iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Recovery mode, snel naar de appstore (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/50444-recovery-mode-snel-naar-de-appstore.html)

Richard.v.Naam 21-12-09 13:23

Recovery mode, snel naar de appstore
 
Beste forumgebruikers,

Sinds gisteravond hangt ook mijn iPhone vast in recovery mode. Wat ik ook doe, dit plaatje komt telkens terug

http://www.appleiphoneschool.com/wp-...-to-itunes.jpg


Als elektro technisch ingenieur kom ik een behoorlijk eind, maar een echte programmeur ben ik nooit geweest waardoor ik nu op het eind van mijn latijn ben. Van DFU naar iRed, quickpwn, redsnow, FW & iTunes downgraden. Ja het is allemaal de revu gepasseerd. Ik ga zo dadelijk eens kijken naar iRecovery. Maar mocht dat ook niet helpen, wat dan?

Het is misschien tijd voor de appstore? Even een expert er naar laten kijken, of wordt de iPhone onherroepelijk 'teruggestuurd' en ben ik deze 4 tot 6 weken kwijt? Hoe zit dat qua garantie? Of krijg ik daarna een dikke rekening?

Wie heeft hier ervaring mee?


Alvast bedankt,
groet

Richard

De Generaal 21-12-09 15:27

Herstellen via een Custom van het forum al eens geprobeerd? En het gaat dus om een iPhone 2G?

Richard.v.Naam 21-12-09 15:42

Hey,

Excuses, ik dacht dat die info getoond werd op m'n profiel.
Iphone 3g (T-Mobile)
Jailbreak
FW 3.0 (7A341)
Modemfirmware 04.24.08

Jawel. Diezelfde custom FW inderdaad. Maar de 16xx error blijft gewoon bestaan.

De Generaal 21-12-09 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Richard.v.Naam (Bericht 395918)
Hey,

Excuses, ik dacht dat die info getoond werd op m'n profiel.
Iphone 3g (T-Mobile)
Jailbreak
FW 3.0 (7A341)
Modemfirmware 04.24.08

Jawel. Diezelfde custom FW inderdaad. Maar de 16xx error blijft gewoon bestaan.

Vreemd, want iReb is er juist voor om die 16xx melding op een 3G tegen te gaan. Heb je een handleiding gevolgd bij het herstellen via iReb?

Merlin 21-12-09 15:59

is het misschien mogelijk om je FW door itunes naar 3.1.2 te laten gaan en dan met PwnageTool of blackra1n te jailbreaken of heb je de 3.0 FW nodig?

Richard.v.Naam 21-12-09 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 395921)
Vreemd, want iReb is er juist voor om die 16xx melding op een 3G tegen te gaan. Heb je een handleiding gevolgd bij het herstellen via iReb?

Klopt. In den beginnen heeft iReb me geholpen uit de Recovery Loop te komen. Dat werkte en kon mijn iPhone gewoon weer gebruiken als oudsher. Dat betekende helaas niet dat ik daarna wél een nieuwe FW erop kon zetten. Ik heb toen met QuickPWN proberen te downgraden naar 2.0.2. Sommige hadden hier succes mee. Echter bleef m'n iPhone tijdens die procedure ergens hangen en sindsdien krijgt redsnow bijvoorbeeld ook geen (custom) FW er op gezet.

Ik krijg met iRecovery overigens geen rariteiten over corrupte NANDS of dergelijke. Dus er is nog hoop! Ben nu op Hackingtosh 't lezen hoe en wat.

Mochten jullie nog ideeën hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag

peerfineer 21-12-09 16:17

geloof het of niet niet, maar wat bij mij werkte: iphone inpluggen, blackra1n draaien; gedurende dat proces(je) kwam ie bij mij telkens heel even in beeld in itunes. toen ik dat doorhad heel snel op 'herstellen' geklikt in itunes en hoppa: fixed. Klinkt bizar, maar werkte wel voor mij. Het proberen waard lijkt me.

grt, Peer

Richard.v.Naam 21-12-09 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Merlin (Bericht 395923)
is het misschien mogelijk om je FW door itunes naar 3.1.2 te laten gaan en dan met PwnageTool of blackra1n te jailbreaken of heb je de 3.0 FW nodig?

