iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Slechte GPS ontvangst door hoesje!! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/49748-slechte-gps-ontvangst-door-hoesje.html)

TheMikerMC 09-12-09 15:38

Slechte GPS ontvangst door hoesje!!
 
Hoi,

Mijn collega met een Iphone 3G en ik met een 3GS (beide op FW 3.1.2) hadden last van een zeer slechte GPS ontvangst met diverse navigatiesoftware (TomTom, Navigon, Sygoc, Nav4all). De eerste fix duurde ontzettend lang en daarna veel hij onzettend vaak weg, er was eigenlijk niet mee te navigeren. Daarnaast liep hij "achter" als er wel een fix was, je was de bocht al om en volgens de navigatiesoftware was je nog 150 meter van de bocht verwijderd!

Na heel veel zaken te hebben geprobeerd (wel/niet jailbreak, complete recovery, de cache files weggooien, reset van diverse zaken) zijn we erachter gekomen dat het probleem ligt aan het HOESJE!
Ik heb namelijk een More-Thing Eternity Collection Titanium voor iPhone 3GS / 3G en mijn collega heeft een namaak cover, die wel van het zelfde materiaal is gemaakt.

Als we de iphone uit het hoesje nemen....BOEM...gelijk ene snelle fix en deze valt niet meer weg!! Dit verschijnsel is dus met beide iphones!! Wel hebben we ook nog even bij instellingen een reset locatievoorzieningen gedaan, maar zodra we het hoesje terugplaatsen is het weer ellende met de gps-fix!

Ik heb zojuist More een email gestuurd, ik wacht nog op antwoord.
Maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn met deze covers en die dit kunnen testen wellicht? Ik ben benieuwd

De Generaal 09-12-09 15:46

// Verplaatst naar Ervaringen

TheMikerMC 10-12-09 19:52

gebruikt er hier nou niemand die hoesjes van MORE????

http://www.walyou.com/img/more_noel_iphone_cases_2.jpg

http://www.iprong.com/magazine/MoreThing576.jpg

kuotje 10-12-09 21:29

ik neem aan dat de hoesjes van een metaal achtig goedje is gemaakt? Wat ervoor kan zorgen dat natuurlijk de signalen worden weerhouden.

ThaBudz 10-12-09 21:38

idd , ga maar eens in een metalen constructie staan ( kooi van feriday ) en pats , helemaal nakka , noppes , nada aan ontvangst .

WDS001 10-12-09 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 392558)
idd , ga maar eens in een metalen constructie staan ( kooi van feriday ) en pats , helemaal nakka , noppes , nada aan ontvangst .

Inderdaad :) Maar waarom maken ze dan zulke hoesjes? Zal dus volgens mij niet helemaal van metaal gemaakt zijn.

ThaBudz 10-12-09 21:47

het oog wil ook wat .

ASNNetworks 11-12-09 00:41

Dit had ik je ook wel kunnen vertellen hoor...Had je een hoop restores bespaard :P Lijkt mij vrij logisch dat wanneer je iets om je iPhone heen doet (vooral metalen) dat het bereik dan minder wordt....

TheMikerMC 11-12-09 12:21

Het is geen metalen case, want het weegt helemaal 3x niks! En dat is het ook juist het fijne van deze cover en tevens dat hij zeeeeeer dun is en geen dikke rand heeft!

Volgens de fabrikant is het materiaal : Anodized plastic case with metallic finishing

En als je toch zoveel covers voor iphones maakt, moet je hier toch wel rekening mee houden ja!

Overigens heb ik More dus een email gestuurd en dit was hun reactie op mijn verhaal :

" For the block signal problem, the case may block some signal in weak signal area. In Hong Kong and Japan don't have this problem very often. iPhone 3G appears to have weak signal reception, this is a common problem for iPhone 3G
We tried to put a plastic case without any coating, the signal also gets weakened. So we would like to say this problem cannot be solved completely.
May I ask did you purchase from us directly? If not, please provide your order details from our resellers. We can offer you an exchange for other cases with less signal blocking if you could return the case to us. Please advise, thanks. "

kuotje 11-12-09 12:43

wel een goede service, maar wel jammer dat ze het probleem niet kunnen oplossen.
Bij sommige cases is het te verwachten dat het signaal wordt geblokkeerd.

TheMikerMC 11-12-09 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 392727)
wel een goede service, maar wel jammer dat ze het probleem niet kunnen oplossen.
Bij sommige cases is het te verwachten dat het signaal wordt geblokkeerd.

Klopt, ik heb ook geantwoord dat de service prima is en dat ik ook niet mijn hoesje wil opsturen, want hij is verder wel ideaal! Nu haal ik hem er wel uit al sik wil navigeren, gelukkig kan j ehem er zeer makkelijk uithalen.

Ik heb de firma ook gemaild dat ik hoop dat ze in de toekomst hier aandacht aan besteden en hopelijk dit kunnen oplossen.

TRTint 16-08-10 14:33

K had ook hetzelfde probleem, maar mijn hoesje was niet van metaal maar harde kunststof. Kon er niet meer mee navigeren.

zackary 20-08-10 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 392541)
ik neem aan dat de hoesjes van een metaal achtig goedje is gemaakt? Wat ervoor kan zorgen dat natuurlijk de signalen worden weerhouden.

Lekker je iPhone op metaal krijg je veel krassen van!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:30.