iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Probleem met iPhone 16gig (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/49542-probleem-iphone-16gig.html)

Marienusz 05-12-09 18:37

Probleem met iPhone 16gig
 
Hallo allemaal,

Ik wil graag de iPhone van mijn vader (eerste versie, 16gig)overnemen, alleen hier zijn een aantal problemen mee
Iemand anders uit mijn familie heeft geprobeerd versie 2.0 erop te zetten dmv en een hack.
Het is bij het hacken fout gegaan en nu zit er een fout in de iPhone waardoor de iPhone soms plotseling begint te trillen en nieuwe updates installeren kan fataal zijn, ook gaat hij heel sloom.

Is er misschien een programmaatje waarmee ik dit terug kan draaien?

Groet

als ik me niet vergis is het hacken gedaan met iJailbreak

De Generaal 05-12-09 19:30

Herstellen naar een Reservekopie. Deze moet je dan wel eerder hebben gemaakt.

Anders is de enige oplossing de iPhone te herstellen naar de oorspronkelijke staat, en vervolgens wanneer je dat weer wilt opnieuw jailbreaken. Let er wel op dat je je gegevens backupt (reservekopie maken, contacten opslaan etc.)

Marienusz 06-12-09 16:11

okee, nu is het probleem dus anders.
ik heb de iPhone compleet derestored en helemaal teruggezet naar hoe hij eerst was, daarna de nieuwste versie geinstalleerd.
alleen toen ik vanmorgen wakker werd en mn iphone aanzette begon hij ineens met langdurig trillen.
nu heb ik een reset geprobeert uit te voeren via de home + sleep/wake button, maar als ik de iphone connect tot iTunes krijg ik een berichtje dat de simkaart niet goed is, terwijl deze het eerst wel goed deed.
ik heb ook 3 iJailbreak versies geprobeerd maar geen van allen kan de iPhone pakken.
help?:eek:

ThaBudz 06-12-09 16:41

Blackra1N al eens geprobeert ¿¿

Marienusz 06-12-09 17:07

ik ga BlackRa1n dan maar is probere..

Marienusz 06-12-09 20:02

met BlackRa1n werkt ie idd weer, maar een probleem, ik heb nog steeds geen service en na het uitschakelen zijn al mijn audio en foto bestanden verdwenen.
ik heb herstellen geprobeerd maar hierdoor gaat mijn iphone weer trillen en in de herstelmodus.

ThaBudz 06-12-09 21:24

Dat van geen service heb ik op het forum wel eens zien voorbij zien komen , audio en foto's zijn idd weg en met herstellen zet je toch misschien weer wat ouds terug , dus ik zou hem gewoon weer jaibraiken en dan alleen je contacten ed terugzetten , kijken wat ie dan doet

Marienusz 06-12-09 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 391029)
Dat van geen service heb ik op het forum wel eens zien voorbij zien komen , audio en foto's zijn idd weg en met herstellen zet je toch misschien weer wat ouds terug , dus ik zou hem gewoon weer jaibraiken en dan alleen je contacten ed terugzetten , kijken wat ie dan doet

done, maar nog steeds "geen service".
en zodra ik de iPhone opnieuw opstart zijn alle audio bestanden weg, foto's blijven wel staan.

De Generaal 06-12-09 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marienusz (Bericht 391062)
done, maar nog steeds "geen service".
en zodra ik de iPhone opnieuw opstart zijn alle audio bestanden weg, foto's blijven wel staan.

Welke provider heb je in je iPhone zitten? Als het een Nederlandse iPhone is, dan moet je er T-Mobile in hebben zitten. Anders moet je je iPhone unlocken (simlockvrij maken) met BootNeuter zodat deze met andere providers kan werken.

Marienusz 06-12-09 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 391064)
Welke provider heb je in je iPhone zitten? Als het een Nederlandse iPhone is, dan moet je er T-Mobile in hebben zitten. Anders moet je je iPhone unlocken (simlockvrij maken) met Blacksn0w zodat deze met andere providers kan werken.

ik heb er Telfort inzitten, dom van mij dat ik daar idd niet aan dacht, want dit wist ik ergens ver in mn achterhoofd nog wel.
ik ga t nu proberen, alvast bedankt ;)

heh shit, ik probeerde installer.app te installeren om bootneuter (blacksnow niet mogelijk) te gebruiken, toen begon de iphone weer met trillen.
ik ben nu weer de iphone aan het herstellen via itunes

