iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Backlight iphone 3gs defect (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/50945-backlight-iphone-3gs-defect.html)

ronneke200 27-06-09 22:28

backlight
 
hey, heb nog niet zolang een iphone. 'k heb deze tweedehands gekocht.
maar nu is het net of de backlight uit is, heb de helderheid en dergelijke al geprobeerd maar helpt niets. ik ging er mee naar een gsm winkel en daar vertelde ze mij dat het 140 euro zou kosten om het te herstellen , met scherm vervangen enal. maar ik ging buiten en er kwam me iemand vertellen dat het niet hardwarematig is maar aan de software ligt.

ik kom hier echt niet aan uit :confused:

jonathan 27-06-09 22:39

Heb je je iPhone al gerestored? Dat kan je in iTunes doen door op "Herstel" te drukken. Dan wordt je hele iPhone leeggegooid en komt er 'schone' software op. Als je backlight dan nog steeds niets doet ligt het in ieder geval niet aan de software.

ronneke200 27-06-09 23:27

heb ik geprobeerd, heb mijn iphone opnieuw moeten unlocken en jailbrake.
maar ik sta nu nog geen stap verder :s
maar toch thx voor de snelle reactie

evmw 28-06-09 14:13

Heb je het probleem ook als je auto brightness uit zet?

ronneke200 28-06-09 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 313110)
Heb je het probleem ook als je auto brightness uit zet?

nee dit haalt niks uit, het blijft hetzelfde :s

segers909 28-06-09 20:07

Dan is het een hardwareprobleem. En het scherm van een 2G vervangen is inderdaad een kostelijke onderneming. Misschien best om hem voor onderdelen te verkopen..

evmw 28-06-09 20:25

De vraag is natuurlijk of het aan het scherm ligt, kun je er misschien een foto van maken hoe je beeld er nu uit ziet?

ronneke200 28-06-09 20:32

een foto zal niet lukken , maar het is gwn net of de backlight gwn niet werkt,
in het donker heb ik zelf een lamp nodig om te kunnen kijken op het scherm

evmw 28-06-09 20:41

Dan kan het een defect backlight zijn, met wat geluk hoeft het display daar niet voor vervangen te worden. Met wat geluk is het gewoon een los stekkertje of iets dergelijks.

ronneke200 28-06-09 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 313418)
Dan kan het een defect backlight zijn, met wat geluk hoeft het display daar niet voor vervangen te worden. Met wat geluk is het gewoon een los stekkertje of iets dergelijks.

ja ik zal het eens naar laten kijken dan.
bedankt voor de info

Orpheo 28-12-09 22:51

Backlight iphone 3gs defect
 
Ik heb, nee, had, een prachtige iphone 3gs 32gb jailbreak en unlock, met 3.0.1, tot gisteren. het scherm haperde al wat vaker de laatste tijd, maar ik weet 't aan de kou. Ook gaf de batterij soms geen sjoege, maar idem: de kou was mijns inziens de boosdoener (ondanks dat ie gewoon in mijn broek of jaszak zat).

Eergisteren, zonder (schijnbare) reden en/of waarschuwing, viel de backlight uit. de powerknop ingedrukt, en het floepte aan en uit en aan en uit. Gisteren deed ie 't effe, maar nu al meer dan 36 uur, wil ie gewoon geen steek doen.

Ik heb een system restore gedaan, dus, byebye jailbreak en unlock. ik kan er nu eigenlijk geen fluit mee, echt minder dan eerst. het voelt als een aderlating, geen jailbreak meer. zit ik met die verdraaide 4 icon dock ipv 6 (wat ik eerst had) om maar te zwijgen over de rest, wat gewoon verdomde handig was. apple: fix it! meer mogelijkheden in je OS (maar daar gaat dit topic niet over).

De system restore heeft alleen maar de zaak erger gemaakt, in de zin dat ik m'n JB kwijt ben, maar als het scherm het nu maar eens deed! maar neen... Ik zie wel wat er gebeurd, maar alleen als ik er naar kijk onder een felle lamp.

geen backlight dus.

Ik heb denk ik alle opties al gedaan die ik kon doen zonder geld neer te heoven tellen.

Wat denken jullie dat er aan de hand is, en is een fysieke,hardwarematige reparatie het enige dat er te doen valt voor mij?

King1987 28-12-09 22:53

Als je al een keer heb herstelt en geen reservekopie heb terug gezet en je had het nog, hardware matig. Misschien moet je hem aanbieden voor garantie bij T-mobile of als je geen T-mobile hebt naar een andere reparateur moet gaan.

Orpheo 28-12-09 22:59

ben bang dat dat dus zo moet zijn. je bevestigd mijn bange vermoedens, thanks.

Orpheo 03-01-10 19:05

Update:

ik heb mijn verzekering gebeld, en die zijn langsgekomen om 'm op te halen. De lijst van issues:

aan/uit knop doet 't niet goed (meer niet dan wel)
backlight defect
schermgevoeligheid verminderd in rap tempo
een en al haarscheurtjes, over de hele behuizing.

ik HOOP dat ik een nieuwe krijg... dan ga ik 'm namelijk DIRECT verkopen. ik heb deze week een HTC HD2 gekocht, en boy oh boy, wat een heerlijk toestel (op 1 issue na, maar dat loopt wel los). groter scherm, even gevoelig als de iphone, maar veel meer mee te doen. winmob is echt niet zo slecht als dat er gezegd is!

ThaBudz 03-01-10 19:11

er zijn hele volksstammen die daar anders over denken maar dat is eeen andere discussie , wel jammer een lid minder inded comunity .

Orpheo 03-01-10 19:50

ik blijf hier wel, omdat er een hoop interessants gebeurt, maar ik merk steeds meer dat ik 'uit' het mac-kamp het windows-kamp inschuif. Ik zie dat ik gewoon veel meer kan doen met een windows-telefoon en pc dan met een mac(based) apparaat.

ThaBudz 03-01-10 19:52

gedeeltelijk met je eens maar de easyusing die mac bied is ook veel voor te zeggen .

Orpheo 03-01-10 19:58

@thabudz: dat is zeker waar. maar het betekent ook dat je gelimiteerd bent, onderworpen aan de genade van de fabrikant, om 't maar zo te zeggen. ik noem het hebben van 1 browser, je kunt geen eigen achtergrond kiezen, niet kiezen dat ik 5 ipv 4 icons in de breedte heb, en/of een lege ruimte daartussen, veel te strenge application-toelatingsprocedure, etc etc. ik had mijn iphone ge-jailbroken en unlocked, maar wat ik nu met mijn winmob kan, kon ik met mijn iphone/jb ook, en nog veeeel meer!

Starscreamer 04-01-10 07:54

Maar hoe ist nu heb je een nieuw toestel????

Orpheo 04-01-10 07:57

Ik heb een HTC HD2 op dit moment, en over een week of ZES hoor ik pas 't hoe en wat van mijn iphone...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:08.