iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone in water gevallen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/4663-iphone-water-gevallen.html)

ArB 07-01-08 16:24

iPhone in water gevallen
 
Vandaag is mijn Iphone in het water gevallen :eek:

Uitzetten lukt me niet omdat hij automatisch weer aangaat. Kennelijk een kortsluiting ergens. :(

Wel is het zo dat hij gewoon normaal werkt en dat ik er verder (gelukkig) geen problemen mee heb. Behalve dat het scherm diagonale strepen vertoond, die ik toeschrijf aan het water wat er voor/tussen zit.
Het scherm werkt verder wel normaal trouwens.
De strepen verdwijnen wel erg langzaam dus nu twijfel ik of:

ik de iphone open ga maken om hem echt te drogen......


wie heeft er tips ? :eek:

Frits 07-01-08 16:29

Hallo ArB,
Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangzaam laten drogen.,..GEEN föhn oid gebruiken,..NIET op de verwarming leggen...maar langzaam laten drogen.,.

(met een föhn loop je de kans dat er kalk-wat in water zit- opdroogt, omdat je meer water "bij elkaar" föhnt,..)
ook je Iphone regelmatig draaien,..dat het water NIET op een plaats samenvloeien (lopen) kan !!

Veel succes !

Frits

ArB 07-01-08 16:50

Maar is het niet gevaarlijk om hem aan te laten staan ?
Kortsluiting kan altijd nog gebeuren denk ik dan maar..... :confused:

Aan de andere kant inmiddels staat hij al 2 uur aan en hij doet het nog altijd prima, dus ik laat hem wel door normaal gebruik drogen.
Op de verwarming was ik inderdaad van plan maar zal dit nu achterwege laten.

Frits 07-01-08 17:04

Kortsluiting is niet het gevaarlijkst,...lees de laatste zin van deze WiKi maar eens..Lithium - Wikipedia

Kortom: het kan onploffen !! Als er water bij je Akku komt,..(Lithium zit in de akku van de Iphone)

Ok,..even weer "rustig" worden... ALS er al water bij je Akku was gekomen was het al gebeurt,.dus de kans dat er nog wat gebeurt is bijna 0%!!!!!!!

Maar "draai" je Iphone alsjeblieft regelmatig,..laat GEEN water naar 1 punt op je Iphone stromen,........ en NIET de verwarming gebruiken....

Succes :)

PS Als je hem toch niet kan uitzetten is eigenlijk de vraag overbodig :p

ArB 07-01-08 17:11

Ontploffen ? Dat had ik moeten weten tijdens de jaarwisseling :D:D:p

Nah ik zal hem gewoon in mijn zak houden dan, ik zit toch nooit stil :cool:

Maar thanx voor de hulp.

Frits 07-01-08 17:17

Nee,.... niet in je zak laten zitten !! het water mag echt niet naar 1 punt stromen !! (de kalk die in het water zit wordt het grootste probleem zijn... ALS het op een plek opdroogt op je commboard,....)

En NIET laden... !! geen grap ! probeer 1-2 dagen nog met je akku te doen..en DAN pas laden !
(ook niet met Itunes syncen,...USB20 laad ook je akku!)

Ik heb zulke Akkus zien(!) ontploffen....echt geen grapje,... !!
Pas ALSJEBLIEFT op met Lithium !!

Het zou mooi zijn als je iets heb (een automatische horloge opwinder is wat mij nu invalt) waar je je iphone een paar dagen in kan zetten die je Iphone constant beweegt,.....

Ik wil je niet bang maken,..maar het zo zonde van de Iphone zijn als je een kalk prop op je commboard krijgt,.... dan doet ie het echt niet meer,..

Stiruam 07-01-08 17:39

Woooow dat hij het uberhaupt nog doet... Ik weet verder geen oplossingen of iets dergelijks maar ik ben wel benieuwd in hoeveel water hij is gegaan en voor hoelang..!?

