iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   batterij is na een paar uur al leeg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5015-batterij-na-paar-uur-leeg.html)

ruitje 14-01-08 19:56

batterij is na een paar uur al leeg
 
Ik heb een Iphone met 1.02 die naar 1.1.1 is geupgrade. Ik heb het probleem dat mijn accu na een paar uur al leeg is.Ook al laad ik deze de hele nacht op is de telefoon na +- 3 uur leeg.Kan iemand mij vertellen of dit op te lossen is.

soemy 14-01-08 20:09

openssh staat nog aan, Wi-Fi staat aan???

dat zuipt batterij, en zeker als johntool dan nog eens draait, waardoor Wi-Fi aanblijft tijdens het in stand-by zijn van uw phone!

pclahsen 14-01-08 20:09

Batterij
 
Ruitje, probeer nog eens met mail checken uit (gaat via GPRS als je geen Wi-Fi aan hebt), bluetooth uit, Wi-Fi uit, kortom alles uit, bv. met programma "Services" of "iToggle". En je vertelt er niet bij wat je verder doet in die paar uur, zit je de hele tijd te smsen, bellen, internetten, foto's maken etc? 24 uur batterijduur met bluetooth, af en toe bellen, internetten en smsen haal ik nu echt makkelijk.
succes, Pieter

ruitje 14-01-08 21:04

het enige wat ik aan heb staan is Wi-Fi voor de rest niets.Ik stuur af en toe een sms en installeer een programmaatje via installer.
Voor de rest geen rare dingen maar toch is de batterij erg snel leeg.

ruitje 14-01-08 21:05

ik ben een leek maar wat houd openssh precies in en waar vind ik dit?

Freek 14-01-08 21:25

OpenSSH is een applicatie die wellicht op je iPhone staat en ervoor zorgt dat je via Wi-Fi vanuit je computer contact kunt maken met je iPhone (draadloos). Wanneer dit continu open staat, dan vreet dit batterijen, en zou het jouw probleem kunnen verklaren.

Ga naar Installer, en druk op de button "uninstall". Kijk nu of de app "OpenSSH" in de lijst verschijnt. Zo ja, dan staat die er dus op. Je kan hem er nu af halen, maar handiger is op de app "Services" vanuit installer er op te zetten, dit zorgt er voor dat je SSH kunt aan- en uitzetten.

Het kan echter ook zo zijn dat er een andere SSH-applicatie op je iPhone staat, welke niet via Installer erop is gezet en derhalve ook niet in installer zichtbaar wordt. Om dit te controleren maak je (bv via iBrickr) contact met je iPhone, ga je naar bestanden en zoek in de map "Applications" of daar een ssh-applicatie in staat. Zo ja, dan kun je die wissen. Niet vergeten daarna je iPhone te herstarten.

Lau 15-01-08 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freek (Bericht 40727)
OpenSSH is een applicatie die wellicht op je iPhone staat en ervoor zorgt dat je via Wi-Fi vanuit je computer contact kunt maken met je iPhone (draadloos). Wanneer dit continu open staat, dan vreet dit batterijen, en zou het jouw probleem kunnen verklaren.

Ga naar Installer, en druk op de button "uninstall". Kijk nu of de app "OpenSSH" in de lijst verschijnt. Zo ja, dan staat die er dus op. Je kan hem er nu af halen, maar handiger is op de app "Services" vanuit installer er op te zetten, dit zorgt er voor dat je SSH kunt aan- en uitzetten.

Het kan echter ook zo zijn dat er een andere SSH-applicatie op je iPhone staat, welke niet via Installer erop is gezet en derhalve ook niet in installer zichtbaar wordt. Om dit te controleren maak je (bv via iBrickr) contact met je iPhone, ga je naar bestanden en zoek in de map "Applications" of daar een ssh-applicatie in staat. Zo ja, dan kun je die wissen. Niet vergeten daarna je iPhone te herstarten.

Freek, (misschien een beetje off-topic). Ik vraag me af, als je een app verwijdert door gewoon de desbetreffende map uit "Applications" te verwijderen, hoe clean is zo'n delete dan. Ik ben benieuwd of je geen verwijzingen achter laat of zo (denk van niet)
(beetje "Windows" vraag voor een Unix systeem;), maar toch)....

Freek 15-01-08 11:09

Niet zo'n gekke opmerking hoor Lau, ook bij Mac is een app niet helemaal weg wanneer je deze naar het prullenbakje sleept. Bij Windows moet je echt de-installeren, dat hoeft zoals je weet bij een Mac niet. Voor Mac computers gebruik ikzelf toch de applicatie appdelete, wanneer je een te verwijderen applicatie naar die app sleept zorgt die ervoor dat deze op je mac helemaal verwijderd wordt, inclusief verwijzingen etc.

