//

iphone en bluetooth carkit opel

iphone en bluetooth carkit opel discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb een DVD90 met "ingebouwd" bluetooth handsfreesysteem in mijn opel. Iphone maakt wel verbinding maar deze valt soms spontaan weg. Ook synchroniseert hij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-12-09, 21:36
vork22 vork22 is offline
• iOS 3.1.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard iphone en bluetooth carkit opel

Hallo, ik heb een DVD90 met "ingebouwd" bluetooth handsfreesysteem in mijn opel. Iphone maakt wel verbinding maar deze valt soms spontaan weg. Ook synchroniseert hij mijn contacten maar nooit allemaal (500+) en ook het aantal gesynchroniseerde contacten varieert per keer.
Iemand ook dergelijke problemen? En mischien wel een oplossing??
Mij vorige telefoon (sony ericsson X1) kende dit probleem ook maar daar had ik een tooltje voor op de telefoon gezet (keep BT alive) en iets veranderd in de software van de telefoon.
Anyone??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-12-09, 21:57
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Voor Opel is er volgens mij geen oplossing, ik heb de dealer hier al verschillende malen over aangesproken, maar die had geen oplossing. Bij Opel Nederland weten ze ook niets, en vertelden ze mij zelfs dat ik de microfoon maar moest laten vervangen...
Ik ben er dus helemaal klaar mee, en zal nooit geen Opel carkit meer bij mijn auto nemen, ik neem de volgende keer wel een Parrot.
  #3  
Oud 16-12-09, 22:07
vork22 vork22 is offline
• iOS 3.1.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard

Ok. Ik dacht al zoiets dat opel moeite zou hebben een zinnig antwoord te geven : "moet je de microfoon van vervangen" ????
  #4  
Oud 16-12-09, 22:42
Sterke-Jerke Sterke-Jerke is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Verwegistan
Berichten: 77
Standaard

Same problem here, maar dan met de CD70. Voor Windows had ik het uiteindelijk opgelost. Maar met de iphone nog steeds niets Als iemand weet hoe je de bluetooth profielen aan kan passen op een iphone: let me know
  #5  
Oud 17-12-09, 09:02
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

In principe kun je alsnog een parrot inbouwen, en een extra kastje installeren om met de knoppen van je Opel de parrot te besturen. Heb je in feite zo goed als hetzelfde (geldt overigens voor alle auto's). Wat omslachtig, maar ben je van al het gezeur af (software is ook makkelijk te updaten om nieuwere telefoons te ondersteunen).
  #6  
Oud 17-12-09, 22:24
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Ik weet dat die mogelijkheid er is, alleen is het een lease auto en heb ik weinig zin om daar geld in te steken. Ik hoopte dat Opel met een betere oplossing zou komen, maar helaas
  #7  
Oud 19-12-09, 12:27
vork22 vork22 is offline
• iOS 3.1.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 3
Standaard

De oplossing met de Parrot is inderdaad een "gekunstelde" oplossing. Bovendien heb dan nog weer een extra "schermpje" aan je dasboard. Dan kan je net zo goed een houder voor je Iphone nemen..... Het had juist pas handig geweest als je je Iphone gewoon in je zak had kunnen laten zitten...
hopelijk kumt opel nog eens met een soort firmware update die deze problemen oplost.
  #8  
Oud 19-12-09, 13:00
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vork22 Bekijk bericht
De oplossing met de Parrot is inderdaad een "gekunstelde" oplossing. Bovendien heb dan nog weer een extra "schermpje" aan je dasboard. Dan kan je net zo goed een houder voor je Iphone nemen..... Het had juist pas handig geweest als je je Iphone gewoon in je zak had kunnen laten zitten...
hopelijk kumt opel nog eens met een soort firmware update die deze problemen oplost.
Je hebt ook parrot zonder display, heb ik zelf ook. Bellen gewoon direct vanaf je iPhone. En met de juiste knoppen-unit-gedoe heb je ook gewoon voice dialing.
  #9  
Oud 21-01-10, 20:37
wimoost wimoost is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 1
Smile cd70 en iPhone

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterke-Jerke Bekijk bericht
Same problem here, maar dan met de CD70. Voor Windows had ik het uiteindelijk opgelost. Maar met de iphone nog steeds niets Als iemand weet hoe je de bluetooth profielen aan kan passen op een iphone: let me know
Ik heb een Vectra met CD70. Voorheen een HTC Diamond (windows 6.0) hiermee alleen maar problemen . Nu iPhone 3GS (geen jailbreak, v3.1.2) ... geen enkel probleem ... synchroniseert moeiteloos 125 contacten (met meerder telnrs per contact) ... geen bluetooth uitval .. vandaag op en neer Keulen gereden vanuit Hoorn ... 15x gebeld .. niet 1x uitval !!! Noooooooooit geen HTC meer
  #10  
Oud 29-01-10, 12:20
iLoveMac iLoveMac is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard heb hetzelfde probleem met nieuwe Zafira met CD70 en beide iPhone 3G's

Hoi ik lees dat er meerdere hetzelfde probleem hebben met het uitvallen van bluetooth tijdens het bellen (verbinding verbroken) en het niet willen syncen van het adresboek.
Ik las ook dat het wel werkt bij iemand met een 3GS.
Ik zit nog op OS 2.2 en moet nog steeds upgraden naar 3.x.
Misschien dat het daarmee opgelost is (hopelijk)
Ik heb net gisteren mijn nieuwe dikke Zafira binnen en kan nu dus niet bellen in de auto. :-(
Zal dat van het weekend doen en hoop dat er dan verbetering optreed.
  #11  
Oud 02-02-10, 10:11
iLoveMac iLoveMac is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard

Even nog een update voor degene die hetzelfde probleem hebben en hun iphone nog niet geupgrade hadden.
Het probleem is opgelost met de laatste iPhone firmware release (3.1 in mijn geval).
De verbinding blijft nu intakt.
  #12  
Oud 27-07-10, 10:00
PaVaRo PaVaRo is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Stuur een bericht via Instant Messenger naar PaVaRo
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iLoveMac Bekijk bericht
Even nog een update voor degene die hetzelfde probleem hebben en hun iphone nog niet geupgrade hadden.
Het probleem is opgelost met de laatste iPhone firmware release (3.1 in mijn geval).
De verbinding blijft nu intakt.
Ik heb een DVD 90 Navi met een Opel Mobile Phone Portal (Bluetooth), mijn iPhone 3G heeft nu iOS 4.0.1, maar alleen maar ellende en als er dan eindelijk verbinding is, dan valt ie weer weg.

Ook een iPhone 3GS met iOS 3.1.3 geprobeerd. Zelfde verhaal! Verbinding valt weg.

Iemand positieve ervaring met deze combinatie?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door PaVaRo; 27-07-10 om 22:17.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tweede telefoon via Iphone bluetooth op carkit Rbekker iPhone accessoires en onderdelen 2 04-11-10 13:15
Iphone 3GS 3.0 en bluetooth koppeling carkit Ralphmalf iPhone algemeen 9 29-09-09 21:38
iPhone 3G problemen met carkit icm bluetooth bjornpieneman iPhone algemeen 0 24-06-09 17:00
iPhone 2.2.1 en Opel Bluetooth carkit pascalletje iPhone algemeen 7 16-04-09 21:58
iphone vast na bluetooth parrot carkit duphamed iPhone accessoires en onderdelen 8 17-04-08 15:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:42.