Mischien een id...? Ik weet verder nix van was machines (ik heb er nog nooit een hoeven te gebruiken dat wordt nog voor me gedaan :P) maar als je hem nou in een paar tshirts doet dat weer in een trui en diet stevig dicht knoopt en hem in een wasmachine stopt...? Auhoewel daar komt water bij en dat kan denk ik niet uit ofwel?? Veel mensen zullen me nu wel erg dom vinden denk ik :p

EDIT: Vervang wasmachine met droogtrommel! Mischien werkt dat? Frits weet het vast :D

Greetz, Stiruam

Frits 07-01-08 17:50

Kleine wasjes,..grote wasjes,..doe ze in je wasmachine,...Iphones horen daar NIET in !! Droogtrommel,.... mmmmmm..... ik zou het niet doen.

Trouwens misschien nog interessant te weten in WAT voor water hij gevallen is ?! zoet water (ik hoop het voor je Iphone) of zout water,.. (wat heel erg beledigend is voor je Iphone -mineralen enzo,..:mad:)

Hier in Wenen, Oostenrijk -waar ik woon- hebben wij Gletser water, dat heeft haast geen kalk en geen mineralien... :D:D

en BEWEEG je Iphone :) eindelijk een reden om al die gymanstiek oefeningen eens te doen :rolleyes:

herk0039 07-01-08 19:12

Frits, ik vind je een kei...
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frits (Bericht 36724)
Nee,.... niet in je zak laten zitten !! het water mag echt niet naar 1 punt stromen !! (de kalk die in het water zit wordt het grootste probleem zijn... ALS het op een plek opdroogt op je commboard,....)



En NIET laden... !! geen grap ! probeer 1-2 dagen nog met je akku te doen..en DAN pas laden !
(ook niet met Itunes syncen,...USB20 laad ook je akku!)

Ik heb zulke Akkus zien(!) ontploffen....echt geen grapje,... !!
Pas ALSJEBLIEFT op met Lithium !!

Het zou mooi zijn als je iets heb (een automatische horloge opwinder is wat mij nu invalt) waar je je iphone een paar dagen in kan zetten die je Iphone constant beweegt,.....

Ik wil je niet bang maken,..maar het zo zonde van de Iphone zijn als je een kalk prop op je commboard krijgt,.... dan doet ie het echt niet meer,..

Frits, ik heb je post "gevolgd", aan jou jongen hebben we tenminste iets, ik neem je advies over opladen zeer ten harte, en ook ons kan het overkomen dat hij in het water schiet... en is het wel zo fijn als we een beetje advies cq hoop hebben op redding, thanks!

Marian

Sick Mic 07-01-08 19:13

Ik ben eigenlijk wel beniewd hoe je je iPhone in het water hebt laten vallen.
Echt oppassen met dat toilet-internetten met de iPhone ;):p

ArB 07-01-08 20:01

Hoe hij in het water is gevallen ?
Simpel hij zat in mijn borstzakje van mijn overhemd en ik bukte net om het water uit te doen van het bad..... :D
Hij heeft dus een seconde of 5 in het bad gelegen.... :rolleyes:

Zoet water dus, aangezien hij niet meer uit ging heb ik hem door hem erg te belasten laten leeglopen en nu is de batterij echt leeg.

Heb hem de hele dag bewogen en verplaats hem ongeveer ieder kwartier.
Wel heb ik het idee dat omdat hij er maar relatief kort in gelegen heeft dat er niet al teveel water is ingekomen.

Opladen ga ik morgen pas weer proberen hoor.:p

Dien 07-01-08 20:05

Laad je hem wel op in een bunker :p:p

Of in een lege kamer, stekker erin en wegrennen :p

crunch81 07-01-08 20:12

Toch zou ik nog even wachten met opladen, laat hem iets beter drogen, ik vind dat je beter het zekere voor het onzekere kan nemen.

Op youtube vliegt ergens een filmpje rond over een Iphone die ze opzettelijk in het toilet gooien, en dat ding blijft het nog lang doen! zeker 30 a 40 seconden dus ik hoop dat je verder geen schade hebt.

ArB 07-01-08 20:14

Ik hou wel van een gokje hoor :p
Stop hem morgen gewoon in de oplader van de auto en we zien wel.

