//

Ervaring E-books op de iphone

Ervaring E-books op de iphone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik het het programmaatje "Books" gedownload en wat boeken, maar het programmaatje geeft de boeken niet weer...wie weet wat ik moet doen?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-03-08, 11:22
Stoeprand Stoeprand is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 28
Standaard Ebook

Ik het het programmaatje "Books" gedownload en wat boeken, maar het programmaatje geeft de boeken niet weer...wie weet wat ik moet doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-03-08, 12:05
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

 Verplaatst naar: Native iPhone-applicaties
  #3  
Oud 25-03-08, 13:13
RoelG RoelG is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: limburg belgië
Berichten: 108
Standaard

same here, als ik ebooks download, zie ik ze niet verschijnen in Books
  #4  
Oud 08-04-08, 20:19
Emiel Janson Emiel Janson is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 62
Standaard Books

Ik heb het programma books geinstalleerd en dat vind ik echt super. Nu ben ik dus op zoek naar nederlandse ebooks (gratis of tegen kleine vergoeding). Misschien heeft iemand nog aanraders en kan iemand uitleggen hoe ik ze op mijn iPhone zet? Misschien weet ook wel iemand een link naar een gratis nederlands ebook zodat ik het eens kan proberen. Het liefste wel een verhaal. Niet zo zin in een handleiding ofzo.
  #5  
Oud 26-01-09, 19:40
I-Stefke I-Stefke is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 45
Standaard Nederlandse boeken?

Weet iemand of er ook nederlandstalige boeken te verkrijgen zijn die je met apps kan lezen via de Iphone. Ik zoek me wezenloos maar alles wat ik vind is engels. Via stanza zou ik het graag willen lezen maar daarmee kom ik niet verder
  #6  
Oud 03-02-09, 19:13
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

eBook.nl gebruik ik zelf nog wel eens, maar weet niet op je ze op de iPhone kunt krijgen naar Stanza.. Even proberen, af en toe bieden ze ook gratis boeken aan
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #7  
Oud 10-06-09, 23:49
azzido azzido is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard iphone = goeie ebook reader?

Geachte forumleden.

Ik zoek een nieuwe gsm te kopen en ik ben erg geinteresseerd in het kopen van de nieuwe iPhone 3Gs.

Ik wilde even weten wat jullie ervaring is met het lezen van ebooks op de iphone? Werkt dit goed. Welk is de beste app om te gebruiken?

Verder heeft de iphone langs de zijkant volume regeling knoppen. Is het mogelijk om deze te gebruiken om page up/down te scrollen.

Mss zijn die vrij éénvoudige vragen, maar ik lees veel e-books dus voor mij is dit zeer belangrijk
  #8  
Oud 11-06-09, 00:18
Alcaraz Alcaraz is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

volgens mij blijven die gewoon volumeknoppen je moet gewoon scrollen door je scherm zogezegd naar boven te schuiven om naar onderen te gaan en andersom.

en wat bedoel je precies met ebooks? boeken lezen op je iphone?
  #9  
Oud 11-06-09, 05:31
azzido azzido is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard

scrollen met de hand is niet zo erg, maar soms is het gewoon handig mocht je ook de zijknoppen kunnen gebruiken.

met e-books bedoel ik idd gewoon vooral pdf's lezen op je iphone. zit dat standaard in het OS of heb ik een andere app nodig?
  #10  
Oud 11-06-09, 06:39
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

iPhone apps kunnen niet opeens de functie van de volumetoetsen veranderen. Gelukkig maar!
Je zult gewoon moeten scrollen door te swipen op het scherm.

PDF's lezen zit standaard in het OS, maar als je meer functies wilt, zoals snel naar een pagina jumpen en zoeken etc. is het handigste om een aparte app te installeren.
  #11  
Oud 11-06-09, 09:19
artvandalay artvandalay is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Er zijn verschillende opties om e-boeken te lezen. Een van de beste is het gratis programma Stanza. Met de desktopversie van Stanza kun je vrijwel elk bestandsformaat openen en converteren, inclusief pdf.

pdf's met illustraties werken echter NIET! Het gaat echt om tekstboeken. Stanza kan wel de originele omslag erbij zoeken op het net. Erg goed, zo lang er geen illustraties nodig zijn

Er is ook een Kindle voor iPhone, daarmee kun je boeken die je bij Amazon.com hebt gekocht lezen op je iPhone.
Kindle kan illustraties in boeken WEL aan.

Nadeel van Kindle: Hij is alleen via de Amerikaanse app-store te krijgen. Boeken zijn alleen te koop voor Amerikaanse Amazongebruikers. Je moet een Amerikaans adres én creditcard hebben.

