iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   zijkanten van mijn iphone zomaar open?!?!? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/50875-zijkanten-mijn-iphone-zomaar-open.html)

sulaimany 28-12-09 02:13

zijkanten van mijn iphone zomaar open?!?!?
 
ik heb nu sinds augustus een iphone 3g 8gb gekocht bij t-mobile, zonder verzekering.
ik heb er eigenlijk nooi probelem mee gehad behalve de coma uitvallen, nadat ik een nieuwe update had geaccepteerd zonder erbij na te denken:mad:
naja daar gaat het nu niet over, waar het me wel over gaat en waar ik me aan erger en zorgen over maak is:
tussen het chromen deel(zijkanten en boven stuk dus)en mijn beeld is er een opening ontstaan!!
ik heb mijn iphone altijd goed ''verzorgd'', nooit laten vallen, altijd een hoesje eromheen en ineens kwam ik hier achter.
ik kwam er achter nadat ik een beetje druk gaf op de zijkanten van me iphone toen ik gewoon wat aan 't zoeken was, en ineens hoorde ik gekraak en voelde ik dat me iphone op zen normaale positie ging:eek::confused:
een week later ongeveer, zag ik dat er stof onder mijn beeld was gekomen en er was ook stof in dat split tussen het chromen deel en het scherm.
ik ben bang dat er water of vocht naar binnen kan komen hierdoor, en dat kan dan echt een probleem worden.
mijn vraag is nu: zullen ze hem bij t-mobile repareren als hij word opgestuurd??
en valt dit eigenlijk wel onder de garantie?

Ivan.

arashrsf 28-12-09 02:34

je kan naar de winkel gaan en het vertellen, dan wordt er naar gekeken naar een papiertje in je iphone dat verkleurt als er vocht in is gekomen. Maar vocht heeft niks te maken met het feit dat je iphone bij wijze uit elkaar valt. Ik denk dat je gewoon een nieuwe krijgt en anders wordt ie gemaakt.
Als je het gaat doen, vergeet dan geen reservekopie te maken voordat je em naar de winkel brengt :) (in itunes rechterklik op je iphone en dan reservekopie klikken).

ik denk dat er weinig risico is dat je genaaid wordt of dat ie niet onder garantie valt als je em naar de winkel brengt en je verhaal vertelt..

sulaimany 28-12-09 02:45

oke..
ik ga dan vandaag meteen naar t-mobile.
ik heb nog een paar vragen.
stel dat hij wel moet worden gerepareerd, dan betekent dit uiteraard dat ik het zelf moet betalen.
maar als het een hoog bedrag is dan kan ik het nu in deze tijd niet betalen.
dus stel je voor dat ik een bericht krijg na 2 weken dat hij moet worden gerepareerd en de kosten zijn 150 euro(ik zegmaar wat)
betekent dit dat ik ''moet'' betalen of kan ik nog zeggen van stuur maar terug en ik zoek het verder wel uit.
Kan het trouwens ook zijn datie kosteloos word gemaakt?
en wat als het nou blijkt dat er vocht in zit, zijn de kosten hiervoor voor mij?

bedankt voor de snelle reactie en je info!!!
echt top;)

Starscreamer 28-12-09 08:29

Ze zullen dan denk ik een gerefurbisched of nieuwe exemplaar geven.
Anders als je pech hebt :( 40 euro onderzoekskosten niet gerepareerd of 200 nog iets voor een nieuwe (gerefurbisched)toestel ;)

nebilem 28-12-09 09:44

Als er voor de rest geen schade heeft denk ik toch dat jij gelijk moet krijgen. Je moet het gewoon niet opgeven als ze niet willen toegeven.

sj0e5d 28-12-09 10:26

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Steeds een klikkend geluid als je wat druk gaf op de zijkant, vervolgens merkte ik ook een aantal weken later stof onder mijn scherm. Heb de iPhone toen ingeleverd voor reparatie en kreeg ongeveer 2 weken later een nieuwe (refurbished) toestel terug. Viel onder garantie.

Groeten Sjoerd.

sulaimany 28-12-09 15:22

Oké top bedankt voor jullie reacties!!
Sj0e5d moest je verder geen kosten betalen?

kuotje 28-12-09 15:31

nee want valt onder garantie

sj0e5d 28-12-09 19:22

idd viel gewoon onder garantie ;)

sulaimany 28-12-09 23:05

Ok,
maat wat is het verschilbtussen een nieuwe iPhone en een refurbished iPhone?

