en weer schudden weer prima. Maar heb hem toch maar even helemaal leeg laten lopen door hem zwaar te belasten en daarna onder een ventilator een nachtje laten drogen. (koude lucht gebruiken)

Batterij gaat nu 2 tot 3 dagen mee. Afhankelijk van Wi-Fi + bellen + youtube gebruik

_GdR_ 07-07-08 16:40

mijn accu ging meestal ook 2 tot 3 dagen mee. veel bellen en email ophalen (GPRS) en indien toegankelijk WLAN. ben benieuwd hoelang het nu nog kan.

mn telefoon viel ook in 'schoon' bad water. Zat verder geen water achter mn scherm dus ik denk dat ik erg veel geluk/reflexen hebt. :)

jeremy14 07-07-08 17:03

ik hoop het voor je

jeremy14 15-07-08 22:31

iphone in water gevallen... wat nu?
 
beste medemensen...

en dan is het zover je valt in he water... met je iphone.

hij is circa 10. sec onder water geweest daarna direct naar huis gevaren. heb tot nu toe het volgende gedaan;

- telefoon leeggezogen
- fohn overheen gehouden
- in de rijst gelegt.

wat hij wel soms doet is dat hij begint te trillen als ik de aan/uit knop indruk begint die te trillen.
wat ik wel nog zag is dat het scherm wit was en er soort van water ofso onder zat.

dus wat moet ik nu als volgende gaan doen? heb hem net 3 dagen (nieuwe gekregen)

gr. jeremy

Michael 15-07-08 22:33

Ik zal hem even een paar dagen goed laten drogen

jeremy14 15-07-08 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 143313)
Ik zal hem even een paar dagen goed laten drogen

doormiddel van hoe? op de boiler of??

Michael 15-07-08 23:06

Gewoon ergens op een kast langzaam laten drogen

Mkipz 15-07-08 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 143362)
Gewoon ergens op een kast langzaam laten drogen

ja en dan vooral op een houte kast... trekt het water er lekker in.

iphone in keukenroll wikkelen en laten drogen... afentoe beetje omdraaien ofzo maar meer niet.. geen fohn of iets dergelijks der bij houden etc.

jeremy14 15-07-08 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 143362)
Gewoon ergens op een kast langzaam laten drogen

hij ligt nu in een handoek op een boiler, boiler is niet heel warm draai hem om het half uur om en zo ga ik de hele nacht door denk ik... wanneer kan ik constateren wat er kapot aan is?? ik denk dat de batterij kapotis om eerlijk te zijn.. maargoed onder eht scherm zit geen water in ieder geval;)

wish me luck


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:41.