//

iPhone reageert (vaak) niet meer op schermaanraking

iPhone reageert (vaak) niet meer op schermaanraking discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds gisteren heeft mijn iPhone nogal wat rare kuren. Hij reageert nog maar zelden goed op schermaanrakingen, voornamelijk wanneer ik hem net gelocked en unlocked ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-11-09, 03:20
GHSantegoeds GHSantegoeds is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 11
Standaard iPhone reageert (vaak) niet meer op schermaanraking

Sinds gisteren heeft mijn iPhone nogal wat rare kuren.
Hij reageert nog maar zelden goed op schermaanrakingen, voornamelijk wanneer ik hem net gelocked en unlocked heb via de power knop gaat het even goed, maar enkele seconden later reageert hij gewoon niet meer. Vaak duurt dat even totdat hij het wel weer (heel even) doet of nadat ik hem lock en unlock doet hij het over het algemeen meteen weer heel even.
Het schrijven van een smsje is hierdoor in ieder geval praktisch ongmogelijk geworden en het normaal bedienen van mijn telefoon, zelfs het opnemen van een inkomend gesprek, is hierdoor vaak onmogelijk.

Het betreft een recentelijk naar de 3.1.2 jailbroken firmware herstelde iPhone, zonder activatie (origineel uit Italie). De custom firmware heb ik hier van het forum gehaald en werkte in het begin nog prima. Ook heb ik iPhone PC Suite gebruikt maar ook hiermee was niets aan de hand. Ik heb in de afgelopen 2 dagen niets geinstalleerd via Cydia en gebruik geen OpenSSH. Ik heb geen idee waar deze problemen ineens vandaan komen maar hopelijk kunnen jullie me daarmee helpen.

Bij voorbaat dank!

edit: het betreft een iPhone 3G (factory unlocked)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-11-09, 10:29
DutchEvil DutchEvil is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 98
Standaard

Ik raad je aan om hem te herstellen via iTunes en hem als nieuwe iPhone te configureren.
Het kan ook aan je jailbreak liggen. Dus eerst herstellen en als hij dan werkt opnieuw jailbreaken.
  #3  
Oud 26-11-09, 21:13
GHSantegoeds GHSantegoeds is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 11
Standaard

Nadat hij steeds minder begon te reageren en ik steeds vaker het scherm uit en aan moest zetten via de powerbutton om hem te laten reageren, heb ik hem gerestored via iTunes. En het resultaat, hij reageert helemaal niet meer. Voor het herstel duurde het vaak even maar werkte hij daarna ook weer even. Nu kan ik niet eens mijn iPhone activeren via iTunes omdat de pincode daarvoor ingevoerd moet worden en het scherm niet op mijn aanrakeing reageert.

Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen en hoe ik het zou kunnen oplossen?

Bij voorbaat dank,
  #4  
Oud 27-11-09, 11:23
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

En als je even op de aan/uit knop drukt (scherm zwart) en dan weer op de aan/uit knop (scherm weer actief), reageert ie dan ook niet ?
Er is een ander draadje waarin wordt gesproken over dat de iPhone regelmatig niet reageert op het scherm. Een verbetering is om het toestel op engelstalig te zetten, al is dat slechts een workaround en in jouw geval misschien zelfs niet eens (meer) mogelijk ?
  #5  
Oud 27-11-09, 12:55
GHSantegoeds GHSantegoeds is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 11
Standaard

Het aan/uit knop truukje is opgehouden met werken. En op engelstalig instellen zal inderdaad niet meer mogelijk zijn aangezien ik op dit moment niet eens voorbij het actievatiescherm kan komen.
Heeft iemand anders enig idee waar dit aan kan liggen?
Zou dit probleem software of hardwarematig zijn? of een combinatie van beiden?


Update:
Ik heb hem nu wel kunnen activeren door de pincode van mijn sim af te halen in een andere telefoon. Hij is nu geactiveerd en met de fabrieksinstellingen maar hij reageert nog steeds niet op touch en wel op de power en home buttons.
Ik heb nu de keuze om hem als nieuw te configureren of mijn backup te herstellen maar als hij het nu al niet doet dan zie ik niet in hoe dat nog iets zou moeten veranderen.
Wellicht dus toch een hardwarematig probleem? Iemand enig idee?


Update 2:
De nieuwste ontwikkeling: Sinds vandaag reageert hij soms wel weer kort op schermaanraking, en evenals hiervoor en bij de problemen van anderen gebeurt dit voornamelijk na het 2 maal indrukken van de power knop. Software of hardware...Iemand enige ervaring met hoe Apple dit soort problemen behandelt via de garantie?

Laatst gewijzigd door GHSantegoeds; 29-11-09 om 14:19. Reden: Update 2
  #6  
Oud 05-12-09, 16:26
GHSantegoeds GHSantegoeds is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 11
Standaard

Om hem weer even onder de aandacht te brengen op de eerste pagina.
Hopelijk kan iemand mij alsnog helpen met dit probleem.
  #7  
Oud 06-12-09, 04:58
eccotje eccotje is offline
• iOS 4.0.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: rotterdam
Berichten: 8
Standaard

Ik heb exact zelfde probleem.. Als t vastloop zet ik met me hele hand plat over scherm of dubbel klik op scherm.. Dan doe die weer soms. Ik heb een 3gs officieel unlocked.
  #8  
Oud 03-08-10, 15:27
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Om maar eens een oud topic omhoog te schoppen maar tevens (voor mij) opgelost te verklaren :

Ik heb via eBay een glas+digitizer+openingstool besteld (rond de 8 euro!) omdat ik vermoedde dat het aan de digitizer lag.

Ik ging van start en opende de iPhone. Ik zag op het youtube filmpje dat je aan de ene kant 2 schroefjes los moest draaien en aan de andere kant nog 3 en eentje bovenop. Dus 6 in totaal. Maar.....ik had er maar 5 ?!
Aan de zijkant waar er dus 3 hoorden te zitten was 1 gaatje leeg en waren alleen de middelste en de linkerschroef bevestigd ?

Ik dacht meteen dat dit de stabiliteit van het scherm/digitizer niet ten goede kwam, maar heb evengoed het glas+digitizer vervangen en de schroefjes teruggeplaatst, maar daarbij het middelste gaatje overgeslagen en dus alleen de 2 buitenste schroefjes teruggeplaatst.

Of het nu aan het verplaatsen van dat ene schroefje of aan het nieuwe glas+digitizer heeft gelegen weet ik niet, maar :

Sinds een week een perfect reagerende iPhone 3GS met nog geen enkele vastloper / freeze !!

Nu alleen nog op zoek naar zo'n schroefje want het idee dat er eentje ontbreekt vind ik gewoon niet leuk, al doet ie het verder 100% nu.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone reageert niet meer! job002 iPhone algemeen 24 08-01-12 15:45
iphone 4 16 Gb 4.2 reageert niet meer saasken iPhone algemeen 0 29-12-10 18:18
Iphone Reageert niet meer Miichaelo0 Archief 2 17-08-08 01:03
iphone reageert niet meer robinvel iPhone algemeen 0 13-08-08 18:44
iPhone reageert niet meer Guest-20201108204737 Unlock [archief] 2 12-12-07 09:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:37.