iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ervaring E-books op de iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/48122-ervaring-e-books-op-de-iphone.html)

Shorty007 19-11-09 09:53

ja maar dit werk alleen met de gratis boeken van bol.com.
Met betaalde boeken van bol werkt dat niet, die kan je niet overzetten. weet nie precies waarom.. met rechten ofso te maken van die boeken.

missy 19-11-09 09:58

Daar zijn wel weer tools voor te vinden zodat je je eigen boeken op de iphone kan lezen.
Zie http://rsnijders.info/vakblog/2009/0...s-op-de-iliad/

Groetjes Missy

nice1one 19-11-09 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door missy (Bericht 385459)
Daar heb je toch stanza = gratis voor,die leest epub en kan je boeken die je hebt via Wi-Fi erop zetten.


Groetjes Missy

maar waar moet je de epub bestanden van je pc dan opslaan in je iphone?

Ben er inmiddels achter en de oplossing vind je hier:


nath01 19-11-09 15:25

Ik heb pas geleden eReader gedownload via de gelijknamige site (.com) na aanschaf van een boek. Ik vind het uitstekend te doen en goed leesbaar. Ik ben zelf echter meer een fan van audioboeken. Dat vind ik heerlijk in de auto (en een stuk veiliger, haha!).
Ik heb geen ervaring met andere (Nederlandstalige) maar deze is acceptabel voor mij!! Sorry niet een exact antwoord op de vraag maar mss is iemand er toch mee geholpen?!

missy 19-11-09 15:50

Bij stanza heb je ook een reader die zet je op je pc
je epub heb je dan ook op je harde schijf
via die reader op je pc zet je via Wi-Fi als stanza geopend is op je iphone de epub op je iphone.
Stanza: a Revolution in Reading | Lexcycle

Groetjes missy

XIII 19-11-09 17:10

Ik lees zelf de digitale editie van NRC Handelsblad op mijn iPhone met Stanza.

Zelfs dan (eenkrant ipv een boek) vind ik het voor sommige artikelen al veel bladeren...

Voor wie er gratis mee wil experimenteren (NRC gebruikt ook het ePub formaat):

NRC Handelsblad ePaper

Verder is Wi-Fi of 3G wel nodig om de krant rond 15:00 binnen te halen en dat is bij T-Mobile niet altijd even makkelijk...

klinker 20-11-09 19:50

hoe krijg ik ebooks op mijn iphone
 
hallo allemaal

heb hier wat ebooks gedownload op mijn pc maar hoe krijg ik die nou naar mijn iphone dacht dat ik het ergens in een map kan zetten en dan met stanza kan openen maar zie alleen maar een map met foto.s die ik gemaakt heb wie weet hoe het gaat en wat doe ik fout


alvast bedankt

groet klinker:mad:

klinker 21-11-09 17:15

henzepietje

wat jij daar vraagt weet ik ook niet vraag me ook af hoe ik ze op mijn iphone krijg



groetjes klinker

FridgeNL 22-11-09 04:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door klinker (Bericht 386183)
vraag me ook af hoe ik ze op mijn iphone krijg

Als je Stanza gebruikt heb je de desktop applicatie nodig, deze is hier te vinden. In de faq staat beschreven hoe je het geheel werkend kunt krijgen, direct linkje daarheen -> *klik*

henzepietje 22-11-09 13:49

stanza
 
fantastisch! Dank voor je hulp. Ga het direct doen.

Timmeh_ 22-11-09 13:50

// Discussies samengevoegd.

De Generaal 22-11-09 15:15

// Samengevoegd

Sinemet 29-01-10 12:51

heb nu een deze site gevonden tis wel engels maar misschien toch de moeite waard.


The Burgomeister's Books: Truly free ebook download library (#1)

createurdupain 07-02-10 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door missy (Bericht 385459)
Daar heb je toch stanza = gratis voor,die leest epub en kan je boeken die je hebt via Wi-Fi erop zetten.


Groetjes Missy

Alles goed en wel maar hoe kom je aan de boeken zelf? En hoe zet je die op je iphone?
te downloaden via ??????

passie77 03-03-10 19:09

ik heb zelf boeken gedownload in epub formaat, maar nu weet ik niet hoe ik ze op de iphone krijg, heb ondertussen al stanza en ereader via itunes geprogrammeerd, dus nu alleen nog de vraag hoe ik ze op mijn iphone krijg...

missy 04-03-10 20:43

Hoi probeer calibre eens en zet daar je boeken in.

Calibre 0.6.42 - downloads - ZDNet - pagina: 1


Groetjes missy

passie77 09-03-10 20:38

delink werkt niet!
ik heb echter via calibre site gedownload, programma in nederlands dus je zou zeggen een makkie maar ik heb nu wel de boeken in calibre kunnen zetten ....maar nog steeds weet ik niet hoe ik ze nu op iphone krijg..die word iig niet auomatisch herkent?!
ik snap er niets van...
hoe krijg ik ze nu op de iphone?

artvandalay 10-03-10 11:10

Is niet zo moeilijk:

Installeer Stanza desktop op je computer
Installeer Stanza op je iPhone

Open Stanza desktop en open daarmee het epub boek op je computer (alternatief: schuif het epub boek naar het Stanza applicatie icoon)

Start Stanza op de iPhone
Touch 'Get Books' in de onderste icons in de iPhone app
Boven selecteer de tab: shared
Je ziet dan als het goed is 'Computers Sharing books' (Je moet wel op hetzelfde netwerk zitten met computer en iPhone)
selecteer en je ziet de lijst met het geopende boek in stanza desktop
selecteer het book en download

Zo makkelijk kan het zijn. :)

Je kunt meerdere boeken tegelijkertijd openen in Stanza desktop.

missy 10-03-10 11:19

Je hebt wel Wi-Fi neem ik aan.
Zet eerst calibre aan en kijk bij voorkeuren,ga naar content server zet een vinkje voor start de server automatisch op.
Zet stanza aan ga naar shared en als het goed is zien ze elkaar en kan je je boeken naar stanza downloaden.
Zo niet probeer dan http://myhostname:8080 en voeg die toe als nieuwe catalogus in je stanza reader.

Groetjes missy

sj0e5d 10-03-10 18:24

Had Stanza al vanaf het begin op mijn iPhone staan, gebruikte hem echter niet zo vaak aangezien de gratis collecties mij niet zo aanpsraken. Nu in combinatie met de desktop applicatie is dit een geweldige samengang. Dank voor de tip.

Groet Sjoerd


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:53.