//

iPhone 2G geen reactie op touch screen

iPhone 2G geen reactie op touch screen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal ik heb een vraagje over de iphone 2G. Ik heb een iphone 2G waarvan het touchscreen niet meer reageert, lcd werkt wel gewoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-11-09, 12:31
diffie diffie is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 2
Question iPhone 2G geen reactie op touch screen

Hoi allemaal ik heb een vraagje over de iphone 2G. Ik heb een iphone 2G waarvan het touchscreen niet meer reageert, lcd werkt wel gewoon alleen geen reactie meer op touch. Ik ben bang dat het een hardwarematig probleem is (als ik verhalen op het internet mag geloven).

Ik ben wel redelijk handig met electronica(ik repareer wel vaker dingen ) dus ik wil het zelf repareren. Wat ik graag wil weten is of de iphone 2G met één type lcd+touchscreen werkt of meerdere. Oftewel als ik een losse module op internet bestel voor een 2g dat ik er zeker van dat ik hem kan gebruiken.

Daarnaast ben ik in het bezit van een ipod touch 1G die ik eigenlijk niet meer gebruik. Weet iemand of de lcd+touchscreen hetzelfde type is uit de iphone 2G want ik zet liever die module over uit mijn touch dan dat ik fllink betaal voor een nieuwe. Of zijn er nog andere mogelijkheden om het te repararen zonder meteen de hele lcd+touchscreen te vervangen ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-11-09, 00:15
diffie diffie is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 2
Standaard FIXED!

Update: Het probleem is gefixt!

Misschien dat iemand anders er iets aan heeft, maar het is blijkbaar niet altijd noodzakelijk meteen alles te vervangen. Ik heb de iphone uit elkaar gehaald en de accu en mainboard er uit gehaald. Hierbij heb ik dus ook alle kabels los gehaald en ook een beetje omgebogen.

Nadat ik alles weer in elkaar had gezet werkte in eens het touchscreen weer zoals het moet.
Blijkbaar een slecht contactje in de kabel of connector ondanks dat de connectors toch echt goed vast zaten bij het uit elkaar halen. Zelfs nadat ik aan de zijkant van de behuizing meerdere malen met een houten hamertje heb geslagen werkte alles nog dus blijkbaar geen kabelbreuk. Dit moest ik doen om de behuizing aan de zijkant weer mooi sluitend te krijgen . Wellicht dat de oplossing te maken heeft met dat de stroom van de touchscreen controller is geweest.
  #3  
Oud 15-03-10, 22:56
immortaljin immortaljin is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

Hey, bedankt, gisteren deed ik mijn iphone open, want mijn camera werkte niet, maar toen ik mijn camera inplugde (was niet geconnect), en ik draaide mijn iphone om, merkte ik op dat mijn home button niet meer werkte, en de vingergevoeligheid op het scherm ook niet meer, het lichte wel nog op. Toen las ik dat jij alles uit elkaar hebt gehaald en het weer werkte. Na lang proberen, werkt mijn scherm weer naar behoren, maar werkt mijn home button nog steeds niet, en heb ik gemerkt dat mijn speakers niet meer werken, evenals mijn microfoon. Dus het is het volledige onderste gedeelte dat niet werkt, waar zou het aan kunnen liggen?
Wat moet ik eventueel opnieuw checken?

Merci,
Sven
Reageren

Labels
iphone 2g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Home screen op ipod touch 2G en iPhone 3G GEEN Jailbreak!!! Aitvaras Jailbreak apps en thema's 1 27-08-11 15:12
iPhone 3GS: iPhone 3Gs geen reactie na unlock pietdeyaert Unlock 1 30-11-10 20:42
Ik kan geen reactie plaatsen met iPhone! stacey245 iPhone algemeen 0 15-11-10 23:23
Touch Screen Aparte Multi-Touch gedrag Amdixer iPhone algemeen 4 08-12-09 17:45
Iphone op stil; Geen reactie op een beller! Red-Hat iPhone algemeen 2 04-07-09 23:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:18.