King1987 28-12-09 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sulaimany (Bericht 398496)
Ok,
maat wat is het verschilbtussen een nieuwe iPhone en een refurbished iPhone?

Refurbished = een gebruikte iPhone die compleet is opgeknapt dat hij weer als nieuw is. (net zo goed dus)

sulaimany 29-12-09 02:16

oke bedankt,
maar, er zijn dan geen krassen ofso op een refurbished iphone?
of is echt alles al gebruikt door andere..
want stel je voor dat die batterij het na 2 maande begeeft ofso, omdat die al veel langer was gebruikt..
hoewel ik hier niet van uit ga hoor, maar ja voor zekerheid...

Starscreamer 29-12-09 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sulaimany (Bericht 398540)
oke bedankt,
maar, er zijn dan geen krassen ofso op een refurbished iphone?
of is echt alles al gebruikt door andere..
want stel je voor dat die batterij het na 2 maande begeeft ofso, omdat die al veel langer was gebruikt..
hoewel ik hier niet van uit ga hoor, maar ja voor zekerheid...

Komt een nieuwe case om en een nieuwe accu in :d
Voor de rest kan jij het niet zien dat het een refurbished 1 is alleen aan serienummer die meestal met 5k begint ;)

sulaimany 19-01-10 17:30

heey,

ik heb vorig week mijn Iphone laten opsturen bij t-mobile en heb vandaag antwoord gekregen.
ik stuurde hem op vanwege dat de behuizing niet goed inelkaar zat en ik krijg een andere antwoord trug..

dit staat erin:

onlangs heeft u bij ons uw Iphone ret reparatie aangeboden.

onze door Apple gecertificeerde technici hebben uw Iphone nauwkeurig onderzocht en zijn tot conclusie gekomen dat uw Iphone vochtschade heeft opgelopen.
Deze chade valt niet onder de garantie van Apple

Graag sturen wij u tegen betaling een vervangende Iphone*.
indien u dit wenst, hebben wij hiervoor uw toestemming nodig.
hiervoor ehbben wij voor u een prijsopgave bijgevoegd waarop u uw keuze kunt aangeven.
wij verzoeken u dit formulier binnen 10 werkdagen naar ons servicecenter retour te sturen.

en dit staat in de reparatie opdracht met kosten:

u heeft u toestel bij een T-mobile shop ter reparatie aangeboden.
het blijkt dat de door u opgegeven klacht een gevolg is van een defect aan het toestel dat niet word gedekt door de garantie van de fabrikant/importeur.
het betreft namelijk: VOCHTSCHADE GECONSTATEERD IN TOESTEL.

reparatiekosten daarvoor bedragen 179.10 euro
de onderzoeks/verzendkosten bedragen 42.50 euro

als je hier boven hebt gelezen wat mijn probleem was dan is dit niet de juiste antwoord op mijn vraag, en of die kon worden gerepareerd.
ik was al bang dat er vocht in zat, maar dat komt dus blijkbaar doordat er vocht via de zijkanten is binnengegaan...
wat zou ik nu het beste kunnen doen...?
nog een keer aanvragen voor reparatie, of kan dit eigenlijk wel??
en dit is wel een behoorlijk bedrag voor reparatie en dit ga ik sowieso niet betalen dus dat is geen optie, maar ik vind dat ze wel verkeerd handelen

sj0e5d 20-01-10 20:34

De vochtindicatoren waar naar gekeken wordt zitten in de jackplug aansluiting en in de dockconnector. Deze vochtindicatoren zitten dus aan de buitenzijde van de telefoon, je kan ze namelijk zien zitten zonder de iPhone uit elkaar te halen. Dat ze verkleurd zijn is waarschijnlijk het gevolg van iets anders dan de rand die niet helemaal goed zou afsluiten. In dit geval vervalt helaas dus automatisch je garantie.

sulaimany 20-01-10 23:02

okee:O

maar ten eerste: ik ben niet naar de t-mobile winkel gegan omdat er vocht inzat(ik wist er helemaal niets van)
ten tweede ik krijg helemaal geen enkel informatie over de behuizing terwijl ik hem daarom heb laten opsturen!

en ik denk zelf dat er vocht naar binnen is kunnen via de zijkanten, want ik heb mijn iphone nooit laten vallen, en hij is al helemaal niet met water in aanraking gekomen.

dus als er vocht binnen in zit betekent dit ook dan dat mijn garantie vervalt voor andere dingen????
stel je voor dat het een fabrieksfout is ofso, dan kan ik er weinig aan doen?

