//

Kleurverschil scherm 3G vs 3GS

Kleurverschil scherm 3G vs 3GS discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Het viel mij laatst op dat op (mijn) 3GS de kleuren veel minder uuh fel zijn dan op de 3G. Ik zat op Apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-09-09, 10:50
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard Kleurverschil scherm 3G vs 3GS

Hoi,
Het viel mij laatst op dat op (mijn) 3GS de kleuren veel minder uuh fel zijn dan op de 3G.
Ik zat op Apple - iPhone - Mobiele telefoon, iPod en internettoestel en zag daar dat de sms app bijvoorbeeld, veel meer kleur heeft dan mijn 3GS. De bubbles zijn veel groener.
Helderheid vanscherm heeft hier weinig invloed op, de kleur groen op mijn 3GS blijft een stuk doffer dan op die site.
Heb het ook vergeleken met een 3G, en daar is het beeld idd net zo als op de website...

Is meer mensen met een 3GS dit al opgevallen??
Of ligt het aan mijn iPhone 3GS?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-09, 10:55
samoerai's schermafbeelding
samoerai samoerai is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 36
Talking

Is standaard dat de 3GS "doffer"is dan de 3G, heeft volgens Apple te maken met de speciale coating( tegen vette vingers etc.) en energiebeheer( een minder fel scherm verbruikt wat minder stroom).
  #3  
Oud 29-09-09, 11:08
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Oww ok. Nou ben blij dat het niet aan mijn iPhone ligt iig.
Vind het wel balen, want vind vooral de kleur groen erg lelijk op de 3GS nu
Batterij gaat naar mijn idee helemaal niet veel langer mee, mja dat komt ook omdat mijn gebruik misschien veranderd is sinds de 3GS.

Ow maar das trouwens wel raar, want die afbeeldingen op de site zijn wel van een "zogenaamde" 3GS.
Apple vond het zelf ook mooier op de 3G zeker
  #4  
Oud 29-09-09, 14:08
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Oww ok. Nou ben blij dat het niet aan mijn iPhone ligt iig.
Vind het wel balen, want vind vooral de kleur groen erg lelijk op de 3GS nu
Batterij gaat naar mijn idee helemaal niet veel langer mee, mja dat komt ook omdat mijn gebruik misschien veranderd is sinds de 3GS.

Ow maar das trouwens wel raar, want die afbeeldingen op de site zijn wel van een "zogenaamde" 3GS.
Apple vond het zelf ook mooier op de 3G zeker
Maak een screenshot op de iPhone, zet het op je computer en dan is het net zo groen...
  #5  
Oud 30-09-09, 09:48
MartinT MartinT is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 35
Standaard

Open deur: heb je wel al de helderheid van je scherm aangepast naar maximaal?
Ik heb nl gemerkt dat wanneer je de knop "helderheid automatisch aanpassen"(instellingen, helderheid) aan hebt staan, dan gaat het scherm maximaal maar naar de instelling van de slider die erboven zit. (maw als de slider maar op de helft staat, dan gaat het scherm ook in het volle licht niet helderder dan de helft van de maximale hoeveelheid die het kan...
  #6  
Oud 30-09-09, 09:52
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Je vergelijkt afbeeldingen met de realiteit ...

Natuurlijk dat er verschil opzit.
  #7  
Oud 30-09-09, 10:07
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Nee ik had mijn scherm vergeleken met een 3G scherm...met de helderheid lopen spelen maar maakt weinig verschil. Kleur groen bijvoorbeeld blijft op de 3G veel feller / mooier groen dan op de 3GS.
Maar het kan misschien ook zijn dat de achtergrond van de sms app op de 3GS net iets anders is ofso dan op de 3G. Want in BeeJive heb ik wel mooie groene ballonnetjes
  #8  
Oud 28-10-09, 01:33
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samoerai Bekijk bericht
Is standaard dat de 3GS "doffer"is dan de 3G, heeft volgens Apple te maken met de speciale coating( tegen vette vingers etc.) en energiebeheer( een minder fel scherm verbruikt wat minder stroom).
Op zich wel een goede verklaring. Geldt dat ook voor de nieuwe iPod Touch? Ik kwam namelijk in dit topic terecht omdat ik me hetzelfde afvroeg nu ik mijn nieuwe iPod Touch en wat oudere iPhone 3G naast elkaar heb liggen. De iPod Touch heeft een wat "gelige waas" terwijl het wit op de iPhone daarentegen meer richting blauw neigt. En het was me ook al opgevallen dat het scherm van de iPod iets "ruwer" aanvoelt dan dat van de iPhone. Los van elkaar valt het niet echt op, maar liggen ze zij aan zij is er duidelijk verschil.
  #9  
Oud 14-11-09, 11:20
RedBull RedBull is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Niel
Berichten: 89
Stuur een bericht via MSN naar RedBull Stuur een bericht via Yahoo naar RedBull
Question geluid en beeld verschil tussen iPhone 3G en iPhone 3GS

Hallo
ik heb een vraagje ivm met geluid en beeld verschil
mijn vrouw heeft een iphone 3g en ik een 3gs
maar bij haar gaan de toets geluiden harder dan mij mij ,bij beide iphone's staat geluid open
voor ge helderheid van het beeld idem
bij haar staat de helderheid balk bijna op minimum en dan is haar beeld even helder als de mijne maar die staat over de helft??
kan dit nog ergens ingesteld worden of zou dit door een of ander cydia tooltje zijn
die van mijn vrouw was al met cydia toen we hem kochten


alvast bedankt

ps:is het ook mogelijk te syncronizeren via bluetooth en niet via de kabel

thx
  #10  
Oud 14-11-09, 11:30
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

