iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Telenet configuratie mail (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/48284-telenet-configuratie-mail.html)

tomdelbarge 15-11-09 00:51

Telenet configuratie mail
 
Beste,

Sinds vandaag beschik over een Iphone 3GS 16. Configuratie via Wi-Fi via mijn Telenet netwerk lukt mij geenszins. Kan iemand mij op weg helpen ?
Ben al op een aantal posts van dit forum gestoten die mij helaas geen soelaas konden bieden. :mad:

Alvast bedankt

CherryApple 15-11-09 01:44

Hmm,
Zit zelf ook gewoon bij telenet.
En bij Wi-Fi laten zoeken naar je (draadloos) netwerk, en gewoon de WEP/WPA invoeren indien je netwerk beveiligd is?

Is praktisch hetzelfde als op een gewone computer hoor.

Misschien even melden wat je precieze probleem is?

kal_el 15-11-09 02:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomdelbarge (Bericht 383799)
Configuratie via Wi-Fi via mijn Telenet netwerk lukt mij geenszins.

je hoeft toch helemaal niet in mijnTelenet te komen om uw Wi-Fi op te zetten?
daarvoor dien je in te loggen op je router.
En zoals de post hierboven zegt: zoeken naar een Wi-Fi vanop je iPhone en je key ingeven, je doet net hetzelfde als wanneer je een laptop aan het netwerk wil hangen.

Of heb je een ander probleem?

tomdelbarge 15-11-09 18:52

Beste,
Ik heb mij verkeerdelijk uitgedrukt. Het zit zo. Mijn echtgenote en ikzelf hebben ons deze week elk een Iphone 3G aangeschaft. Mijn vrouw configureert haar toestel met onze privé computer die geconfigureerd is via provider telenet. Ikzelf werk thuis met mijn bedrijfscomputer die zich op ogenblik ook van onze gezamenlijke configuratie ook thuis bevindt. We werken met een wireless router. Bij configuratie van ons toestel slaagde mijn echtgenote er zonder problemen in om onze telenet-mailtjes te ontvangen op haar toestel. Ikzelf slaag maar niet in om mijn toestel zelf handmatig te configureren om onze privé-mailtjes (TELENET) te ontvangen. Mocht ik onduidelijk stel mij gerust bijkomende vragen. Dank bij voorbaat

kal_el 15-11-09 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomdelbarge (Bericht 384001)
Beste,
Ik heb mij verkeerdelijk uitgedrukt. Het zit zo. Mijn echtgenote en ikzelf hebben ons deze week elk een Iphone 3G aangeschaft. Mijn vrouw configureert haar toestel met onze privé computer die geconfigureerd is via provider telenet. Ikzelf werk thuis met mijn bedrijfscomputer die zich op ogenblik ook van onze gezamenlijke configuratie ook thuis bevindt. We werken met een wireless router. Bij configuratie van ons toestel slaagde mijn echtgenote er zonder problemen in om onze telenet-mailtjes te ontvangen op haar toestel. Ikzelf slaag maar niet in om mijn toestel zelf handmatig te configureren om onze privé-mailtjes (TELENET) te ontvangen. Mocht ik onduidelijk stel mij gerust bijkomende vragen. Dank bij voorbaat

ik begrijp niet echt wat je aan je iPhone configureert via je computer.
en met jou iPhone kan je dus geen mail ontvangen, kan je surfen op dat moment? als dat kan is er gewoon een verkeerde in-server gebruikt.

De Generaal 15-11-09 20:19

// Verplaatst & titel aangepast

Er wordt als het goed is gedoeld op de mailconfiguratie van Telenet. Als het goed is zou het volgende moeten werken:

Op het mailicoontje drukken van je iPhone, en dan de volgende gegevens invullen.

Op POP3 zetten

- Server voor inkomende post:
Hostnaam: in.telenet.be
Gebruikersnaam: je telenet login (vb. k******)
Wachtwoord: je wachtwoord

- Server voor uitgaande post (SMTP):
uit.telenet.be

- Geen SSL (daar wordt om gevraagd wanneer je de instellingen opslaat)
- Serverpoort 110 (voor de volledigheid)

tomdelbarge 15-11-09 21:58

Beste,

Lukt blijkbaar niet....
Andere suggestie ?

Merci

hallokroket 05-12-09 09:41

Mail telenet
 
Ik ben in het bezit van 2 iPhones,
één "amerikaanse" software 1.1.1 en ondertussen meer dan 2 jaar oud, en een nagelnieuwe 3Gs 32GB.
Mijn telenet mails komen al 2 jaar probleemloos binnen op de oude iphone, maar ik krijg de nieuwe maar niet geconfigureerd.
Ik voer exact dezelfde gegevens in op de nieuwe, maar er komt steeds een foutmelding : kan niet verbinden met server inkomende post.
Nochtans lukt het met dezelfde instellingen wel op de oude iphone.
Weet iemand water aan de hand is?

Groeten
Koen

Wijns 05-12-09 14:41

Ik heb net het zelfde probleem: connectie maken met Wi-Fi, geen probleem, mail versturen en ontvangen met mobile.me ook niet... maar telenet doet moeilijk

ThaBudz 06-12-09 00:44

kan het misschien zo zijn dat je ivm. privacy maar 1 foon kan machtigen om mail op te halen ¿¿

maltje 22-12-09 22:14

mail instellingen
 
Aan de Belgische forumleden.
Ik heb mijn Iphone geupgrade naar 3.1
Ik ben opzoek naar de instellingen voor mijn mail op Iphone.
gsm operator is base en ik heb telenet als mailprovider.
Volgens medewerker van Base zijn de instellingen op mijn Iphon juist,maar ik kan enkel mail ontvangen maar niet verzenden.
in.telenet.be
uit.telenet.be

Zijn hier nog forumleden met dezelfde instellingen als mij?

mvg

De Generaal 22-12-09 22:48

// Topics samengevoegd.

