//

Strepen op iphonescherm

Strepen op iphonescherm discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, (mijn iphone is een 2G uit de US 8gb. Jailbreaked & Unlocked naar 3.0) Ik heb sinds 2 weken ofzo een probleempje. Bovenin ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-11-09, 11:03
shayolo shayolo is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
Standaard Strepen op iphonescherm

Beste mensen,

(mijn iphone is een 2G uit de US 8gb. Jailbreaked & Unlocked naar 3.0)

Ik heb sinds 2 weken ofzo een probleempje. Bovenin het scherm, dus nog boven de batterijicoon en signaalsterkte enzo ging een wit streepje lopen horizontaal. die streep werd steeds langer totdat hij helemaal compleet was. Toen begon er een streep onder te komen, die nu ook steeds langer wordt. Ik denk niet dat het dode pixels zijn, omdat ze wit zijn, maar als ik naar het ipodscherm ga bijv, zijn ze zwart.

Een screenshot ervan maken helpt niet omdat hij dit niet opneemt, dus het zou iets in de hardware moeten zijn?

Ik heb even een plaatje van internet gehaald en met paint het probleem nagebootst. Je ziet bovenin het scherm 2 lijnen lopen. Nu is het nog niet hinderlijk, maar dit wordt steeds erger vrees ik...


Weet iemand een oplossing?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-11-09, 11:25
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Dat zal helaas toch een vervanging van je display gaan worden, probleem zal hem in driver van het LCD zitten, of een interne losse aansluiting in het LCD waardoor pixellijnen storingen geven.
  #3  
Oud 09-11-09, 11:34
shayolo shayolo is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
Standaard

Denk je? want ik zie nu dat waar de streep allereerst begon, het nu weer weg is..

Misschien is de oorzaak dat ik er heel hard in geblazen heb (onderkant) en de stofzuiger erop gezet heb? Hij was namelijk erg vies van onder..
Of de oorzaak zou kunnen zijn dat ik de helderheid na 1.5 jaar aangepast heb naar veel minder fel..? Van bijna max naar bijna min
  #4  
Oud 09-11-09, 11:40
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Ik ben hier 99,99% zeker van ja, en spreek uit ervaring. Het had op zich nog een software issue kunnen zijn met bijvoorbeeld het videogeheugen maar aangezien een screenshot de problemen niet weergeeft is dat eigenlijk uitgesloten en kan het eigenlijk alleen het LCD zelf zijn.
  #5  
Oud 09-11-09, 12:01
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Heb hier ook nog een iPhone liggen met hetzelfde probleem.
Ook een 2G, ongeveer anderhalf jaar oud.
Oplossing is inderdaad LCD scherm vervangen, het is verder niet softwarematig.
  #6  
Oud 09-11-09, 12:41
shayolo shayolo is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
Standaard

Oké bedankt voor de hulp. Denken jullie dat het zich gaat verspreiden over mijn scherm zodat het hinderlijk wordt? Anders laat ik het gewoon.
  #7  
Oud 09-11-09, 14:03
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Het kan erger worden, maar dat hoeft niet per se het geval te zijn. Dat is eigenlijk afhankelijk van waar de precieze oorzaak ligt.
  #8  
Oud 09-11-09, 14:56
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Het kan erger worden, maar dat hoeft niet per se het geval te zijn. Dat is eigenlijk afhankelijk van waar de precieze oorzaak ligt.
Inderdaad. Je kunt er over het algemeen vanuit gaan dat het niet erger wordt. Als het op een niet al te hinderlijke plek zit (helemaal boven/onder) zoals bij de iPhone die ik hier heb, zou ik het geld van de reparatie gewoon sparen voor een nieuwe.
  #9  
Oud 09-11-09, 22:06
shayolo shayolo is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
Standaard

Oke bedankt jongens! Ik zie dat op het ene moment de lijnen voluit zijn (bovenin gelukkig) en 10 min later zijn ze weer weg en komen ze ergens anders (ook bovenin) iig geen dode pixels, maar het is nu iig niet hinderlijk!
  #10  
Oud 16-12-09, 00:35
Ancotje Ancotje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Hilversum
Berichten: 37
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, 2G ook.
heel vaag sinds eergister zijn ze helemaal boven, hiet heel hinderlijk maar nu begint hij ook door eerste paar programma's te komen in het gewone menu.

Wat kan de oorzaak hier van zijn want hij is niet gevallen of iets bijzonders mij gebeurd...

Gr. Anco

Laatst gewijzigd door Ancotje; 16-12-09 om 00:40.
  #11  
Oud 27-12-09, 23:27
Jeremaya Jeremaya is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 1
Standaard

Heb denk 'k net het zelfde probleem voor, hoewel ik denk dat het hier om dode pixels gaat (uit wat ik kan opmaken uit bovenstaande posts).
Probleem is deze week ontstaan. Is eerst begonnen met een kleine streep op mijn scherm, heeft ongeveer een dag zelfde lengte geweest en de andere morgen was deze weer groter geworden.

Mijn iPhone is niet gevallen de afgelopen dagen, dus ik zie niet echt hoe dit komt?
Zou het te maken kunnen hebben met de sterke temperatuurswisselingen? Het heeft de afgelopen dagen nogal gevroren, daarmee? iPhone zat wel altijd in mijn jeans, maar heb deze wel gebruikt buiten toen het aan het vriezen was.

Wie kan me helpen? Of weet raad?

Alvast bedankt

Jeremaya
  #12  
Oud 30-12-09, 10:59
shayolo shayolo is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
Standaard

Inmiddels zijn de strepen erger geworden bovenin, al 5 strepen onder elkaar... Nog niet hinderlijk maar ben bang dat ik uiteindelijk niets meer kan lezen. Nu maar even de contacten overzetten op simkaart (handmatig)...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphonescherm gebarsten. jan133 iPhone algemeen 0 14-07-10 22:08
Iphonescherm flets janbandsma iPhone algemeen 7 10-07-09 16:38
Simkaart locked staat in itunes, na update 2.1, iphonescherm dood,kan niet herstellen Jorano iTunes 2 21-09-08 21:22
Iphonescherm gebroken en hij werkt niet meer Kingfinity iPhone algemeen 1 18-09-08 12:50
iPhonescherm op computer weergeven? AaiFoonDjoeed iPhone algemeen 2 26-05-08 18:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:51.