iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Neppe iPhone, geld terug via PayPal? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/50705-neppe-iphone-geld-terug-via-paypal.html)

Nyx 24-12-09 17:42

Neppe iPhone, geld terug via PayPal?
 
hallo allemaal,

Ik heb een Iphone bestelt uit de UK en de adverteerder schrijft als titel Apple Iphone. Nou blijkt het dat het een neppe copie van de Iphone is dus geen Apple.

Hoe groot is de kans dat ik mijn geld terug kan claimen bij paypal?

stef007 24-12-09 17:51

Hoe jammer het ook is denk ik dat je heel weinig kans zal hebben.
Had je ook foto's op voorhand gekregen?

pattymac 24-12-09 17:52

Klein.
Allen als je de bestelde goederen niet krijgt,kan je paypal verzoeken om de koop ongedaan te maken.
Helaas ik denk dat je met een nepper opgescheept zit.

Nyx 24-12-09 17:54

@stef007 het had gewoon een Apple logo erop en op advertentie stond ook een Apple Iphone. Maar je kan toch je geld terug vragen als het product afwijkt, deze wijkt af want het is geen Apple.

kai824 24-12-09 17:58

kan je foto's posten van de neppe

De Generaal 24-12-09 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyx (Bericht 397223)
@stef007 het had gewoon een Apple logo erop en op advertentie stond ook een Apple Iphone. Maar je kan toch je geld terug vragen als het product afwijkt, deze wijkt af want het is geen Apple.

Inderdaad. Volgens mij heb je wel iets om op te staan. Immers, is het geadverteerde product niet bij je geleverd. Heb het even voor je opgezocht:
Citaat:

De Kopersbescherming van PayPal helpt u wanneer u een object niet ontvangt of wanneer dit sterk afwijkt van de objectbeschrijving van de verkoper. Als u met PayPal betaalt voor een object dat in aanmerking komt voor Kopersbescherming van PayPal, dan is dit gratis en volledig gedekt.

Meer op eBay.nll

Nyx 24-12-09 18:07

Ja maar het maakt toch niet uit of the neppe anders is dan een echte iphone, Hij zegt Apple Iphone, Ten eerste het is niet eens van het merk Apple Ten tweede het is niet eens een Iphone.

evmw 24-12-09 18:27

Als het object niet overeenkomt met wat er werd geadverteerd (merk komt niet overeen, geen melding nep artikel, etc) heb je gewoon recht om de aankoop terug te draaien. Je kunt beste via je paypal account een geschil aanmaken in plaats van communicatie met de verkoper op te zetten. Via het geschil van PayPal kan PayPal naderhand kijken hoe de communicatie is verlopen. Gewoon netjes blijven, dan komt alles goed ;)

Nyx 24-12-09 19:01

Ja die verkoper zet neer, Apple Iphone en ik neem aan dat er geen een clone is die zo heet. wat deze clones zijn niet gemaakt door apple toch?

kuotje 24-12-09 19:25

nee idd, maar met paypal kan je je geld transactie terug trekken. moet je hun maar is bellen en er naar vragen. Ze konden dan gelijk je geld terug storten als het onder de 200 € was, volgens mij.
soort veiligheids maatregel door hun opgezet.

Nyx 24-12-09 19:27

Oo dat zal wel heel mooi zijn, ik heb er namelijk een groot bedrag voor betaald. 263 euro, kan het ook zo dat ze mij 200 euro terug storten en dat ik het moet uivechten over die 63 euro?

kuotje 24-12-09 19:34

uhm bel maar gewoon paypal :) en kijk wat je kan doen.
en is niet slim van je he, iphone van 260 euro :) is niet echt mogelijk ( nieuw )

Nyx 24-12-09 19:36

Ja ik heb er geen verstand van, ik dacht "Apple" dat zit wel goed over de rest heb ik helemaal geen verstand. En nu blijkt dat het gewoon een flut clone is. maarja bedankt voor de snelle reactie jongens/meisjes

De Generaal 24-12-09 19:36

// Topic verplaatst naar de iPhone klonen & Killers sectie en tevens de topictitel aangepast voor de duidelijkheid

Laat ik je dan de volgende tip geven voor in de toekomst: een iPhone 3GS voor onder de 400 euro NIET kopen. 9/10 keer zijn dit neppe iPhone's of iPhone's die niet voldoen aan de advertentie.

kuotje 24-12-09 19:47

dan weet je het voor de volgende keer, als er GUCCI staat wilt het niet zeggen dat het echt is. Vooral niet als het onder de gemiddelde prijs ligt.

succes ermee

Wook 24-12-09 20:30

Als de verkoper ook maar ergens in de beschrijving vermelde dat het een namaak iPhone is dan vrees ik voor jou dat je naar je geld kan fluiten. Uit wat ik opmaak uit je posts heb je blijkbaar vooral de titel gelezen, naar de prijs gekeken en dan tot kopen overgegaan. Dat is niet echt verstandig.

Michel15 24-12-09 20:43

is het via Ebay ?

dan kun je de link nog plaatsen hier

PasQ 24-12-09 21:18

Ik hoop voor je dat je het terugkrijgt! En zoals velen hierboven ook zeggen: koop NOOIT zomaar een iPhone, tenzij je 'm eerst kan bekijken en kunt testen! Marktplaats staat namelijk ook vol met ECHTE foto's van Apple iPhone's, maar de verkoper pikt deze zomaar ergens vandaan! En dan een prijs van 150 euro erbij, yeah right! :confused:

Dus: NIET DOEN!

Nyx 24-12-09 21:51

Brand New Apple Iphone Smartphone 32GB Unlocked SimFree on eBay (end time 21-Dec-09 20:47:55 GMT)

Nyx 24-12-09 21:53

Ja ik heb een grote fout gemaakt, het is niet weinig geld en ik denk dat ik weinig kans heb. Maar ovr dat 200 euro van paypal heo zit het daarmee. Hij liegt over de ding hij zegt Apple Iphone en is geen Apple toch? hij had dan toch in titel moeten zeggen Apple Iphone Clone ofzo?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.