iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   HTC HD2 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/49422-htc-hd2.html)

thespikie 03-12-09 14:59

HTC HD2
 
Hallo,

ik heb nu al een tijdje mijn iPhone 3G 16Gb maar ben hem van tijd een beetje buh aant worden.

Nu zag ik de nieuwe van HTC, namelijk de HD2

Nu had ik eens graag jullie menig gehoord.
iPhone weg doen of niet???

Ben benieuwd :)

Groetjes Jonas

JW75 03-12-09 15:20

Heb je de 3GS al geprobeerd? M'n zwager zegt dat ie veel fijner is dan de 3G.

Heb zelf geen ervaring met HTC. Maar m'n collega heeft de Touch2 uit het raam gegooid!

Zou je aanraden om m x dagen op proef te nemen als dat kan. Bij Phonehouse kan dat toch. Als het je niet bevalt kun je altijd nog over naar wat anders.

Maar voor mij nooit weer wat anders! Heb een 3GS

Dejive 03-12-09 15:48

Mijn abbo loopt ook af deze zomer en ben inderdaad langzamerhand ook weer allerlei telefoontjes in de gaten aan het houden..alhoewel, allerlei, tot nu toe inderdaad de HTC HD 2 inderdaad ook.
Ben niet zo'n fanboy dat ik nu al zeg dat ik de volgende Iphone wil, hangt van een aantal dingen af. Hardware en software moeten wel flink verbeterd zijn wil ik bij de Iphone blijven. Vind nl. vooral irritant dat ik de Iphone niet wat meer zelf kan indelen en dat je daar een jailbreak voor moet doen, zoals SBSettings dus.
HTC HD 2 lijkt mij ook een toppertje, heeft een grote scherm en ziet er ook goed uit, qua gebruiksgemak weet ik het niet en hoe het scherm reageert ook niet. Maar mijn neef neemt hem wel en ik zal hem af en toe ff vragen hoe het hem bevalt.
Verder komende half jaar inderdaad ook alles over de Iphone in de gaten houden, maar ze mogen de Iphone wel iets meer opengooien hoor.

chaser2600 03-12-09 15:54

Heb afgelopen week de HD2 van het werk gekregen. Prive gebruik ik al vanaf het begin een 3GS en heb ook een 3G gehad (heeft nu mijn vrouw). Geloof me, je gaat spijt krijgen van die HD2. Mijn advies, ga voor de 3GS. Zeker kwa snelheid scheelt het toch een hoop en hij voelt een stuk lekkerder aan.
Probleem bij de HD2 is dat het nog steeds op Windows Mobile draait. Zelfs met deze 1024 Mhz CPU draait hij niet lekker. Ik krijg een beetje een 3G gevoel, die draait met de laatste software update ook niet helemaal lekker meer terwijl de 3GS deze moeiteloos draait.
Daarnaast zit de HD2 (mede door Windows Mobile) gewoon niet logisch in elkaar. Een 20 tal instellingen op onlogische plaatsen.. het is altijd zoeken. En dan heb ik het nog niet over de 3rd party software die door menig hobby clubje in elkaar wordt geprutst. Op de iPhone ziet menig applicatie er stukken beter en eenvoudiger uit.
Voor mij is dat de rede dat ik nog erg blij ben met mijn 3GS, geen HD2 die daar tussenkomt ;-)
Maar misschien moet je eens op een HD2 forum vragen, die denken waarschijnlijk precies andersom en klagen dat de iPhone niet open genoeg is en te ver dichtgetimmerd. Mjah, is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Mijn telefoon moet werken op een makkelijke en goeie manier. Als je er meer mee wilt (tweaken, prutsen in registry of meer customizen) dan is de HD2 wellicht toch een goede optie voor je.

thespikie 03-12-09 21:01

@chaser2600

bedankt voor je raad :)
Mss toch maar beter de 3GS nemen.
Heb je die ook gelaikbreakt de 3GS?

Groetjes

chaser2600 03-12-09 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thespikie (Bericht 390246)
@chaser2600

bedankt voor je raad :)
Mss toch maar beter de 3GS nemen.
Heb je die ook gelaikbreakt de 3GS?