**ik ben vandaag weer terug gegaan met bon en al naar de t-moble winkel en heb daar alles fijn uitgelegt.
de mevrouw achter de balie vertelde me dat dit wel vaker gebeurde, en dat dit hun fout is..
dus nu word mijn iphone terug gestuurd naar de winkel, en dan moetie opnieuw worden gestuurd voor reparatie/onderzoek.
intotaal ben ik mijn iphone dan zo'n 3 weken minimaal kwijt!!

sj0e5d 20-01-10 23:28

Er is gekeken naar de vochtindicatoren aan de buitenzijde van je iPhone, zoals ik al zij onderin de jackplug aansluiting en tussen de dockconnector.. De telefoon wordt namelijk in Nederland helemaal niet opengemaakt bij een technisch onderzoek.. De geconstateerde vochtschade is dus vocht geweest dat niks te maken heeft met de kieren in je iPhone. De vochtschade is namelijk aan de buitenkant geconstateerd en niet aan de binnenzijde.

Ongeacht of jou probleem wel of niet met vocht te maken heeft blijft het een feit dat de garantie vervalt op het moment dat vochtschade wordt geconstateerd. Zijn spijtig genoeg wel meer voorbeelden van te vinden op het forum.

Als je telefoon nu terug is bij T-mobile kijk dan eerst even goed naar de vochtindicatoren of deze naar roze/rood verkleurd zijn. Laat hem eventueel opnieuw opsturen ter reparatie en geef dan duidelijk aan dat het probleem dat jij met de telefoon hebt niks te maken heeft met de geconstateerde vochtschade. Helaas zou het nog wel eens een lang verhaal kunnen worden.

Succes

Snader 20-01-10 23:53

Ik heb vorige week dinsdag mijn iPhone 3GS bij HCW in België ingeleverd vanwege hetzelfde probleem. Een kier ter hoogte van de mute-knop. Wel heb ik meteen de dag nadat ik erachter kwam de telefoon ingeleverd. Gelukkig zat er nog geen stof o.i.d. onder het scherm en verder ziet de telefoon er nog als nieuw uit. Toen ik 'm inleverde nam ik aan dat het gewoon onder de garantie viel, maar dat is nu nog maar afwachten als ik dat zo lees hier... Geen idee of m'n vochtindicatoren zijn verkleurd, misschien een keer tijdens een regenachtige dag.

In ieder geval het toestel nog 1 à 2 weken kwijt, dus ben benieuwd of ik een nieuwe krijg. Nu pas merk ik voor hoe belachelijk veel dingen (buiten bellen en smsen) ik m'n iPhone gebruikte!

sulaimany 21-01-10 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snader (Bericht 407255)
Ik heb vorige week dinsdag mijn iPhone 3GS bij HCW in België ingeleverd vanwege hetzelfde probleem. Een kier ter hoogte van de mute-knop. Wel heb ik meteen de dag nadat ik erachter kwam de telefoon ingeleverd. Gelukkig zat er nog geen stof o.i.d. onder het scherm en verder ziet de telefoon er nog als nieuw uit. Toen ik 'm inleverde nam ik aan dat het gewoon onder de garantie viel, maar dat is nu nog maar afwachten als ik dat zo lees hier... Geen idee of m'n vochtindicatoren zijn verkleurd, misschien een keer tijdens een regenachtige dag.

In ieder geval het toestel nog 1 à 2 weken kwijt, dus ben benieuwd of ik een nieuwe krijg. Nu pas merk ik voor hoe belachelijk veel dingen (buiten bellen en smsen) ik m'n iPhone gebruikte!

ja inderdaad, maar ik heb 'm opnieuw laten opsturen met het gehele verhaal erbij.

ik had verwacht dat ik pas na 2 weken antwoord zou krijgen, maar ik leverde hem vorig week dinsdag in en kreeg maandag al antwoord!!
dus dat is nog geen eens een week:D
maar nu moet ik hem zeker wel 2 weken missen, want hij word eerst naar de t-mobile winkel teruggestuurd, en dan moetie weer terug worden gestuurd voor onderzoek/reparatie!
dus in totaal mis ik 'm 3 weken!

maar goed nu hoop ik toch echt dat er goed word gekeken naar het probleem, want ik heb echt geen flauw idee hoe dit allemaal komt!

ik hoop dat het voor jou snel word opgelost, want als je eenmal een Iphone hebt, dan ben je echt verslaafd, ahah tenminste ik wel!:d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.