iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone in water gevallen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/4663-iphone-water-gevallen.html)

Michael 15-07-08 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeremy14 (Bericht 143406)
hij ligt nu in een handoek op een boiler, boiler is niet heel warm draai hem om het half uur om en zo ga ik de hele nacht door denk ik... wanneer kan ik constateren wat er kapot aan is?? ik denk dat de batterij kapotis om eerlijk te zijn.. maargoed onder eht scherm zit geen water in ieder geval;)

wish me luck

Jeremy warmtebronnen zijn nou net niet goed voor je iphone Gewoon open en bloot langzaam laten drogen. Luisteren is helemaal niet moeilijk :eek:

jeremy14 16-07-08 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 143411)
Jeremy warmtebronnen zijn nou net niet goed voor je iphone Gewoon open en bloot langzaam laten drogen. Luisteren is helemaal niet moeilijk :eek:

nou...:P nee snap ik ik leg hem nu op een kast gewoon met niks eromheen en dan zien we wel verder;)

slaap lekker;)

Michael 16-07-08 00:15

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFF eindelijk slaap lekker man

Drinkyoghurt 16-07-08 10:35

Ik zou een alcohol bad aanraden, maar helaas sneuvelt je batterij wel op die manier

jeremy14 16-07-08 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drinkyoghurt (Bericht 143601)
Ik zou een alcohol bad aanraden, maar helaas sneuvelt je batterij wel op die manier

alleen heb ik geen pure alchohol;) en heb geen zin om dat ding helemaal uit elkaar te schroeven, want dan krijg ik hem niet meer in elkaar.


hoelang moet ik hem laten drogenvoordat ik iets mag/kan ondenemen???

Michael 16-07-08 12:06

Kijk af en toe wat de iphone doet als je hem aanzet

jeremy14 16-07-08 12:07

oke is goed michael ik hou je op de hoogte;)

edit1 - goed heb hem proberen aan te zetten hij reageeerde daar niet op, toen aangesloten op de netstroom van de muur, toen begon die te trillen en kwam er geluid uir alsof de box kapot was, scherm bleef uit.

Conclusie??

Drinkyoghurt 16-07-08 12:24

er is op marktplaats een bedrijf dat beweer iphones met waterschade te kunnen fixen voor 40 euro dacht ik..mischien kan je het daar proberen?

jeremy14 16-07-08 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drinkyoghurt (Bericht 143711)
er is op marktplaats een bedrijf dat beweer iphones met waterschade te kunnen fixen voor 40 euro dacht ik..mischien kan je het daar proberen?

is dat veilig denk je?? of mischien naar pda - parts opsture???

truckdiver 16-07-08 12:38

dat ziet er niet goe uit.
wellicht ergens een kortsluitinkje geweest.
als je iphone nat wordt altijd direct afzetten,achterkant proberen te openen (dan kan het water verdampen) en laten drogen,of droog blazen met koude lucht;dat is nu wel te laat vrees ik.
zou toch je iphone openen om te zien dat je batterij geraakt is,daar hangt een speciale sticker op om te zien dat hij vochtig is geweest

jeremy14 16-07-08 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 143723)
dat ziet er niet goe uit.
wellicht ergens een kortsluitinkje geweest.
als je iphone nat wordt altijd direct afzetten,achterkant proberen te openen (dan kan het water verdampen) en laten drogen,of droog blazen met koude lucht;dat is nu wel te laat vrees ik.
zou toch je iphone openen om te zien dat je batterij geraakt is,daar hangt een speciale sticker op om te zien dat hij vochtig is geweest

hoe krijg je die open??makkelijk terug te zetten of niet??

edit: heb contact opgenomen met dit bedrijf Pdatech Mobile Solutions Reparatie & Onderdelen / Den Haag, Nederlands . ghad gezocht op marktplaats en er staan positieve reacties bij van mensen, dus zou ik hem dan daarnaartoe opsturen als hij het niet meer doet?? want opladen doet die nog wel omdat hij warm wordt als ik hem op de oplader leg, denk dat logic board kapot is en ik had gevraagd bij die meneer en die zij dat kost 140 euro, dan kan ik denk toch een nieuwe ophone 3G in zwitserland kopen of niet?

gr. Jeremy

tonhaarmans 16-07-08 16:18

Ik denk dat als mijn iPhone in het water gevallen zou zijn, dat ik hem daarna nog eens een aantal keren in gedestilleerd water zou onderdompelen, alvorens hem te drogen. Gedestilleerd water is niet geleidend en bevat geen kalk.

cashenco 16-07-08 18:04

een troost, je bent niet de enige bij wie hij in het water is gevallen. Die van mij is gisteren gevallen en doet nu helemaal niets meer. Ik had hem net aan de oplader gelegd, ben toch wel erg nieuwsgierig of hij nog iets doet, tot ik deze post las. Heb hem er direct van af gehaald, maar ben bang dat er geen leven meer in zit. Zou ik hem open kunnen maken?? zo ja hoe dan?

tonhaarmans 16-07-08 18:27

iPhone Disassembly: iPhone Parts

jeremy14 16-07-08 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cashenco (Bericht 144003)
een troost, je bent niet de enige bij wie hij in het water is gevallen. Die van mij is gisteren gevallen en doet nu helemaal niets meer. Ik had hem net aan de oplader gelegd, ben toch wel erg nieuwsgierig of hij nog iets doet, tot ik deze post las. Heb hem er direct van af gehaald, maar ben bang dat er geen leven meer in zit. Zou ik hem open kunnen maken?? zo ja hoe dan?

bij die van mij zit ook geen leven meer in, dus ik moet even kijken of ik een nieuwe koop of hem laat maken.. hou jullie op de hoogte als die het weer gaaat doet

cashenco 16-07-08 19:56

ik heb ff gekeken hoe men de iphone openmaakt, dat ga ik mooi overlaten aan een expert. Eerst nog ff drogen en wachten

truckdiver 16-07-08 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tonhaarmans (Bericht 144017)

dit is wel het openmaken van de eerste generatie iphone's.
de nieuwe zullen wel anders (makkelijker) opengaan,daar zitten 2 schroefjes onderaan

jeremy14 16-07-08 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 144107)
dit is wel het openmaken van de eerste generatie iphone's.
de nieuwe zullen wel anders (makkelijker) opengaan,daar zitten 2 schroefjes onderaan

klopt, truckdriver, weet jij een bedrijf waar ik mijn iphone kan laten repareren die ook betrouwbaar zijn??



EDiT: hij is overleden.:( ga hem psturen en kijken hoeveel de kosten zullen zijn voor de reperatie zijn, als het tevel is koop ik er een in zwitserland:P

gijsdelouw 25-07-08 14:54

heb mijn iPhone ook met waterschade gehad, (riool zat verstopt en liep mijn appartement binnen.. iPhone zat in mijn broek op de grond...)

op zich alles opgedroogd, en werkend maar nu werkt de verlichting niet meer, behalve als het wat kouder is. Gelukkig was de waterschade in mijn huis niet mijn schuld en gaat de inboedelverzekering de schade vergoeden...

Swiftly 25-07-08 19:18

ik raad je aan nu een verzekering af te sluiten, dat kan bij tmobile als je hem daar gekocht hebt, binnen 14 dagen na aankoop. Bij waterschade wordt het toestel gerepareerd of vervangen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:18.