Zie mijn eerdere bericht. Heb je poort 110 openstaan?

maltje 22-12-09 22:55

neen,euh hoe doe ik dat?
ik heb gewoon de instellingen genomen die ik vroeger had(d8 ik)

blijkbaar staat poort 110 open

giljom 28-12-09 19:19

Ik heb het zelfde probleem, ik krijg mijn account niet ingesteld, mijn provider is telenet
Ik doe het volgende ;nieuwe account, dan mijn naam, dan bij adres geeft ik mijn e-mail in ,beshrijving doe ik niets, druk ik op POP account, dan inkomend , in.telenet.be
dan gebruikers naam en paswoord, dan uitgaande smtp daar zet ik uit.telenet.be , dan bewaar, dan kom ik in avance en daar staat ssl uit en daaronder poort 110 en ik bewaar, maar het werkt niet, wat doe ik fout , heel graag uw hulp

jurgeee 29-12-09 19:26

Ja zelfde probleem hier lukt dus niet om telenet mails te ontvangen en te verzenden

Pop3
In.telenet.be

uitgaand uit.telenet.be
serverpoort staat op 110 en ssl uit
zit op Wi-Fi atm.

giljom 29-12-09 19:33

Ja ik heb hemgisteren ingesteld gekregen, ik had eerst naar telenet gebeld maar die konden mij ook niet helpen, en naar lan zoeken heb ik hem in orde, ik heb het op het forum gezet , maar ik weet niet meer waar het staat want de Generaal heeft het verplaats, de juiste uitleg staat er bij, ik zit ook op Wi-Fi

maltje 29-12-09 19:40

Via Wi-Fi werkt het bij mij,het is via edge dat ik problemen heb.

jurgeee 29-12-09 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giljom (Bericht 398750)
Ja ik heb hemgisteren ingesteld gekregen, ik had eerst naar telenet gebeld maar die konden mij ook niet helpen, en naar lan zoeken heb ik hem in orde, ik heb het op het forum gezet , maar ik weet niet meer waar het staat want de Generaal heeft het verplaats, de juiste uitleg staat er bij, ik zit ook op Wi-Fi

Beste,
Ik keek daarnet naar al je verstuurde berichten op dit forum maar het staat er helaas niet tussen al je verplaatse posten werden naar hier gebracht, daar stond gewoon een schets van je probleem in.
Zou je eventueel je instellingen hier eens willen posten ?
Alvast bedankt
Mvg Jurgen

giljom 29-12-09 20:12

eerst instellingen, dan mail contacten agenda, dan nieuwe account aanmaken , eerst Naam dan adres uw e-mail ingeven, omschrijving zo laten, dan POP kiezen bovenaan, dan hostnaam " in.telenet.be" dan waswoord en gebruikersnaam die ge van telnet gekregen hebt , een letter en 4 cijfers, dan paswoord , dan hostnaam sever uit " smtp " uit.telenet.be, dan optioneel wachtwoord en gebruikers naam niets ingeven , dan gereed drukken of bewaren, dan zie u boven aan pop account zoeken, na even zoeken krijgt ge de boodschap van ssl , dan ok drukken zonder ssl, dan gaat hij weer zoekenn waarschijnlijk krijgt ge die boodschap nogmaals , maar gewoon verder gaan, en dan zou het moeten lukken, zo heb ik het toch klaar gekregen, en ik verbind via Wi-Fi en het werkt perfekt, even nog , bij geavanceerd moet poort 110 staan, en ssl uit gevinkt, ik hoor wel of het gelukt is, anders mag u mij oproeken via skype

jurgeee 29-12-09 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giljom (Bericht 398800)
eerst instellingen, dan mail contacten agenda, dan nieuwe account aanmaken , eerst Naam dan adres uw e-mail ingeven, omschrijving zo laten, dan POP kiezen bovenaan, dan hostnaam " in.telenet.be" dan waswoord en gebruikersnaam die ge van telnet gekregen hebt , een letter en 4 cijfers, dan paswoord , dan hostnaam sever uit " smtp " uit.telenet.be, dan optioneel wachtwoord en gebruikers naam niets ingeven , dan gereed drukken of bewaren, dan zie u boven aan pop account zoeken, na even zoeken krijgt ge de boodschap van ssl , dan ok drukken zonder ssl, dan gaat hij weer zoekenn waarschijnlijk krijgt ge die boodschap nogmaals , maar gewoon verder gaan, en dan zou het moeten lukken, zo heb ik het toch klaar gekregen, en ik verbind via Wi-Fi en het werkt perfekt, even nog , bij geavanceerd moet poort 110 staan, en ssl uit gevinkt, ik hoor wel of het gelukt is, anders mag u mij oproeken via skype

Helaas weer niet gelukt,
instellingen zijn als het volgt:
Pop
Naam, Jurgen
Adres *****@telenet.be
beschrijving: telenet

inkomende post
in.telenet.be
gebruiksnaam *****@telenet.be
wachtwoord******

UItgaande post SMTP ui.telenet.be
gebruiksnaam wachtwoord staat optioneel
SSL staat uit , serverpoort 110

Mvg Jurgen (ps; Heb nog geen Skype)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:48.