Groetjes

Heb ik inderdaad wel eens gedaan. Rede voor mij was het aanpassen van het lockscreen. Dat is het enige dat op windows mobile Gewoon super in elkaar zit. Je kan dan direct zien of je mail hebt, of je volgende afspraak.
Heb nu geen jailbreak meer. Vind het belangrijker dat het gewoon goed werkt en ik meteen de laatste software updates kan installeren. Anders moet je weer wachten op een jailbreak en raak je ook je "jailbreak instellingen/programma's" kwijt. Hoewel voor dat laatste tegenwoordig ook wel weer oplossingen zijn geloof ik.

thespikie 03-12-09 21:58

Ik vind dat je bij de iphone maar aan beperkte instellingen en app's bent verbonden
tenzij je alles aankoopt via itunes.
Vandaar dat ik aan het twijfelen ben, langs de andere kant: je hoort vaak dat windows vast loopt hé :)

@chaser2600 jij raadt de 3GS aan ipv de HD2?

chaser2600 03-12-09 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thespikie (Bericht 390280)
Ik vind dat je bij de iphone maar aan beperkte instellingen en app's bent verbonden
tenzij je alles aankoopt via itunes.
Vandaar dat ik aan het twijfelen ben, langs de andere kant: je hoort vaak dat windows vast loopt hé :)

@chaser2600 jij raadt de 3GS aan ipv de HD2?

Mjah. Als je die beperkingen van de iPhone een probleem vindt... Dan is misschien de HD2 wel wat. Hoewel de AppStore daar niets voorstelt. Ik zie het juist als de kracht van de iPhone die beperkingen. Hij kan misschien niet veel (voor mij iig meer dan genoeg) maar wat hij kan is kwa gebruiksgemak nog niet geëvenaard. Klein voorbeeld, het capacitief scherm. Dat heeft de HD2 nu ook als eerste voor Windows Mobile. Maar het scherm van de iPhone werkt stukken lekkerder.
Misschien is Android dan meer iets voor je. Maar heb daar zelf geen ervaring mee.
Voor mij staat de 3GS op 1. Maar de HD2 komt wel het meest dichtbij van de Windows Mobile toestellen. De keuze is gewoon erg persoonlijk. Loop je nu vaak tegen de beperkingen op van de iPhone of is het gewoon dat je eens wat anders wil? Als het dat laatste is.. Ga voor de 3GS. Die biedt ook wel weer genoeg vernieuwing. Anders is de HD2 een goede optie. Iig tot nu toe het beste dat ik ooit binnen Windows Mobile gezien heb.

thespikie 04-12-09 11:09

Denk dat ik toch maar voor de 3GS ga.
Zoals je zegt is het scherm van de iphone het beste wat ik tot nu toe gehad heb. Ook buiten wanneer de zon erin schijnt kun je gewoon alles blijven lezen tegenover andere toestellen. Ga van het weekend ene bestellen want de prijzen vallen hier in België best mee :)
hoop nu niet dat de prijzen gaan verlagen zoals bij mijne 3G
Gekocht aan 615€ en een maand later stonden ze aan 575€

febe 04-12-09 14:37

Ik postte dit al eerder in het HTC Touch HD topic; daar staat het dus verkeerd...

Ik kom al veel te snel weer terug in dit topic. Misschien denken jullie nu wel dat ik te weinig tijd heb besteed aan de HTC HD2, maar geloof me, ik heb er heel wat uurtjes ingestoken de afgelopen 4 dagen.

Ik ben er niet vrolijk van geworden moet ik zeggen. Het is een prachtig toestel, ligt lekker in de hand, heeft een prachtig scherm met een hoge resolutie maar toch... ik kon er niet aan wennen.

Let wel: mijn vergelijking gaat tussen deze HTC en een iPhone 2G die al ruim twee jaar in mijn bezit was.
Algemeen: ik moest erg wennen aan het feit dat er 5 verschillende knoppen zijn en heb nogal eens op de verkeerde knop gedrukt en kwam op die manier niet terecht waar ik wilde komen. Waarschijnlijk zal een niet-iPhone gebruiker hier niet zoveel last van hebben.
De HD2 blijkt wel wat bugjes te hebben waaronder 1 voor mij heel nare; een sms probleem. Tot 2 maal toe bleek dat ik in de loop van de dag geen sms meer verstuurde; dwz ik verstuurde ze wel maar ze kwamen niet bij de ontvanger aan. hiervan ontving ik geen melding. De oplossing was de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Maar hoelang het goed zou gaan was de vraag... Het blijkt een bekend euvel te zijn waarvan ik het bestaan ik niet kende tot ik erop ging googlen.