Er zijn sluiproutes om ook als Europeaan Kindle te gebruiken én boeken te kopen, maar vergeet daarbij niet dat Amazon dat zo zou kunnen blokkeren en dan zou het mogelijk zijn dat je de gekochte boeken kwijt bent. (Heb de voorwaarden er niet op nagelezen)

Veel kindle boeken kosten maar $10, dat is in echt geld praktisch niks meer, dus dat risico neem ik gewoon.

Heb voor de iPhone een HTC P3300 als e-book reader gehad (met acrobat) maar ik moet zeggen de iPhone bevalt mij veel beter. Super scherm, super leesbaar, bladeren met een druk links of rechts op het scherm. Beide programma's onthouden op welke pagina je bent gebleven, ook als je van boek wisselt. Handig als je net als ik, al naar gelang de stemming en omstandigheden, verschillende boeken tegelijk leest.

Heb zelf nu in totaal een stuk of veertig boeken op mijn iPhone staan. Bevalt me prima. Ik lees eigenlijk nooit meer een 'echt' boek, tenzij het niet leverbaar is op kindle of via Stanza.

Oh ja, pdf-lezen zit ingebouwd in het OS, maar met een nadeel: het ondersteund niet het zogenaamde 'tagged pdf' formaat wat het mogelijk maakt dat tekst 'reflowd'. Voor boeken dus over het algemeen niet echt praktisch
  #12  
Oud 11-06-09, 09:24
azzido azzido is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard

Kan ik het vergelijken met de pdf reader op os x. Daar ben ik nl zeer tevreden over.

Is er ook text 2 speech-functionaliteit?
  #13  
Oud 11-06-09, 09:36
artvandalay artvandalay is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azzido Bekijk bericht
Kan ik het vergelijken met de pdf reader op os x. Daar ben ik nl zeer tevreden over.

Is er ook text 2 speech-functionaliteit?
Ja, is vergelijkbaar met pdf-reader op OS X, qua display dan. Functionaliteit als quartz-filters en samenvoegen van bestanden zit er (natuurlijk) niet op.

Text 2 speech... weet ik eigenlijk niet. Heb ik eigenlijk nooit aan gedacht. Stanza en Kindle hebben het in elk geval niet dat ik weet.

Misschien dat iPhone 3.0 functionaliteit in die richting heeft?
  #14  
Oud 26-07-09, 16:15
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

hoe werkt stanza in hemelsnaam?
Heb m net gedownload maar als ik boeken zoek via stanza vind hij niet wat ik wil hebben (stephen king bijvoorbeeld)
hoe kan je aan ebooks komen, liefst in het Nederlands ook nog..?
  #15  
Oud 27-07-09, 21:46
arco arco is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: hengelo
Berichten: 8
Standaard

Ik zoek ook naar ned boeken ook King! Dus wie een tip heeft?
  #16  
Oud 04-09-09, 14:46
henzepietje henzepietje is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: haarlem
Berichten: 20
Standaard

Hoe krijg ik nu via mijn Mac een gedownload boek op mijn iphone?
  #17  
Oud 12-11-09, 14:53
herk0039 herk0039 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Ulvenhout
Berichten: 94
Standaard Ervaring E-books op de iphone

Hallo,

heeft iemand ervaring met e-books (Nederlands) op de iphone?
Zo ja kan heeft men dan een tip hoe/wat te doen?

Alvast bedankt
  #18  
Oud 18-11-09, 11:09
tracker's schermafbeelding
tracker tracker is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Zwitserland
Berichten: 118
Standaard

ik vind het scherm net ff te klein en de power is vrij snel weg. met een aantal maanden zijn er genoeg ereaders op de markt. ik wat erop en schaf er zeker 1 aan. ebooks is de komende toekomst.
__________________
Heb ik nu een appel of een apple.
富蘭久 伴 多 告, 伴 久 富
  #19  
Oud 18-11-09, 12:39
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Ik was juist zo blij dat Bol.com Nederlandse e-books ging verkopen. Wat blijkt nu, dat is in een epub formaat, en hiervoor is weer geen software voor de iphone :s
Voor de iPhone zijn wel e-book readers, maar daarvoor zijn weer alleen maar engelstalige boeken te downloaden pffff. Schiet nog niet echt op.
Als die Adobe software nu gewoon voor de iphone beschikbaar komt
  #20  
Oud 19-11-09, 09:50
missy missy is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: alkmaar
Berichten: 7
Standaard stanza

Daar heb je toch stanza = gratis voor,die leest epub en kan je boeken die je hebt via Wi-Fi erop zetten.


Groetjes Missy
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
E-books installeren op je iphone hrorije Desktop-applicaties 8 09-02-12 16:04
Nederlandstalige e-books in Kindle app lgxmkl1 iPad algemeen 9 21-08-10 20:36
Kindle books banda25 iPhone Apps 0 01-01-10 22:53
E-Books in het Nederlands Shorty007 iPhone algemeen 0 03-01-09 21:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:46.