iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Spanning op zilveren rand iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/49997-spanning-op-zilveren-rand-iphone.html)

stekke 31-08-08 00:39

stroom op zilver frame??
 
heb net iets vreemd gemerkt waneer ik mijn iPhone in de lader steek en met een vinger over het zilvere frame aan de zijkant van mijn iPhone wrijf (vlak naast het toutch screen) voel ik stroom stootjes??? Isdit nog bij iemand? Grtz

Dani1 31-08-08 00:45

ik voel dan een soort trillingen, voelt echt heel misselijk :s

iScorpio 31-08-08 00:46

Is de stroom bron waarin je lader gaat wel geaard? Lijkt wel iets van statische stroom.

stekke 31-08-08 01:00

Als ik hem met USB aan Computer laad heb ik hier geen last van maar wel bij elk stopcontact in huis. Zijn maar gewone met zo een pinneke :) dus neem aan van wel dan?

ButcherJF 31-08-08 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 181183)
Is de stroom bron waarin je lader gaat wel geaard? Lijkt wel iets van statische stroom.

Even een n00b-vraag: de lader heeft zelf heeft geen 'geaarde' stekker. Maakt het dan wat uit of het stopcontact wél geaard is?

ArB 31-08-08 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 181232)
Even een n00b-vraag: de lader heeft zelf heeft geen 'geaarde' stekker. Maakt het dan wat uit of het stopcontact wél geaard is?

Nee maakt helemaal niet uit.;)

fcruizer 22-10-09 20:41

tsja stond nu ook ff onder stroom, telefoon aan de pc aangesloten, raakte het zilveren frame aan terwijl ik mijn voeten op de kachel had :eek:

evmw 23-10-09 09:17

Hoe moet ik dat precies zien? Voel je even een schokje alsof je een statische ontlading hebt?

pclahsen 23-10-09 09:46

Dit alles heb je wel vaker bij elektrische apparaten, niet ernstig, je voelt een soort zwakstroompje, soort trillerig 'haptic' gevoel als je over de iPhone strijkt. Verdwijnt soms als je de netstekker er anders om in steekt, zeg maar de polen verwisselt, probeer maar eens.

NB. als je echt een schok krijgt, zeg maar dat je hand en arm een 'klap' krijgt, natuurlijk direct stekker eruit en naar de winkel;)

evmw 23-10-09 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 372867)
Dit alles heb je wel vaker bij elektrische apparaten, niet ernstig, je voelt een soort zwakstroompje, soort trillerig 'haptic' gevoel als je over de iPhone strijkt. Verdwijnt soms als je de netstekker er anders om in steekt, zeg maar de polen verwisselt, probeer maar eens.

NB. als je echt een schok krijgt, zeg maar dat je hand en arm een 'klap' krijgt, natuurlijk direct stekker eruit en naar de winkel;)

Zo'n ontlading is juist wel ernstig, want dat kan de microelektronika van de iPhone snel beschadigen.

pclahsen 23-10-09 09:58

Ik bedoelde natuurlijk dat het voor jezelf (lichamelijk) niet ernstig is. En leg eens uit waarom een ontlading nu juist je iPhone kan beschadigen, je bent blijkbaar expert, dus ik ben wel benieuwd naar je uitleg!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 372869)
Zo'n ontlading is juist wel ernstig, want dat kan de microelektronika van de iPhone snel beschadigen.


evmw 23-10-09 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 372870)
Ik bedoelde natuurlijk dat het voor jezelf (lichamelijk) niet ernstig is. En leg eens uit waarom een ontlading nu juist je iPhone kan beschadigen, je bent blijkbaar expert, dus ik ben wel benieuwd naar je uitleg!

Eigenlijk hetzelfde als ESD; microelektronika zoals in de iPhone is erg gevoelig voor ontladingen van het lichaam, dergelijke stroompjes kunnen in deze fijne elektronika dermate schade aanbrengen dat schade op korte of lange termijn merkbaar kan zijn.

Voor alle duidelijkheid, de metalen rand van de iPhone is zo goed als direct verbonden met de antenne van de iPhone, en dus met het logic board.

pclahsen 23-10-09 10:33

Duidelijk, thanks, ik zal voortaan ook maar niet meer bellend de deur van mijn auto dichtdoen na een lange rit!;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 372887)
Eigenlijk hetzelfde als ESD; microelektronika zoals in de iPhone is erg gevoelig voor ontladingen van het lichaam, dergelijke stroompjes kunnen in deze fijne elektronika dermate schade aanbrengen dat schade op korte of lange termijn merkbaar kan zijn.

Voor alle duidelijkheid, de metalen rand van de iPhone is zo goed als direct verbonden met de antenne van de iPhone, en dus met het logic board.


Delphii 14-12-09 00:31

Spanning op zilveren rand iPhone
 
Toen ik mijn iPhone op was aan het laden voelde ik deze tintelen, het leek net alsof er spanning op stond, mijn voltmeter lag in de buurt dus meette ik 20V :confused:, toen ik hem uit trok en opnieuw instak meette ik nog steeds 8.5V ongeveer, ik heb er een fototje van gemaakt, iemand een ideetje?:d

Spanning iphone Pictures, Spanning iphone Images, Spanning iphone Photos, Spanning iphone Videos - Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

evmw 14-12-09 09:28

Waar heb je die meetpennen nou aan zitten :confused:

pclahsen 14-12-09 09:52

Wel benieuwd of je dit ook nog hebt als je de polen van je stekker omdraait, zeg maar andersom er in?

evmw 14-12-09 09:54

Hij meet een wisselstroom.

Anyway, ik denk dat de meetpennen wat dicht bij het touchscreen zitten (is capacitief, zodoende staat daar spanning op).

justin2108 14-12-09 10:57

dat kan idd omdat het capacitief is dus een condensator.

maar dan als nog moet je niks kunnen meten want je hebt geen scheiding in de
sierlijst van de Iphone dus heb je gewoon gemeten met + en - op elkaar.
waardoor je dus eigenlijk 0 volt moet meten.

maar wat je mogenlijk hebt gemaakt is een Antenne van een meter.
waardoor je radio signalen meet.
Alleen radio golven meet je met 50 ohm of 75 ohm om een juiste meeting te kunnen krijgen + de juiste Frequentie.
en in een multimeter zit 1 Mohm of 10 Mohm en meet met 60HZ of 50HZ dus komen deze raare waarden eruit.

Timmeh_ 14-12-09 11:48

// Discussies samengevoegd.

Delphii 14-12-09 12:36

Ja maar als ik de gsm op vliegtuigmodus zet heb ik dit ook nog.
Maar als ik de lader uit trek heb ik dit niet meer


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:13.