//

Failing GPS Fix met Iphone 3G(s)

Failing GPS Fix met Iphone 3G(s) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vorige week heb ik mijn derde (vervangende) toestel, een Ipgone 3GS 32Gb terug gekregen van de Belcompany. Mijn probleem is eigenlijk heel simpel. Na het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-12-09, 21:05
starbbs starbbs is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Unhappy Failing GPS Fix met Iphone 3G(s)

Vorige week heb ik mijn derde (vervangende) toestel, een Ipgone 3GS 32Gb terug gekregen van de Belcompany. Mijn probleem is eigenlijk heel simpel. Na het activeren van het toestel in Itunes probeer ik elke keer een werkende GPS te krijgen wat tot op heden onmogelijk blijkt.

Het eerste wat ik doe om dit te testen is naar Kaarten te gaan. Voor degene die niet weten of zij een fix krijgen; Je kunt dit zien aan een cirkel(tje) die als het ware pulsjes af geeft. Mocht je alleen de blauwe cirkel zien dan betekent dit dat er geen fix is via de satelieten. Je hebt dan hoogstens alleen een positiebepaling via de netwerkmasten die via een soort driehoeksmeting zo nauwkeurig mogelijke positie probeert te bepalen.

Welnu een fix is absoluut nodig om gebruik te maken van bv Tomtom,Navigon etc.

Inmiddels heb ik alles al geprobeerd, 3gs uit, Wi-Fi aan, herstellen van netwerkinstellingen en lokatie waarschuwingen etc. Niets helpt, heb nog geen fix gezien.

Ook de mededeling dat de eerste fix lang kan duren is een van de gehoorde oplossingen. Ik kan jullie vertellen dat ik meerdere keren mijn iphone in de tuin heb gehad, soms zelfs de hele dag. In mijn tuin heb ik rondom vrij zicht en geen bomen. Ook dit loste het probleem niet op.

Nu ben ik toe aan mijn derde toestel. Ben erachter dat ik na de eerste steeds een refurbished heb terug gekregen. Dat kun je zien aan het begin van het serienummer beginnend met MCxxxxxx.

Na weken geprobeerd te hebben, en heeeeeeeeel veel forums te hebben doorgespit, werkt het gewoon niet. Ook t-mobile suggereerd dat het aan mij ligt. Het toestel wordt dan weer opgestuurd naar solid vision, zij geven een andere en het begint weer opnieuw. Begin er een beetje moedeloos van te worden.

Vraag: Wie kent dit probleem en heeft een oplossing, daarnaast heb ik via belcompany voorgesteld dat ik gewoon naar solid vision heen rijd om hem daar af te geven zodat ik meteen de andere die ik dan weer krijg kan testen. Dat doen zij namelijk niet!!!. Ik mag niet daar heen gaan. Dat betekent dat ik straks weer twee weken mijn toestel kwijt ben en dan maar af moet wachten of de nieuwe het doet.

Vraag: Kun je direct bij Sold Vision terecht? Dan kan ik het ze laten zien en kan ik eerst kijken of de nieuwe het wel doet voordat ik weer een defecte krijg.

Ben nu echt een beetje ten einde raad. Wie kan mij adviseren. Ik wil gewoon dat ze mij een toestel geven die werkt!~is dat teveel gevraagd? Belcompany Den Helder stuurt ze steeds wel op, hen treft geen blaam?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-12-09, 22:10
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Ik zou gewoon zelf contact opnemen met Solid Vision.. Vraag het hun direct..

Contact Solid Vision
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
  #3  
Oud 14-12-09, 23:58
Flugeltje89's schermafbeelding
Flugeltje89 Flugeltje89 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 68
Standaard