Nee, helaas krijg ik bij elke FW die ik selecteer een 16xx (1600/1610 etc) error. Het ligt ook niet aan dit systeem of dergelijke. Heel eventueel aan de kabel, maar dat durf ik bijna uit te sluiten. Je leest echt zo ongelofelijk veel onzin op internet. Net nog van 'n gast die z'n iPhone 4 dagen in de vriezer had gelegd :rolleyes:

Richard.v.Naam 21-12-09 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerfineer (Bericht 395936)
geloof het of niet niet, maar wat bij mij werkte: iphone inpluggen, blackra1n draaien; gedurende dat proces(je) kwam ie bij mij telkens heel even in beeld in itunes. toen ik dat doorhad heel snel op 'herstellen' geklikt in itunes en hoppa: fixed. Klinkt bizar, maar werkte wel voor mij. Het proberen waard lijkt me.

grt, Peer

Blackrain zegt alleen maar "waiting for device" bij mij.

Thanks for sharing anyways!

ButcherJF 21-12-09 18:17

Je hebt de truc met het er even uithalen van de USB stekker ook al geprobeerd? iTunes sluiten, blackra!n starten en op het moment dat iTunes weer start de USB stekker verwijderen. iTunes sluiten en de stekker weer er in.

Richard.v.Naam 22-12-09 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 395974)
Je hebt de truc met het er even uithalen van de USB stekker ook al geprobeerd? iTunes sluiten, blackra!n starten en op het moment dat iTunes weer start de USB stekker verwijderen. iTunes sluiten en de stekker weer er in.

Hey!

Nee, nog niet geprobeerd maargoed volgens mij ben ik te ver weggezakt om het met zoiets nog te proberen.

irecovery zegt;
Code:

=======================================

[FTL:MSG] Apple NAND Driver (AND) RO
[NAND] Device ID          0xba94d598
[NAND] BANKS_TOTAL        4
[NAND] BLOCKS_PER_BANK    4096
[NAND] SECTORS_PER_PAGE    824288
[NAND] BYTES_PER_SPARE    216
[FTL:MSG] FIL_Init            [OK]
[FTL:MSG] BUF_Init            [OK]
[FTL:MSG] FPart Init          [OK]
[WMR:ERR] NAND format invalid (mismatch, corrupt, read error or blank NAND devic
e)
[WMR:ERR] boolSignatureFound false  boolProductionFormatVerified true nSig 0x0
******************************************************************************
******************************************************************************
AND: NAN initialisation failed due to format mismatch or uninitialised NAND.
AND: Please reboot with reformatting enabled.
******************************************************************************
******************************************************************************
NAND FTL failed initialisation
Boot Failure Count: 2  Panic Fail Count: 2
Delaying boot for 0 seconds. Hit enter to break into the command prompt...
root filesystem mount failed
Entering recovery mode, starting command promp
←[m] (Recovery) iPhone$

Lijkt me niet al te goed allemaal..

Merlin 22-12-09 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Richard.v.Naam (Bericht 395938)
Nee, helaas krijg ik bij elke FW die ik selecteer een 16xx (1600/1610 etc) error. Het ligt ook niet aan dit systeem of dergelijke. Heel eventueel aan de kabel, maar dat durf ik bijna uit te sluiten. Je leest echt zo ongelofelijk veel onzin op internet. Net nog van 'n gast die z'n iPhone 4 dagen in de vriezer had gelegd :rolleyes:

ik heb dit idd ook is een keer gelezen maar dit leek me toen geen goed idee. (had toen problemen dat mijn iphone alleen apple logo liet zien en daarna weer zwart scherm en itunes herkende hem niet meer, uiteindelijk iets gevonden op internet met een bepaalde combinatie van toetsen ofzo)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:23.