Amp. 07-01-08 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door crunch81 (Bericht 36843)
Toch zou ik nog even wachten met opladen, laat hem iets beter drogen, ik vind dat je beter het zekere voor het onzekere kan nemen.

Op youtube vliegt ergens een filmpje rond over een Iphone die ze opzettelijk in het toilet gooien, en dat ding blijft het nog lang doen! zeker 30 a 40 seconden dus ik hoop dat je verder geen schade hebt.

ja volgens mij is de iPhone ook wel redelijk goed dichtgesealed :) maarja, niet waterproof!

ArB 07-01-08 20:15

Het enige "gekke" wat ik had met de iphone was dus dat hij weer aanging toen in hem uitzette en de koptelefoonfunctie werkte niet helemaal stabiel.

Heb alles uitgeprobeerd verder en alles gaat verder goed.

Frits 07-01-08 21:56

@Marian: bedankt :)

@ARP... neem het zekere voor het onzekere,..wacht alsjeblieft nog 1-2 dagen voordat je gaat laden......

ArB 11-01-08 09:36

Inmiddels zijn er wat daagjes voorbij en de Iphone werkt nog steeds voor de 100% :D:D

Mega mazzel gehad dus.
De strepen die ik had op mijn scherm die verdwenen heeeeeeel langzaam.

Frits 11-01-08 10:17

@ArB,.... super nieuws !!! :) :-D volgende keer dat je een bad neemt,... je Iphone niet meer in je Shirt laten zitten ......

herbie65 11-01-08 11:15

Als ik in bad zit, neem ik m'n iPhone altijd mee, heb ik ten minste wat te doen in bad.....
Is makkelijker dan m'n Macbook mee te nemen.
Of is dit een slecht idee

Frits 11-01-08 11:27

@Herbie65: het is een slecht idee.......
Water en elektriciteit houden niet zo van elkaar..... :rolleyes:

gise 11-01-08 12:58

mensen die in het water zitten icm electriciteit is anders ook al niet een al te goede combi :P

dutran 11-01-08 13:19

wat een geluk heb je arb;o ik had toen ik naar de wc moest en me broek optrok dat me iphone eruit viel en op de wcbril kwam en toen op de grond... had daar wel geluk mee.

jetgadget 11-01-08 13:34

nou, wat ik met het kerstgala had! alles moest in een piepklein tasje en natuurlijk ook de iphone. Er was een flesje Cartier gaan lekken uiteindelijk helemaal leeg en in de iPhone terecht gekomen die deed dus helemaal niets meer! (maar rook wel lekker)
een dag laten drogen, wel geprobeerd aan te zetten (doet ie het al.. please please) maar niets. nog een dag drogen.. de batterij was nog helemaal vol. dus ik ging er vanuit dat deze RIP was.. tot ik ineens dacht zet hem es op de lader, en ja hoor:
Plinggg de iPhone werd wakker! batterij status 70% ofzo.
Misschien dat er door de stroomshock weer iets in werking kwam maar ik was natuurlijk overgelukkig dat hij het weer deed.
Doet het nu nog steeds fantastisch helemaal geen problemen mee gehad....
wat een geweldig apparaat kweet niet of de htc dit overleefd had nl...

TokTok1908 11-01-08 14:41

een telefoon die in aanraking met water komt, en dan maakt het niet uit of het zoet of zout is, gaat kapot.
en dan kan je draaien wat je wilt, water geleid en is dus funest voor je toestel.

Stiruam 11-01-08 15:12

@TokTok1908: Niet dus :p

@Jetgadget: omg jij blij!

Greetz, Stiruam

TokTok1908 11-01-08 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 39209)
@TokTok1908: Niet dus :p

@Jetgadget: omg jij blij!

