//

batterij is na een paar uur al leeg

batterij is na een paar uur al leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een Iphone met 1.02 die naar 1.1.1 is geupgrade. Ik heb het probleem dat mijn accu na een paar uur al leeg is.Ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-01-08, 19:56
ruitje ruitje is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 29
Angry batterij is na een paar uur al leeg

Ik heb een Iphone met 1.02 die naar 1.1.1 is geupgrade. Ik heb het probleem dat mijn accu na een paar uur al leeg is.Ook al laad ik deze de hele nacht op is de telefoon na +- 3 uur leeg.Kan iemand mij vertellen of dit op te lossen is.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-01-08, 20:09
soemy soemy is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 80
Standaard

openssh staat nog aan, Wi-Fi staat aan???

dat zuipt batterij, en zeker als johntool dan nog eens draait, waardoor Wi-Fi aanblijft tijdens het in stand-by zijn van uw phone!
  #3  
Oud 14-01-08, 20:09
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard Batterij

Ruitje, probeer nog eens met mail checken uit (gaat via GPRS als je geen Wi-Fi aan hebt), bluetooth uit, Wi-Fi uit, kortom alles uit, bv. met programma "Services" of "iToggle". En je vertelt er niet bij wat je verder doet in die paar uur, zit je de hele tijd te smsen, bellen, internetten, foto's maken etc? 24 uur batterijduur met bluetooth, af en toe bellen, internetten en smsen haal ik nu echt makkelijk.
succes, Pieter
  #4  
Oud 14-01-08, 21:04
ruitje ruitje is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 29
Standaard

het enige wat ik aan heb staan is Wi-Fi voor de rest niets.Ik stuur af en toe een sms en installeer een programmaatje via installer.
Voor de rest geen rare dingen maar toch is de batterij erg snel leeg.
  #5  
Oud 14-01-08, 21:05
ruitje ruitje is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 29
Standaard

ik ben een leek maar wat houd openssh precies in en waar vind ik dit?
  #6  
Oud 14-01-08, 21:25
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

OpenSSH is een applicatie die wellicht op je iPhone staat en ervoor zorgt dat je via Wi-Fi vanuit je computer contact kunt maken met je iPhone (draadloos). Wanneer dit continu open staat, dan vreet dit batterijen, en zou het jouw probleem kunnen verklaren.

Ga naar Installer, en druk op de button "uninstall". Kijk nu of de app "OpenSSH" in de lijst verschijnt. Zo ja, dan staat die er dus op. Je kan hem er nu af halen, maar handiger is op de app "Services" vanuit installer er op te zetten, dit zorgt er voor dat je SSH kunt aan- en uitzetten.

Het kan echter ook zo zijn dat er een andere SSH-applicatie op je iPhone staat, welke niet via Installer erop is gezet en derhalve ook niet in installer zichtbaar wordt. Om dit te controleren maak je (bv via iBrickr) contact met je iPhone, ga je naar bestanden en zoek in de map "Applications" of daar een ssh-applicatie in staat. Zo ja, dan kun je die wissen. Niet vergeten daarna je iPhone te herstarten.
__________________
iPhone 8GB - AppleTV - MacBook Pro - Airport Extreme
  #7  
Oud 15-01-08, 10:57
Lau's schermafbeelding
Lau Lau is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Breda
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freek Bekijk bericht
OpenSSH is een applicatie die wellicht op je iPhone staat en ervoor zorgt dat je via Wi-Fi vanuit je computer contact kunt maken met je iPhone (draadloos). Wanneer dit continu open staat, dan vreet dit batterijen, en zou het jouw probleem kunnen verklaren.

Ga naar Installer, en druk op de button "uninstall". Kijk nu of de app "OpenSSH" in de lijst verschijnt. Zo ja, dan staat die er dus op. Je kan hem er nu af halen, maar handiger is op de app "Services" vanuit installer er op te zetten, dit zorgt er voor dat je SSH kunt aan- en uitzetten.

Het kan echter ook zo zijn dat er een andere SSH-applicatie op je iPhone staat, welke niet via Installer erop is gezet en derhalve ook niet in installer zichtbaar wordt. Om dit te controleren maak je (bv via iBrickr) contact met je iPhone, ga je naar bestanden en zoek in de map "Applications" of daar een ssh-applicatie in staat. Zo ja, dan kun je die wissen. Niet vergeten daarna je iPhone te herstarten.
Freek, (misschien een beetje off-topic). Ik vraag me af, als je een app verwijdert door gewoon de desbetreffende map uit "Applications" te verwijderen, hoe clean is zo'n delete dan. Ik ben benieuwd of je geen verwijzingen achter laat of zo (denk van niet)
(beetje "Windows" vraag voor een Unix systeem, maar toch)....
  #8  
Oud 15-01-08, 11:09
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Niet zo'n gekke opmerking hoor Lau, ook bij Mac is een app niet helemaal weg wanneer je deze naar het prullenbakje sleept. Bij Windows moet je echt de-installeren, dat hoeft zoals je weet bij een Mac niet. Voor Mac computers gebruik ikzelf toch de applicatie appdelete, wanneer je een te verwijderen applicatie naar die app sleept zorgt die ervoor dat deze op je mac helemaal verwijderd wordt, inclusief verwijzingen etc.