Had dit probleem ook. Heb niet steeds gevraagd om een nieuwe, maar na een update van 3.0.1 naar 3.1.2, deed alles het naar behoren.
Me Navigon heb ik binnen 5 seconden een fix. Dus misschien werkt een update voor je.
  #4  
Oud 16-12-09, 15:00
falconz falconz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door starbbs Bekijk bericht
Vorige week heb ik mijn derde (vervangende) toestel, een Ipgone 3GS 32Gb terug gekregen van de Belcompany. Mijn probleem is eigenlijk heel simpel. Na het activeren van het toestel in Itunes probeer ik elke keer een werkende GPS te krijgen wat tot op heden onmogelijk blijkt.
Het eerste wat ik doe om dit te testen is naar Kaarten te gaan.
..... hen treft geen blaam?
Heb eenzelfde ervaring met mijn 3GS. Ben bezig met m'n 4e toestel en deze laatste heeft redelijk waardeloze gps. De exemplaren hiervoor deden 't allemaal prima, maar deze krijgt in Kaarten bijna geen fix. Tomtom doet 't beter, maar ook aanzienlijk minder goed als m'n vorige phones... De vorige kon ik in de auto tegen de teller aanleggen met prima ontvangst. Als ik dat bij deze iPhone doe dan valt het signaal vaak weg.

Heb geen idee waar het aan kan liggen. Draai nu net als op de andere exemplaren 3.1.2. Wellicht dat een herstel de situatie verbetert...
Had ook het idee dat er op het moment dat er geen 3g (umts) beschikbaar is, het navigeren ook minder nauwkeurig is...
Zou haast m'n vorige exemplaar, met kapotte camera, weer terug wensen...
Als iemand de gouden tip heeft, graag!
  #5  
Oud 16-12-09, 15:07
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Als je 3x een nieuwe heb gekregen en het "probleem" er nog steeds is dan denk ik dat het gewoon met de software te maken heeft. Afwachten dus.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #6  
Oud 17-12-09, 10:50
falconz falconz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Als je 3x een nieuwe heb gekregen en het "probleem" er nog steeds is dan denk ik dat het gewoon met de software te maken heeft. Afwachten dus.
Ik had de slechte gps-ontvangst niet bij alle 4 toestellen. Gister heb ik de tip van het aanpassen van de cache.plst file geprobeerd, en plotseling had ik meteen gps ontvangst in "kaarten". Heel bijzonder. Ik vraag me nu alleen af of ik regelmatig die file moet gaan aanpassen of dat het nu gewoon goed is... Heel raar dat dit truucje nodig is om de boel goed te laten functioneren...
  #7  
Oud 17-12-09, 13:55
Draicon Draicon is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door falconz Bekijk bericht
Ik had de slechte gps-ontvangst niet bij alle 4 toestellen. Gister heb ik de tip van het aanpassen van de cache.plst file geprobeerd, en plotseling had ik meteen gps ontvangst in "kaarten". Heel bijzonder. Ik vraag me nu alleen af of ik regelmatig die file moet gaan aanpassen of dat het nu gewoon goed is... Heel raar dat dit truucje nodig is om de boel goed te laten functioneren...
Zou je meer kunnen vertellen over de cache.plst file die je aangepast hebt? Zorgt het aanpassen er ook voor dat je betere GPS fix hebt met Navigon of TomTom?
  #8  
Oud 17-12-09, 14:22
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Bestaat het probleem ook met een andere SIM? Humor me and try it.
Gebruik een Sim waarmee het wel werkt als je het probeert.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #9  
Oud 17-12-09, 14:51
Flugeltje89's schermafbeelding
Flugeltje89 Flugeltje89 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Bestaat het probleem ook met een andere SIM? Humor me and try it.
Gebruik een Sim waarmee het wel werkt als je het probeert.
Je telefoon moet dan unlocked zijn toch? Anders heeft het weinig zin om een andere sim erin te stoppen.

Ik had een sim van T-Mobile en als daardoor het probleem komt, lijkt me dat een slechte zaak.

Netwerkinstellingen verwijderen en cache.plist legen lost het meestal op.
Bij mij doet hij het nu al 2 maanden goed, dus aan de sim-kaart ligt het niet denk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
xGPS: gps fix jawilja iPhone Navigatie 22 01-03-11 19:17
Hardware: geen GPS fix sinds de Firmware 3.0 Upgrade. forrestgumpx iPhone Navigatie 41 15-01-11 19:50
Navigon geen GPS fix rschilders iPhone Apps 17 14-01-11 23:55
GPS fix iPhone 3G hublau iPhone Navigatie 18 13-12-10 18:27
Iphone 3g GPS een fix krijgen. Momentum iPhone algemeen 0 11-08-08 13:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:38.