iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   4,3 gb programma's opeens... onmogelijk.. help!? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/48488-4-3-gb-programma-s-opeens-onmogelijk-help.html)

mdecocq 17-11-09 21:29

4,3 gb programma's opeens... onmogelijk.. help!?
 
Vandaag herstel gedaan en reservekopie teruggezet.
In eerste instantie had ik mijn gewoonlijke 2.5 gb aan programma's zag ik in Itunes.

Na apptbackup waren opeens bijna al mijn app store programma's verdwenen en heb ik nog een synchronisatie gedaan om ze terug te krijgen
Tot mijn grote verbazing had ik daarna opeens 4.3 gb aan programma's terwijl ik er niets extra's heb opgezet.
Ik heb al een paar keer geprobeerd om weer te synchroniseren, maar niets helpt.
Ik heb zelf het vermoeden dat hetmogelijk iets te maken kan hebben met Navigon. Lijkt wel of hij die 2x erop gezet heeft, maar in mijn I tunes staat er maar 1

Wie heeft tips of de oplossing of zit er niets anders op dan weer te herstellen sigh......

Alvast bedankt,
Marjolein

Timmeh_ 17-11-09 22:54

Dus de AppStore-applicaties verdwenen na een back-up terug te zetten van Appbackup? Als je verwacht dat het aan Navigon ligt, zou je die kunnen verwijderen, checken of het probleem nu is opgelost en weer opnieuw installeren.

mdecocq 17-11-09 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 384960)
Dus de AppStore-applicaties verdwenen na een back-up terug te zetten van Appbackup? Als je verwacht dat het aan Navigon ligt, zou je die kunnen verwijderen, checken of het probleem nu is opgelost en weer opnieuw installeren.

Ja, ik denk inderdaad dat ik dat morgenavond ga proberen (is wat laat nu).
Kan ik dan Navigon, als ik het eenmaal verwijderd heb, wel weer zonder opnieuw te moeten te betalen, installeren?

Het volgende probleem heeft zich ook al voorgedaan. Misschien dat jij kunt helpen anders maak ik wel een nieuw topic aan. In de bestaande kan ik het niet vinden:
Cydia start niet op opeens. Had wat repo's toegevoegd en wilde statusnotifier downloaden en opeens houdt Cydia ermee op. Ik krijg het voor geen mogelijkheid meer gestart. Het laadt soms heel even maar crasht dan gelijk.

De oplossing/suggestie van root/var/lib/apt enz. heb ik al geprobeerd en de apt.lists (niet de local folder) verwijderd, maar nog steeds niets.

Wacht nog even reactie hier af anders postik wel een hulpvraag.
Als het allemaal niet lukt, dan maar morgen weer herstellen en jailbreaken.. zucht hihihi

Timmeh_ 17-11-09 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mdecocq (Bericht 384970)
Ja, ik denk inderdaad dat ik dat morgenavond ga proberen (is wat laat nu).
Kan ik dan Navigon, als ik het eenmaal verwijderd heb, wel weer zonder opnieuw te moeten te betalen, installeren?

Deze kan je gewoon nogmaals downloaden zonder ervoor opnieuw te betalen. Als je m gaat downloaden krijg je eerst de melding "Weet u zeker dat u navigon wilt aanschaffen?" (dan klik je dus op ja ;)) en tijdens het downloaden krijg je de melding " U heeft dit item al eerder aangeschaft, wilt u deze nogmaals gratis downloaden?".

Voor je andere probleem wil ik je graag verwijzen naar dit gedeelte van het forum, en dan met name deze discussie.
(Deze had je zelf waarschijnlijk ook al gevonden ;))

mdecocq 17-11-09 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 384974)
Deze kan je gewoon nogmaals downloaden zonder ervoor opnieuw te betalen. Als je m gaat downloaden krijg je eerst de melding "Weet u zeker dat u navigon wilt aanschaffen?" (dan klik je dus op ja ;)) en tijdens het downloaden krijg je de melding " U heeft dit item al eerder aangeschaft, wilt u deze nogmaals gratis downloaden?".

Voor je andere probleem wil ik je graag verwijzen naar dit gedeelte van het forum, en dan met name deze discussie.
(Deze had je zelf waarschijnlijk ook al gevonden ;))

Dank je voor je snelle reactie.
Ga het morgen proberen met navigon.

V.w.b. Cydia; ja die oplossingen had ik al gelezen en toegepast maar mijn Cydia blijft niet opstarten terwijl ik alle apt.lists heb verwijderd zoals aangegeven.

Misschien dat er iemand voor morgenavond nog met suggesties komt anders wordt het opnieuw jailbreaken (moet ik dan eerst herstellen ook?)

Ciao en slaap ze iedereen voor zo

Timmeh_ 17-11-09 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mdecocq (Bericht 384980)
Dank je voor je snelle reactie.
Ga het morgen proberen met navigon.

V.w.b. Cydia; ja die oplossingen had ik al gelezen en toegepast maar mijn Cydia blijft niet opstarten terwijl ik alle apt.lists heb verwijderd zoals aangegeven.

Misschien dat er iemand voor morgenavond nog met suggesties komt anders wordt het opnieuw jailbreaken (moet ik dan eerst herstellen ook?)

Ciao en slaap ze iedereen voor zo

Gelieve je bevindingen/problemen m.b.t. jouw Cydia-probleem posten in het door mij eerder genoemde topic. Dat houdt het wat overzichtelijker en kunnen gebruikers jouw probleem beter vinden :)

Ik raad je wel aan om te herstellen voordat je opnieuw gaat jailbreaken, hierdoor wordt je iPhone weer helemaal 'schoon'. Bij voorkeur zou je ook geen reservekopie kunnen terugzetten, deze kan immers ook de 'software-fout' bevatten. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:38.