Voor de iPhone ken ik zo'n app nog niet, maar in het relatief beknopte iPhone bestandensysteem is het vrij eenvoudig zoeken naar eventuele "restjes" en dan kun je die handmatig verwijderen.
  #9  
Oud 15-01-08, 11:52
Martijn Snels Martijn Snels is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Vught
Berichten: 164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lau Bekijk bericht
Freek, (misschien een beetje off-topic). Ik vraag me af, als je een app verwijdert door gewoon de desbetreffende map uit "Applications" te verwijderen, hoe clean is zo'n delete dan. Ik ben benieuwd of je geen verwijzingen achter laat of zo (denk van niet)
(beetje "Windows" vraag voor een Unix systeem, maar toch)....
Onder OSX heb je hier programma's voor, AppZapper. Dit zal binnen no-time ook er zijn voor de iPhone aangezien het overal in het systeem oa. instellingen van het programma achter laat.
  #10  
Oud 15-01-08, 12:23
Lau's schermafbeelding
Lau Lau is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Breda
Berichten: 115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freek Bekijk bericht
Niet zo'n gekke opmerking hoor Lau, ook bij Mac is een app niet helemaal weg wanneer je deze naar het prullenbakje sleept. Bij Windows moet je echt de-installeren, dat hoeft zoals je weet bij een Mac niet. Voor Mac computers gebruik ikzelf toch de applicatie appdelete, wanneer je een te verwijderen applicatie naar die app sleept zorgt die ervoor dat deze op je mac helemaal verwijderd wordt, inclusief verwijzingen etc.

Voor de iPhone ken ik zo'n app nog niet, maar in het relatief beknopte iPhone bestandensysteem is het vrij eenvoudig zoeken naar eventuele "restjes" en dan kun je die handmatig verwijderen.
Ja, Freek voor macosx doe ik dat ook zo. Ik gebruik Appzapper daarentegen.

Op de iPhone browse ik met MobileFinder zo nu en dan doe het filesystem. Dan kom ik inderdaad nog weleens losse eindjes tegen die ik dan delete.

Een Appzapper voor de iPhone zou een top appje zijn
  #11  
Oud 15-01-08, 12:30
Lau's schermafbeelding
Lau Lau is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Breda
Berichten: 115
Standaard

In ieder geval is volgens mij de grootste drain voor de batterij...... de ssh deamon. Als je die uit hebt staan (als je em niet nodig hebt), dan gaat dat zeker schelen voor je batterij. Overigens geldt dit uitzetten ook voor de andere services (Wi-Fi ,bluetooth). Ook de iPhone laten locken na een minuut of zo (ik lock standaard weer na gebruik....). De brightness van het scherm even checken (auto-brightness aan) en na dit alles zou dat toch echt een positieve invloed moeten hebben op je batterij
  #12  
Oud 19-01-08, 12:17
Sent's schermafbeelding
Sent Sent is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 27
Standaard

heb ssh uitgezet.. ben benieuwd
  #13  
Oud 19-01-08, 14:18
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

Netservices installeren via installer, dan zie je precies WAT je allemaal AAN en /of UIT hebt staan.
ook file server, file share, edge kun je uitzetten, Wi-Fi, ssh, apache server, atfp enz........
  #14  
Oud 19-01-08, 15:02
sjoeii sjoeii is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 52°18'51.59"N 4°56'32.13"O
Berichten: 822
Standaard

Ik ga het ook maar eens proberen, batterij is inderdaad snel leeg
  #15  
Oud 19-01-08, 16:18
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

netservices komt van de source copycoders
source toevoegen installer: homepage.mac.com/hartsteins/copycoders/copycoders.xml
  #16  
Oud 19-01-08, 16:43
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

1.1.2 zou ook beter zijn voor de levensduur van je batterij.
  #17  
Oud 19-01-08, 20:21
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

k denk t niet, waarom?
1.0.2 en 1.1.1 draait je iphone op 400Mhz busspeed 100Mhz.
in 1.1.2 draait je iphone 412Mhz en busspeed op 103Mhz.
kun je zien met SysInfo bij hardware. (ook te installeren via installer)
da wil dus zeggen, meer snelheid en meer verbruik.
gewoon netservices installeren van boven genoemde source waardoor je ALLE services inc edge Wi-Fi, file server, socks server, samba server, ssh enz kunt uitzetten wat de levensduur van de batterij ten goede komt.
  #18  
Oud 19-01-08, 20:29
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Nja vreemd... Mischien moet je ff testen of het daaraan licht door hem een keer een dag in airplane mode te zetten! Airplane mode zet Wi-Fi bluetooth en het hele telefoon gebeuren uit (dus dan kan je ff niet meer gebeld worden) en dan ons even vertellen hoelang ie het volgehouden heeft!

Als ie het dan nogsteeds niet uithoud is er dus een ander probleem.

Greetz, Stiruam
  #19  
Oud 19-01-08, 20:32
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

als er een ander probleem is zou me verbazen, mits t nog nie oud is de gsm. zou me verbazen of de batterij nu al kapot is??????
  #20  
Oud 20-01-08, 13:43
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Tja er kan iets anders fout gaan

Mij lijkt het vreemd als hij nog nooit heeft geprobeert energie te besparen door alles uitte zetten... En dan nog ik heb Wi-Fi & SSH de hele dag aanstaan maar ik hou het makkelijk meer dan 3 dagen vol...

Greetz, Stiruam
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone batterij binnen 4 uur helemaal leeg HELP !! SaraVictoria iPhone algemeen 11 25-03-11 13:43
iPhone: Batterij na 3-4 uur leeg bularax Jailbreak 16 01-12-10 22:12
GPS aan Batterij in 1 uur leeg :( geertver iPhone algemeen 0 12-09-09 22:11
iPhone: 2G met 3.0 nu heel slechte Wi-Fi en Batterij binnen 3 uur leeg Data Jailbreak 7 25-06-09 22:26
Batterij in een paar uur leeg - Bluetooth? iToggle? Greatwhitexxl iPhone algemeen 1 16-12-07 18:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:37.