Greetz, Stiruam

kwestie van tijd...

spreek uit zeer veel ervaring

Stiruam 11-01-08 16:11

Ok ik ben benieuwd dan horen we het hier wel als ie het begeeft neem ik aan :p

Greetz, Stiruam

TokTok1908 11-01-08 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 39226)
Ok ik ben benieuwd dan horen we het hier wel als ie het begeeft neem ik aan :p

Greetz, Stiruam

ik hoop het niet voor hem

ArB 11-01-08 22:28

Wat een hoop positieve berichten, waar ik iets mee kan TokTok1908 :rolleyes:

Ik denk dat ik gewoon mazzel heb gehad doordat de iphone gewoon bewust erg dicht is gemaakt door apple. Hierdoor kan er in een korte tijd gewoon niet al teveel water inkomen. Hij lag er ook maar max 5 seconden in en ik heb hem daarna al "leeg geschud"


@jetgadget wat een mazzel dus... :eek:

darkmanx 12-01-08 10:27

TokTok1908:
Zuiver water geleid eigenlijk bijna helemaal niet, komt door de ionen dat het water geleid en hoe zouter bijvoorbeeld het water is hoe beter deze geleid.
Dus dat water geleid hoeft niet perse.
Trouwens water (in de meeste gevallen) en electiciteit gaan juist wel goed samen, alleen de aparaten kunnen er niet goed tegen, da's een ander verhaal.....

TokTok1908 13-01-08 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darkmanx (Bericht 39521)
Trouwens water (in de meeste gevallen) en electiciteit gaan juist wel goed samen, alleen de aparaten kunnen er niet goed tegen, da's een ander verhaal.....

:D lol

heb eens als experiment een samsung in een glas water gelegd.
vind tie nie zo leuk :rolleyes: de printplaat was een beetje verbrand :D

multiron 16-01-08 10:49

Ik heb inmiddels ook de zwemfunctie uitgeprobeerd, ongeveer 3 baantjes in het zwembad getrokken met de iphone in mijn broekzak. Helaas werkte deze functie bij mij niet optimaal, inmiddels is de telefoon al bijna 1 dag dood. Ik wacht af....

Stiruam 16-01-08 10:52

... WTF...? Waarom heb je dat nou gedaan xD? Ik neem aan dat het perongeluk ging maar ben je met al je kleding aan in het zwembad gesprongen ofzo? Maar ik vraag me serieus afd of die van jou het ooit nog zal doen :p

Greetz, Stiruam

crunch81 16-01-08 21:33

Ik ben er bang voor maar ik hoop voor je dat je Iphone het weer gaat doen.

kansloos 17-01-08 13:44

Tja ik heb het ooit met een kat gehad die in mijn tas een plasje deed.... Kon het echt vergeten. phone overleden (en nee kon het niet over mijn hart krijgen de kat het zelfde aan te doen. Ik weet nu hoe duur dieren kunnen zijn)

david007 17-01-08 14:02

W8W8W8W8 dusje iphone is in een volle bad gevallen die gevuld is met water en deed het gewoon daarna:eek::eek::eek:

twcoolen 18-01-08 13:40

Ik heb tot nu 3 telefoons van een prullenbakcarriere weten te redden door deze volledig uitelkaar gehaald in een hetelucht oven te leggen. Zorg hierbij dat de temperatuur niet boven de 50-60 C uitkomt. Zet de heteluchtcirculate op minimaal. Na 3 uur doet deze het weer zonder problemen. Deze techniek heb ik ook al eens bij een laptop succesvolg toegepast.

Voordat jullie denken...wat laat die gast allemaal in de WC vallen, ik heb een onhandige familie waarvan ik me af en toe afvraag hoe ze het voor elkaar krijgen weer een telefoon in het water te laten vallen :p

Stiruam 18-01-08 13:52

Hmm hip maar Frits vin het geen goed id volgens mij:

Citaat:

Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangzaam laten drogen.,..GEEN föhn oid gebruiken,..NIET op de verwarming leggen...maar langzaam laten drogen.,.
Ik weet niet wat er nou slimmer is :p

Greetz, Stiruam

twcoolen 18-01-08 14:02

Ik weet alleen dat het voor al die telefoons wel geholpen heeft, en tot op heden werken de telefoons en laptop nog steeds. In een heteluchtoven op 50 graden droogt een telefoon ook heel langzaam op. Het geeft niet hetzelfde effect als een verwarming (contactwarmte) en Föhn (heel hetelucht en hoge snelheid).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.