iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3g werkt niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/50841-3g-werkt-niet-meer.html)

jligthart 27-12-09 17:13

3g werkt niet meer
 
Ik heb een probleem waar hopelijk iemand mij mee kan helpen.

Het gaat om het volgende:
Ik heb een Iphone 3g 16 gb. oorsprong uit belgie en is gejailbreakt. momenteel draait ie op 3.1.2 (via zwarte regen). verders zit ik op het vodafone netwerk (inc draadloos internet)

Nu het probleem:
mijn 3g (HSDPA) netwerk heeft altijd gewerkt (heel goed en snel zelfs). Sinds een paar maanden geleden kon mijn iphone geen verbinding meer maken met het 3g netwerk (wel het gprs netwerk, maar dit is te traag). sporalisch maakt de iphone wel verbinding met het 3g netwerk (wat dan weer lekker snel is) maar binnen vijf minuten valt deze weer weg.

In het kort: Gprs werkt wel, 3g werkt niet (voorheen altijd gedaan)

extra info:
Het 3g netwerk heeft het altijd goed gedaan maar sinds een paar maanden geleden kan die geen verbinding meer maken. Ik ben niet verhuisd of wat dan ook en dit probleem geld voor heel nederland, dus het ligt niet aan een specifieke locatie. ow ja ik zat op 3.0 toen het probleem zich voor het eerst voordeed. hierna heb ik de iphone geupdate naar 3.1.2 maar het probleem bleef:(

Dingen die ik al heb geprobeerd:
alleen bosspreffs geinstalled en 3g netwerk aan gezet
alleen sbsettings geinstalled en 3g netwerk aan gezet.
beide geinstalled en 3g netwerk aan gezet.

van 3.0 naar 3.1.2 geupdate

via Itunes de iphone hersteld, probleem bleef - daarna gejailbreakt, probleem bleef.

WAT NU?
Ik heb een tijdje het forum afgezocht naar een antwoord maar kon dit nergens vinden. misschien dat ik verkeerd heb gekeken maar ik kon nergens een antwoord vinden.

Ik heb van een vriend gehoord dat wanneer je naar het buitenland gaat de iphone een stukje software automatisch installeerd waardoor de verbinding met het 3g netwerk niet meer werkt. (kan iemand dit bevestigen, of is dit niet waar?)

Alle hulp is welkom!!!

iScorpio 27-12-09 17:33

Ben je overgestapt van provider? Misschien is de 3G dekking slechter geworden. Neem anders contact op met je provider hierover.

Welke instellingen heb je staan bij Instellingen / Algemeen / Netwerk / Mobiel datanetwerk ?

Je moet daar de APN gegevens van je eigen mobiele provider hebben staan. Deze instellingen zijn wel te vinden op het forum.

jligthart 27-12-09 17:48

Nope ben niet overgestapt naar een andere provider.

Ow en ben langs vodafone geweest voor dit probleem. Het enige wat ze konden doen is een nieuwe simkaart geven. Dit heeft het probleem ook niet verholpen. Verder konden hun mij niet helpen

De instellingen zijn goed want anders had het GPRS het ook niet gedaan.
De instellingen zijn:
apn: live.vodafone.com
gebruiks: vodafone
ww: vodafone

any more suggestions?

King1987 27-12-09 23:30

Even heel simpel gedacht hoor:
Heb jij hersteld en toen getest of hersteld en je reservekopie terug gezet? Dan zit de fout (die in SBsettings/bosstool zit vermoed ik) er nog in.
Dit heeft gewerkt namelijk met een probleem geval van een vriend van mij.

jligthart 28-12-09 14:26

Ik heb de iphone hersteld via itunes:
-apparaten
- iphone van ligthart
- tabblad samenvatting
- versie
- herstel

Deze heb ik gedaan en daarna wel mijn contactpersonnen en agenda zooi terug laten zetten. Zou het probleem hierin kunnen liggen?

superbuurvrouwtje 28-12-09 14:38

Heb je niet toevallig een keertje sb gedownload en daarna weer verwijderd? De instellingen die je toen veranderd hebt die blijven dan namelijk staan. Ik kan je alleen maar als tip geven gewoon via cydia sb er weer opzetten en dan het vinkje van 3G aanzetten.

jligthart 28-12-09 15:27

Sbsettings heb ik wel geinstalleerd ja, maar die heb ik nooit verwijdert. Sterker nog sbsettings gebruik ik best veel (om 3g,Wi-Fi enz aan en uit te zetten).
Dus ik denk niet dat het hieraan ligt.

jligthart 04-01-10 01:30

niemand meer een idee?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:36.