iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   opladen van batterij uitschakelen mogelijk?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/47141-opladen-batterij-uitschakelen-mogelijk.html)

detang 30-10-09 09:29

opladen van batterij uitschakelen mogelijk??
 
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om het opladen van je batterij uit te schakelen als je je iphone aan je laptop hebt aangesloten?

Ik heb nu namelijk het probleem dat mijn iphone de batterij van mijn laptop leeg trekt als ik deze heb aangesloten.

Ik maak namelijk dagelijks bijna twee uur gebruik van tethering in de trein. Nu loop ik tegen het probleem aan dat als mijn laptop niet volledig is opgeladen ik de treinreis niet kan uitzitten met tethering omdat mijn iphone voor het einde van de reis de batterij van mijn laptop heeft leeggetrokken. Ik zie mijn batterij op mijn laptop echt met %ten omlaag springen.

Anybody?

groet,

Detang

colliehome 30-10-09 09:37

deze optie is - helaas- niet beschikbaar...
je kan wel je laptop "pimpen" zodat hij zo weinig mogelijk verbruikt.

Murcielaygo 31-10-09 20:24

Je zou kunnen proberen het +5V-contact van je USB-stekker te isoleren.
Dan heb je alleen GND, Tx en Rx, wat voor communicatie genoeg zou moeten zijn...

Geen garantie dat dit werkt, maar misschien het proberen waard?

kal_el 31-10-09 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door detang (Bericht 376799)
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om het opladen van je batterij uit te schakelen als je je iphone aan je laptop hebt aangesloten?

Ik heb nu namelijk het probleem dat mijn iphone de batterij van mijn laptop leeg trekt als ik deze heb aangesloten.

Ik maak namelijk dagelijks bijna twee uur gebruik van tethering in de trein. Nu loop ik tegen het probleem aan dat als mijn laptop niet volledig is opgeladen ik de treinreis niet kan uitzitten met tethering omdat mijn iphone voor het einde van de reis de batterij van mijn laptop heeft leeggetrokken. Ik zie mijn batterij op mijn laptop echt met %ten omlaag springen.

Anybody?

groet,

Detang

je hebt geen bleutooth op je laptop?
meeste laptops hebben dat wel, en dan kan je tetheren via bluetooth :p

WDS001 31-10-09 22:45

Of je kan MyWi kopen uit Cydia. Die maakt van het netwerk van je iPhone een Wi-Fi-netwerk waarop je kan surfen met je laptop.

Michel15 31-10-09 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 377481)
je hebt geen bleutooth op je laptop?
meeste laptops hebben dat wel, en dan kan je tetheren via bluetooth :p

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 377501)
Of je kan MyWi kopen uit Cydia. Die maakt van het netwerk van je iPhone een Wi-Fi-netwerk waarop je kan surfen met je laptop.


Volgens mij zorgen deze oplossingen er juist voor dat dan zijn iPhone leeg is ipv zijn laptop ;)

kal_el 31-10-09 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 377508)
Volgens mij zorgen deze oplossingen er juist voor dat dan zijn iPhone leeg is ipv zijn laptop ;)

Tis het 1 of het ander e :p
als hij niet wil dat z'n laptop leegloopt, dan moet de iPhone leeglopen :p

Michel15 01-11-09 00:02

Als TS nou eens een externe batterij aan de iPHone hangt, is zijn probleem dan opgelost ?

detang 03-11-09 12:21

Thnx voor het meedenken.
Heb geen bluetooth op mijn laptop. Anders was dat de oplossing geweest.
Wellicht het makkelijkste om er een bluetooth usb in te hangen?
Scheelt dat overigens nog wat in bandbreedte of is internet via bluetooth evensnel?

gr. detang

Pelle4495 03-11-09 21:21

ik heb ook zo'n zelfde probeem.
ik heb een luidspreker dock gekocht en die werkt op 4 aa batterijen.
maar toen ik mijn iPhone er in drukte begon hij met laden.
om dat hij niet bijzonder vol zat :p trok mijn iPhone de batterijen leeg na een kwartiertje muziek luisteren.
dit is knap irritand als ik alleen maar naar muziek wil luisteren en niet mijn batterijen leeg trekken.
daar heb ik een hele mooie usb poort voor!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:10.