Voor de iPhone ken ik zo'n app nog niet, maar in het relatief beknopte iPhone bestandensysteem is het vrij eenvoudig zoeken naar eventuele "restjes" en dan kun je die handmatig verwijderen.

Martijn Snels 15-01-08 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lau (Bericht 40909)
Freek, (misschien een beetje off-topic). Ik vraag me af, als je een app verwijdert door gewoon de desbetreffende map uit "Applications" te verwijderen, hoe clean is zo'n delete dan. Ik ben benieuwd of je geen verwijzingen achter laat of zo (denk van niet)
(beetje "Windows" vraag voor een Unix systeem;), maar toch)....

Onder OSX heb je hier programma's voor, AppZapper. Dit zal binnen no-time ook er zijn voor de iPhone aangezien het overal in het systeem oa. instellingen van het programma achter laat.

Lau 15-01-08 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freek (Bericht 40919)
Niet zo'n gekke opmerking hoor Lau, ook bij Mac is een app niet helemaal weg wanneer je deze naar het prullenbakje sleept. Bij Windows moet je echt de-installeren, dat hoeft zoals je weet bij een Mac niet. Voor Mac computers gebruik ikzelf toch de applicatie appdelete, wanneer je een te verwijderen applicatie naar die app sleept zorgt die ervoor dat deze op je mac helemaal verwijderd wordt, inclusief verwijzingen etc.

Voor de iPhone ken ik zo'n app nog niet, maar in het relatief beknopte iPhone bestandensysteem is het vrij eenvoudig zoeken naar eventuele "restjes" en dan kun je die handmatig verwijderen.

Ja, Freek voor macosx doe ik dat ook zo. Ik gebruik Appzapper daarentegen.

Op de iPhone browse ik met MobileFinder zo nu en dan doe het filesystem. Dan kom ik inderdaad nog weleens losse eindjes tegen die ik dan delete.

Een Appzapper voor de iPhone zou een top appje zijn:)

Lau 15-01-08 12:30

In ieder geval is volgens mij de grootste drain voor de batterij...... de ssh deamon. Als je die uit hebt staan (als je em niet nodig hebt), dan gaat dat zeker schelen voor je batterij. Overigens geldt dit uitzetten ook voor de andere services (Wi-Fi ,bluetooth). Ook de iPhone laten locken na een minuut of zo (ik lock standaard weer na gebruik....). De brightness van het scherm even checken (auto-brightness aan) en na dit alles zou dat toch echt een positieve invloed moeten hebben op je batterij

Sent 19-01-08 12:17

heb ssh uitgezet.. ben benieuwd

croiman 19-01-08 14:18

Netservices installeren via installer, dan zie je precies WAT je allemaal AAN en /of UIT hebt staan.
ook file server, file share, edge kun je uitzetten, Wi-Fi, ssh, apache server, atfp enz........

sjoeii 19-01-08 15:02

Ik ga het ook maar eens proberen, batterij is inderdaad snel leeg

croiman 19-01-08 16:18

netservices komt van de source copycoders
source toevoegen installer: homepage.mac.com/hartsteins/copycoders/copycoders.xml

Nikooos 19-01-08 16:43

1.1.2 zou ook beter zijn voor de levensduur van je batterij.

croiman 19-01-08 20:21

k denk t niet, waarom?
1.0.2 en 1.1.1 draait je iphone op 400Mhz busspeed 100Mhz.
in 1.1.2 draait je iphone 412Mhz en busspeed op 103Mhz.
kun je zien met SysInfo bij hardware. (ook te installeren via installer)
da wil dus zeggen, meer snelheid en meer verbruik.
gewoon netservices installeren van boven genoemde source waardoor je ALLE services inc edge Wi-Fi, file server, socks server, samba server, ssh enz kunt uitzetten wat de levensduur van de batterij ten goede komt.

Stiruam 19-01-08 20:29

Nja vreemd... Mischien moet je ff testen of het daaraan licht door hem een keer een dag in airplane mode te zetten! Airplane mode zet Wi-Fi bluetooth en het hele telefoon gebeuren uit (dus dan kan je ff niet meer gebeld worden) en dan ons even vertellen hoelang ie het volgehouden heeft!

Als ie het dan nogsteeds niet uithoud is er dus een ander probleem.

Greetz, Stiruam

croiman 19-01-08 20:32

als er een ander probleem is zou me verbazen, mits t nog nie oud is de gsm. zou me verbazen of de batterij nu al kapot is??????

Stiruam 20-01-08 13:43

Tja er kan iets anders fout gaan :p

Mij lijkt het vreemd als hij nog nooit heeft geprobeert energie te besparen door alles uitte zetten... En dan nog ik heb Wi-Fi & SSH de hele dag aanstaan maar ik hou het makkelijk meer dan 3 dagen vol...

Greetz, Stiruam


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:11.