iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   onsbrabantnet mail op iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/48708-onsbrabantnet-mail-op-iphone.html)

stef23 21-11-09 17:32

onsbrabantnet mail op iPhone
 
Ik heb sinds kort een e-mail account van onsbrabantnet. Nu probeer ik deze te ontvangen op mijn iPhone, maar bij het ophalen en versturen van e-mail krijg ik de melding:

"De verbinding met de server 'mail.onsbrabantnet.nl' is mislukt"

Zowel de server voor inkomende mail als voor uitgaande mail is mail.onsbrabantnet.nl

Heeft iemand hier ervaring mee misschien, en kan die mij vertellen wat ik verkeerd doe?

IMAP account gegevens
Hier even mijn instellingen:
Naam: [mijn naam]
Adres: [mijnnaam]@onsbrabantnet.nl
Beschrijving: [mijnnaam]@onsbrabantnet.nl

Server inkomende post:
Hostnaam: mail.onsbrabantnet.nl
Gebruikersnaam: [mijn gebruikersnaam]
Wachtwoord: [mijn wachtwoord]

Server uitgaande post:
SMTP: mail.onsbrabantnet.nl
Gebruik SSL: nee
Identiteitscontrole: wachtwoord
Serverpoort: 25

Inkomend instellingen:
Gebruik SSL: Nee
Identiteitscontrole: wachtwoord
Voorvoegsel IMAP pad: [leeg]
Serverpoort: 143


Ik ben een beginnend gebruiker en weet er dus nog niet veel van. Zijn het misschien de serverpoorten die ik moet aanpassen? En er staat IMAP account gegevens, maar moet dit niet POP3 zijn?

Graag reactie, alvast bedankt!
Gr. Stef

Ps. Als ik vanuit mijn iPhone een mail naar mijn eigen adres stuur, ontvang ik die wel op mijn PC in Outlook. Ik neem aan dat er dus wel een verbinding is met onsbrabantnet?

deKevster 21-11-09 18:54

Probeer eens met je gebruikersnaam je mailadres in z'n geheel er neer te zetten. En bij uitgaande post smtp.onsbrabantnet.nl.

Dit is misschien een optie. Ik heb zelf ook van mijn eigen website de mail doorgestuurd naar m'n iPhone.

XIII 21-11-09 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stef23 (Bericht 386190)
En er staat IMAP account gegevens, maar moet dit niet POP3 zijn?

Dat zou ik inderdaad als eerste proberen.

Zie ook OnsBrabantNet*Onze Klantenservice*E-mail

waov 22-11-09 15:41

Hallo,

mail kan ik versturen en ontvangen op de wijze zoals hierboven rteeds aangegeven echter wat ik niet kan is mail versturen van een ander Wi-Fi point .

Was laatst in China en mailontvangst prima maar versturen lukt met geen mogelijkheid.
Weet iemand hoe men dit in kan stellen?

Wil

stef23 22-11-09 21:21

Citaat:

Ik ben een beginnend gebruiker en weet er dus nog niet veel van. Zijn het misschien de serverpoorten die ik moet aanpassen? En er staat IMAP account gegevens, maar moet dit niet POP3 zijn?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 386228)
Dat zou ik inderdaad als eerste proberen.

Zie ook OnsBrabantNet*Onze Klantenservice*E-mail


Misschien een stomme vraag, maar hoe zet ik IMAP om in POP3?

XIII 22-11-09 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stef23 (Bericht 386528)
Misschien een stomme vraag, maar hoe zet ik IMAP om in POP3?

Ik geloof niet dat dit kan.

Ik denk dat je een nieuwe account moet aanmaken en dan op moet letten dat je POP3 ipv IMAP kiest.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:06.