 Verplaatst naar: Problemen, hulpvragen zijn niet toegestaan in de chat! Tevens heb ik de topictitel aangepast.
  #11  
Oud 14-11-09, 11:56
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

het was mij wel al opgevallen, loopt ook een topic over, dat de 3G veel helderder / feller is dan de 3GS. Dit is goed te zien bij de kleur groen. Dus bijvoorbeeld sms icoontje, maar ook de bubbles in de sms app, zijn op de 3G veel mooier groen dan op de 3GS.Op de 3GS is de kleur groen een beetje bruinig haast...
Erg jammer want idd op de 3G zijn de kleuren mooier weergeven.
Denk wel dat dit een reden is waarom de batterij op de 3GS langer meegaat dan bij de 3G, alhoewel ik daar niet zo veel van merk Jij misschien wel? aangezien je allebei nog hebt...
  #12  
Oud 14-11-09, 12:14
RedBull RedBull is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Niel
Berichten: 89
Stuur een bericht via MSN naar RedBull Stuur een bericht via Yahoo naar RedBull
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
het was mij wel al opgevallen, loopt ook een topic over, dat de 3G veel helderder / feller is dan de 3GS. Dit is goed te zien bij de kleur groen. Dus bijvoorbeeld sms icoontje, maar ook de bubbles in de sms app, zijn op de 3G veel mooier groen dan op de 3GS.Op de 3GS is de kleur groen een beetje bruinig haast...
Erg jammer want idd op de 3G zijn de kleuren mooier weergeven.
Denk wel dat dit een reden is waarom de batterij op de 3GS langer meegaat dan bij de 3G, alhoewel ik daar niet zo veel van merk Jij misschien wel? aangezien je allebei nog hebt...
er zit wel een verschil kwa verbruik batterij maar dit stoord niet aangezien beide iphone lang genoeg meegaan

maar het geluid vond ik storend omdat ik die van mijn vrouw beter hoor dan de mijne in sommige gevallen
maar zoals je zegd waarschijnlijk zal daar de batterij winst zitten he
  #13  
Oud 14-11-09, 12:14
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Zit volgens mij geen verschil in. Alleen de toetsenbord geluiden zijn wel zachter geworden in 3.1.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #14  
Oud 14-11-09, 12:24
RedBull RedBull is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Niel
Berichten: 89
Stuur een bericht via MSN naar RedBull Stuur een bericht via Yahoo naar RedBull
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Zit volgens mij geen verschil in. Alleen de toetsenbord geluiden zijn wel zachter geworden in 3.1.

helderheid beeld zit ook een groot verschil
kijk maar eens na
  #15  
Oud 23-11-09, 13:28
Empu Besar Empu Besar is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 65
Standaard Kleurverschil scherm 3G vs 3GS

Ik heb dit weekend m'n 3GS binnen gekregen. Na wat dingen overgezet te hebben vanaf m'n 3G, viel mij het volgende op. Het scherm, de kleur ervan, is van de 3G helderder dan die van de 3GS.

Als ik een pagina open met veelal wit op de achtergrond, dan is het scherm van de 3GS wat geler.

Zijn er meer mensen die dit hebben gezien?

Grt
  #16  
Oud 23-11-09, 13:36
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Ik weet niet hoe het bij de 3G eruit ziet maar mijn 3Gs is wel helder wit hoor misschien iets in de intellingen wat veranderd??
  #17  
Oud 23-11-09, 13:50
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Je bent niet de eerste die het opmerkt, en het verschilt per 3GS ook overigens enigzins. Heeft te maken met verschil in LCD, maar met name 1 of andere coating die bij de 3GS is toegepast.
  #18  
Oud 23-11-09, 13:56
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

klopt idd. Ik was er ook al een topic over begonnen een tijdje terug en pas ook nog iemand anders
Balen wel want bijvoorbeeld ook de kleur groen is op de 3G echt wel mooier dan op de 3GS. In de sms app zie je dit goed.
  #19  
Oud 23-11-09, 14:02
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

// Diverse discussies samengevoegd.

In het vervolg eerst even de zoekfunctie gebruiken aub, zoals Kuotje zegt waren er al meerdere discussies over dit onderwerp .

Laatst gewijzigd door De Generaal; 23-11-09 om 14:05.
  #20  
Oud 02-02-10, 18:06
Beaux's schermafbeelding
Beaux Beaux is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 122
Standaard

Een vriend van me heeft net een 3gs gekocht, ik heb echter de eerste versie van dag 1 verkrijgbaarheid.
Nu merk ik op dat het scherm van de nieuwe 3gs betere kleuren heeft dan de 3gs die ik bezit. Is hier een logische verklaring voor? Is het misschien zo dat apple in de tussentijd haar lcd schermen heeft verbeterd?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G scherm hetzelfde als 3Gs scherm? FamousD iPhone algemeen 1 20-05-11 18:52
Retina scherm (iPhone 4) vs Normaal scherm (iPhone 3GS) Yaratje iPhone algemeen 6 12-11-10 22:54
Scherm 3gs is steeds uitvergroot en geraakt niet terug naar het normale scherm.. Tijsvdw Archief 3 11-07-10 14:14
3GS bekrast scherm valiechemicalie iPhone algemeen 4 09-08-09 23:48
3GS: scherm donker Arjen_R iPhone algemeen 13 23-07-09 12:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:19.