Surfen
: Voordeel voor de iPhone; vlot, goed heen en weer te gaan tussen voor-en achterliggend bezochte pagina's. Browserbalk en zoekbalk altijd direct te benaderen zonder een extra menu op te hoeven roepen. Snel naar de bovenkant van de pagina te gaan. Duidelijk de betere mbt in- en uitzoomen
Nadeel van de iphone : geen flash ondersteuning wat voor vele sites een serieus probleem oplevert. Bekend probleem maar voor mij niet onoverkomelijk.
Voordeel van de HTC: door het grote scherm is een groot deel van pagina's in 1 oogopslag te zien.

Mail : voordeel voor de iPhone, alhoewel het redelijk makkelijk is de HTC in te stellen; daar bestaat de mogelijkheid tot automatisch ophalen van de servergegevens van de provider.
Spellen : duidelijk in het voordeel van de iphone; deze wint het met afstand van de HTC.

Agenda : Ik sync mijn agendas met gmail. Bij de iPhone is het verschil van mijn 5 agenda's duidelijk te zien door de verschillende kleuren. De HTC gooit alles op 1 hoop. Het weekoverzicht laat alleen een bezette tijd zien, maar niet de afspraken.

Foto's en film : De HTC heeft een prachtig scherm; qua resolutie wint deze het van de iPhone. De iPhone reageert duidelijk sneller op 'commando's ' zoals het doorlopen van de foto's. De HTC heeft een diavoorstellingsmogelijkheid.

Muziek : Ik vond het geluid van de HTC over de speaker wat voller dan dat van de iPhone. Layout is duidelijk afgekeken van de coverflow van Apple maar werkt minder vlot en logisch. Nadeel van de HTC is dat de lyrics van de nummers op geen enkele manier op te roepen zijn. Voordeel: de mogelijkheid tot het maken van een afspeellijst op de telefoon zelf.

Updates : Hier heb ik me bij de HTC niet aan gewaagd. We weten allemaal hoe makkelijk en snel het bij de iPhone gaat. Het schijnt voor de HTC wat lastiger te zijn.

Batterij : Ik merk geen verschil. Bij intensief gebruik is bij mij de batterij van zowel de iPhone als die van de HTC na 1 dag aan opladen toe.

Gebruiksgemak : De iPhone wint het hier voor mij met overmacht. Dat heeft natuurlijk voor het merendeel te maken met het feit dat ik al lang gewend ben de iPhone te gebruiken.

Apps: wat miste ik mijn apps! De paar apps die ik heb geprobeerd om te vergelijken (midomi en shazam) kwamen qua presentatie en gebruiksgemak bij lange na niet in de buurt van die op de iPhone. er zijn in de Marketplace nauwelijks fatsoenlijke apps te vinden. Hier en daar op internet natuurlijk wel, maar of die werken en betrouwbaar zijn??? Niemand die het mij kan vertellen. De appstore van Apple is ongeevenaard.

Tja... wat is hiervan de conclusie: ik heb de HTC na 4 dagen weer van de hand gedaan en een iPhone 3Gs besteld. Kan het mijn dochter niet aandoen haar de 2G weer af te nemen maar kan zelf geen half jaar toe met iets anders. De 3Gs is inmiddels binnen en ik ben maar wat blij dat ik weer 'gewoon' en iPhone heb!

apotheosis 04-12-09 16:09

Htc is en blijft het probleem ze een vervelender besturingssysteem hebben.
Touchscreen is volgens mij ook nog steeds niet evengoed als die van de iphone.
Njah,gebruiksgemak en email en surfen blijft het beste mee een iphone.

thespikie 06-12-09 12:39

Weet er iemand hoe het zit met scherm van de htc HD2 onder direct zonlicht?
Bij mijne iphone kun je gewoon alles blijven zien. Maar heb eens een Xperia gehad en bij die kon ik alles heel moeilijk zien onder direct zonlicht.

junkyjump 06-12-09 21:53

Al een tijdje zowat aan het zien voor een waardige opvolger voor mn 3G, al van het eerste model gebruik ik een iPhone!
Super gewoon, maar die extra snelheid van de 3GS is geen echte meerwaarde voor mij en daarvoor ga ik echt geen 575euro betalen voor een toestel dat eigenlijk hetzelfde is als het mijne..