Marienusz 08-12-09 18:39

okee weer een bericht, vanmorgen deed ik de iPhone aan en hij deed het prima, voor een half uur, ik kon ermee bellen en ermee gebeld worden.
na dit halve uur was ik ineens mijn service kwijt en het geluid deed het niet meer goed
hoe zit dit?
grtz

vandaag nog een keer aangezet, zelfde weer gebeurd :(

Marienusz 27-12-09 20:27

weer een bericht, ik ben weer begonnen met het verder kraken van de iPhone.
ik wou BootNeuter proberen, maar ik kon geen juiste installer.app vinden.
als ik nu probeer anysim.app erop te doen krijg ik het volgende bericht:
Citaat:

Het programma anySIM is niet op de iPhone Marijn geinstalleerd, omdat het niet is ondertekend.
wat moet ik nu doen, na ~5 minuten valt de telefoonconnectie en het geluid weg (geen service) wat kan ik hieraan doen?

De Generaal 27-12-09 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marienusz (Bericht 397961)
weer een bericht, ik ben weer begonnen met het verder kraken van de iPhone.
ik wou BootNeuter proberen, maar ik kon geen juiste installer.app vinden.
als ik nu probeer anysim.app erop te doen krijg ik het volgende bericht:

wat moet ik nu doen, na ~5 minuten valt de telefoonconnectie en het geluid weg (geen service) wat kan ik hieraan doen?

Heb je al geprobeerd via Cydia BootNeuter te downloaden en zo te installeren?

Marienusz 27-12-09 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 397964)
Heb je al geprobeerd via Cydia BootNeuter te downloaden en zo te installeren?

hoe krijg ik Cydia dan op mijn iPhone?

p.s. ik heb al een tijdje connectie op m'n iPhone nu en het gaat er steeds beter uitzien :d

De Generaal 27-12-09 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marienusz (Bericht 397967)
hoe krijg ik Cydia dan op mijn iPhone?

p.s. ik heb al een tijdje connectie op m'n iPhone nu en het gaat er steeds beter uitzien :d

Uit je eerdere berichten, en je profiel kan ik opmaken dat je je iPhone gejailbreakt hebt met Blackra1n.. Dus het lijkt mij dat je dan ook Cydia hebt geïnstalleerd (of heb je Rock geïnstalleerd?).

Marienusz 27-12-09 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 397970)
Uit je eerdere berichten, en je profiel kan ik opmaken dat je je iPhone gejailbreakt hebt met Blackra1n.. Dus het lijkt mij dat je dan ook Cydia hebt geïnstalleerd (of heb je Rock geïnstalleerd?).

Ik heb hem inderdaad gejailbreakt met BlackRa1n, alleen toen heb ik de .app weggegooid.
een kwartiertje geleden had ik nog geprobeerd dat programmaatje terug te halen door opnieuw blackra1n te draaien, het is gelukt, maar de app kreeg ik niet.

De Generaal 27-12-09 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marienusz (Bericht 397975)
Ik heb hem inderdaad gejailbreakt met BlackRa1n, alleen toen heb ik de .app weggegooid.
een kwartiertje geleden had ik nog geprobeerd dat programmaatje terug te halen door opnieuw blackra1n te draaien, het is gelukt, maar de app kreeg ik niet.

Dat is niet zo slim ;). Want als je de Blackra1n app hebt, kun je Cydia installeren en vervolgens zou je dan BootNeuter uit Cydia moeten halen en je iPhone kunnen unlocken :).

Wellicht even je iPhone herstellen, en dan opnieuw jailbreaken? Ik ken geen alternatief om de Blackra1n app terug te halen..

Marienusz 27-12-09 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 397976)
Dat is niet zo slim ;). Want als je de Blackra1n app hebt, kun je Cydia installeren en vervolgens zou je dan BootNeuter uit Cydia moeten halen en je iPhone kunnen unlocken :).

Wellicht even je iPhone herstellen, en dan opnieuw jailbreaken? Ik ken geen alternatief om de Blackra1n app terug te halen..


tot nu toe heeft mijn iPhone nog steeds connectie... ik wacht dus nog even met het proberen van deze methode, als het zo goed blijft dan laat ik het gewoon zo.



EDIT: het is gelukt! :D heel erg bedankt voor de hulp!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:18.