iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Berichten kwijt (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/47437-berichten-kwijt.html)

Ghostwritertje 03-11-09 16:57

Berichten kwijt
 
Ik zit met een probleem, ik was namelijk al mijn bestanden kwijt bij het verwijderen van een exchange server ofzoiets. Gelukkig had ik een backup gemaakt zodat alles er na enige tijd weer opstond, behalve mijn berichten. :(
Wanneer ik nu bij mijn berichten kijk, staat er geen enkel oud bericht meer bij.

Nu is mijn vraag of ik die berichten nog terug kan krijgen op een of andere manier.

Hopelijk weet iemand hier een antwoord op, want ik heb het nergens teruggevonden in het forum.

evmw 03-11-09 18:02

Je hebt het over de berichten van een exchange mail account, ingesteld op je iPhone? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Ghostwritertje 04-11-09 10:31

Nee, mijn sms-berichten. Maar het kwam door de Exchange server dat alles was gewist van mijn iPhone. Dankzij mijn backup staat alles er nu weer op, behalve dus mijn sms'en. Het ligt dus aan mijn backup ofzo, want ik dacht toch dat sms'en in die backup werden opgenomen.

evmw 04-11-09 10:33

Je gebruikte de standaard sms applicatie op de iPhone?

mvveelen 04-11-09 10:44

In /private/var/mobile/Library/SMS/sms.db staat je SMS database. Die wordt in principe door exchange niet beinvloed. Kijk eens hoe groot (of klein) dat bestandje is ?

evmw 04-11-09 10:51

Met Exchange kan het inderdaad niets te maken hebben, met de backup had je wel je smsdb terug moeten hebben.

Ghostwritertje 04-11-09 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 379326)
In /private/var/mobile/Library/SMS/sms.db staat je SMS database. Die wordt in principe door exchange niet beinvloed. Kijk eens hoe groot (of klein) dat bestandje is ?

Waar vind ik de map private?

Voor de duidelijkheid, mijn exchange account had een optie waarmee je allle gegevens op je iPhone kon verwijderen. Daar heb ik per ongeluk op geklikt, ik wou eigenlijk toen gewoon mijn exchange account op mijn iPhone verwijderen. Stom natuurlijk.

evmw 04-11-09 11:47

Via ssh kom je in de map (of anders via een filebrowser app op je iphone ook wel)

Ghostwritertje 04-11-09 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 379356)
Via ssh kom je in de map (of anders via een filebrowser app op je iphone ook wel)

sorry, maar zoveel ken ik niet van computers en van mijn iPhone, is er geen gemakkelijkere manier?

mvveelen 04-11-09 12:16

Ja, restoren van je reservekopie, maar dat blijkt dus niet geholpen te hebben ?

Ghostwritertje 04-11-09 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 379369)
Ja, restoren van je reservekopie, maar dat blijkt dus niet geholpen te hebben ?

Nee, heb ik idd al geprobeerd.

mvveelen 04-11-09 12:29

Dan houdt het op helaas. Of je moet nog een andere reservekopie hebben staan op je pc.....

Ghostwritertje 04-11-09 12:32

Nee, jammer maar helaas

heuten 26-12-11 11:49

ik heb het zelfde probleem! maar als je op herstellen klikt in itunes helpt dit ook of doe je dan automatisch een update naar een 5.0.1?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.