iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kleurverschil scherm 3G vs 3GS (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/48221-kleurverschil-scherm-3g-vs-3gs.html)

Shorty007 02-02-10 20:51

ow dat is wel raar.
Het is natuurlijk bekend dat er verschil is tussen de verschillende modellen, maar verschil van scherm in hetzelfde model iPhone heb ik nog nooit gehoord.
ook al met de helderheid enzo gespeeld neem ik aan?

Beaux 03-02-10 01:32

Ja, helderheid heb ik ook vergeleken, het enige verschil is dat ik de iphone 3gs met de laatste firmware versie heb gejailbreakt en de andere is net 1 dag oud zonder jailbreak.

alfaromeo303 23-02-10 19:14

Ik heb hier de 3gs 16gb van mijn vriendin en de 3gs 32gb van mezelf. Het scherm van de 16gb is geler dan dit van de 32gb. Het scherm van de 32gb is witter. Dit heeft volgens mij een heel logische verklaring, namelijk dat de lcd schermen verschillend zijn, heeft volgens mij niets met coating te maken omdat het allebei de 3gs betreft. Het gebeurd wel vaker dat fabrikanten wel eens een ander merk lcd gebruiken, dit heeft te maken met voorraad en prijs. Echter had ik dat van Apple toch niet verwacht, ik zal er eens een e-mail heensturen.

alfaromeo303 02-03-10 19:44

iPhone is omgeruild door T-Mobile, nu geen kleurverschil meer!

JaytB 08-03-10 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfaromeo303 (Bericht 420020)
Ik heb hier de 3gs 16gb van mijn vriendin en de 3gs 32gb van mezelf. Het scherm van de 16gb is geler dan dit van de 32gb. Het scherm van de 32gb is witter. Dit heeft volgens mij een heel logische verklaring, namelijk dat de lcd schermen verschillend zijn, heeft volgens mij niets met coating te maken omdat het allebei de 3gs betreft. Het gebeurd wel vaker dat fabrikanten wel eens een ander merk lcd gebruiken, dit heeft te maken met voorraad en prijs. Echter had ik dat van Apple toch niet verwacht, ik zal er eens een e-mail heensturen.

Is mij idd ook al opgevallen. Heb recent de 2g, 3g en 3gs (2 verschillende modellen) eens langs elkaar gelegd. De 2g, 3g modellen en 1 3gs model zijn vlak na lancering aangekocht. Het beeld van de 2g was goed, de 3g vrij gelig en de 3gs had een iets warmere kleur dan de 2g maar was niet zo geel als de 3g. Ik heb me een aantal weken geleden een nieuw 3gs toestel aangeschaft en het beeld hiervan was weer wat geler dan mijn eerste 3gs bij dezelfde helderheid, maar toch minder geel als bij de 3G. Het moet dus wel zijn dat hier andere schermen inzitten. De helderheid lijkt op beide 3gs toestellen minder dan de 2g of 3g.
Nu moet ik er wel dadelijk bijzeggen dat het me nooit was opgevallen totdat ik de toestellen eens langs elkaar legde.

Wilbie 09-03-10 11:51

Voor LCD en TFT-schermen geldt dat er geen twee precies gelijk zijn. Er zit altijd een kleine afwijking in, die je in het algemeen via een beeldschermkalibratie (in het geval van een iPhone is alleen de helderheid instelbaar) weer kunt aanpassen.
Kijk maar eens bij een MediaMarkt, waar ze vaak een rij schermen van hetzelfde type naast elkaar hebben staan. Ze zijn allemaal anders van kleur...

Snob 07-05-10 10:54

Same here. Ik heb mijn iPhone naast die van een vriend en vriendin gelegd. Alle drie 3GS16 GB. Het verschil in scherm is enorm. Mijn scherm heeft een beduidend lager contrast: het zwart is bruiner, het wit geler en de kleuren zijn minder brillant. Opvallend daarentegen is wel dat de inkijkhoek van mijn scherm weer beduidend hoger is.
Heeft waarschijnlijk toch te maken met verschillende scherm-leveranciers. Blijft frapant.

appleerik 10-05-10 19:37

Heb 3G en 3Gs naast elkaar gelegt, en bij mij is de 3Gs toch echt wel witter! Vind ik veel fijner. Maar dit toestel komt wel uit Juli 2009, en uit Italië. En de 3G uit Februari 2009, en uit Amerika.. Hebben ze andere fabrikanten gekregen in tussentijd ofzo?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.