En nu dacht ik echt dat de HD2 de volgende ging zijn, maar door dit te lezen, denk ik toch maar nog wat bij mn 3G te blijven..

Hopen dat de nieuwe iPhone wat meer vernieuwing gaat brengen

thespikie 06-12-09 22:01

@junkyjump

ja daar heb je wel gelijk bij. Ik heb nu ook een 3G 16Gb en denk dat ik ook gewoon ga wachten op de volgende iPhone :)
In de hoop dat hij er snel aankomt anders mss toch maar de 3GS

junkyjump 06-12-09 22:10

Zal wel voor de zomer zijn;)

thespikie 06-12-09 22:13

Ja waarschijnlijk wel, ben er benieuwd naar :D
hoop da ik nog zo lang kan wachten :)

ThaBudz 06-12-09 22:22

@ thespikie , probleem is er nog steeds , collega wou hem zelf ruilen met me toen ie zag dat me iPhone gewoon af te lezen was onder direkt zonlicht.

Voor de rest het is wat je zoekt en wilt en welk toestel er dan het dichtst op aan sluit .

thespikie 06-12-09 22:48

@ThaBudz

merci voor je bericht; ik dacht wel wel.
Wel jammer dan van zo een groot scherm. Als het zonnig is moet je schaduw gaan zoeken voor je berichten of mails te lezen.

Yzord 06-12-09 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chaser2600 (Bericht 390116)
Heb afgelopen week de HD2 van het werk gekregen. Prive gebruik ik al vanaf het begin een 3GS en heb ook een 3G gehad (heeft nu mijn vrouw). Geloof me, je gaat spijt krijgen van die HD2. Mijn advies, ga voor de 3GS. Zeker kwa snelheid scheelt het toch een hoop en hij voelt een stuk lekkerder aan.
Probleem bij de HD2 is dat het nog steeds op Windows Mobile draait. Zelfs met deze 1024 Mhz CPU draait hij niet lekker. Ik krijg een beetje een 3G gevoel, die draait met de laatste software update ook niet helemaal lekker meer terwijl de 3GS deze moeiteloos draait.
Daarnaast zit de HD2 (mede door Windows Mobile) gewoon niet logisch in elkaar. Een 20 tal instellingen op onlogische plaatsen.. het is altijd zoeken. En dan heb ik het nog niet over de 3rd party software die door menig hobby clubje in elkaar wordt geprutst. Op de iPhone ziet menig applicatie er stukken beter en eenvoudiger uit.
Voor mij is dat de rede dat ik nog erg blij ben met mijn 3GS, geen HD2 die daar tussenkomt ;-)
Maar misschien moet je eens op een HD2 forum vragen, die denken waarschijnlijk precies andersom en klagen dat de iPhone niet open genoeg is en te ver dichtgetimmerd. Mjah, is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Mijn telefoon moet werken op een makkelijke en goeie manier. Als je er meer mee wilt (tweaken, prutsen in registry of meer customizen) dan is de HD2 wellicht toch een goede optie voor je.

I agree. Ik lever op mijn werk een hoop telefoons uit waaronder deze, maar hoe ze de instellingen hebben gezet gaat nergens over...je zoekt je te pletter om iets simpels aan/uit te zetten.

Scherm is zeker groter dan de iphone, maar dat is dan ook alles.

thespikie 07-12-09 11:53

Weet je wat ik ook mooi vind van de HD2 is het weer applicatie :)
Maar daar voor moet ik hem niet nemen hé. Blijkbaar scoort de iPhone het beste dus kan ik beter de 3GS gaan halen. Is de 1024 Mhz CPU van de HD2 niet beter dan van de iPhone?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:37.