iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Snelheid Speedtest (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/51155-snelheid-speedtest.html)

rikkyboy 01-01-10 18:46

Snelheid Speedtest
 
Hallo,

Ik heb het programma speedtest (app store) gedownload.
Echter elke keer als ik test is mijn UPLOAD hoger dan mijn DOWNLOAD?
Iemand anders hier ook last van?

ThaBudz 01-01-10 20:37

is zo ver ik weet met alles , ook op je comp.

rikkyboy 01-01-10 20:44

Nee hoor ;) je upload is als het goed is veel lager dan je download.. Thuis heb ik een ratio 4 ongeveer... dus mijn download is dan 4 a 5 maal zo hoog dan mijn upload.
Upload is wat ik verzend, download wat ik binnen wil halen.

Met mijn iphone en gebruik van speedtest.net (gratis uit de appstore) is dat precies anders om.. Wel een ratio 2:1 dus niet zo groot als met de pc.

Maar ik ondervind dit op zowel t-mobile netwerk, als op mijn eigen Wi-Fi in huis..
Misschien dat het programma niet helemaal correct is? Dan hoop ik dat iemand het voor me wil nakijken/testen

ThaBudz 01-01-10 20:49

doe ik toch iets fout .....

rikkyboy 01-01-10 22:31

hehehe dat kan:d
Maar jij hebt die speedtest niet op je iPhone te draaien?

ThaBudz 01-01-10 22:33

nope , zie er niet het nut van , downloaden doe ikm altijd via mijn comp.

King1987 01-01-10 22:40

 Verplaatst naar: iPhone en internet - GPRS / EDGE / UMTS / HSDPA / Wi-Fi / Tethering op iPhoneclub.nl

rikkyboy 01-01-10 23:24

Het nut er van is om te kijken wat de snelheid van je verbinding is.
Ik heb mijn iPhone nu 4 dagen en nog geen enkele keer 3g gehad/gehaald
Ben al op redelijk wat plaatsen in friesland geweest deze dagen. Vandaar dat ik speedtest wou testen.

Echter ik merk daar op dat mijn upload in dat programma altijd hoger is dan mijn download.
De download gebruik je om je pagina's etc te laden mijn je iPhone :D Die heb ik daarom het liefst zo hoog mogelijk natuurlijk. Upload is niet zo spannend.

Omdat ik het raar vind en deze "storing" opmerk met speedtest wil ik graag weten over meerdere mensen dit zo hebben. Zo niet staat er iets op mijn iPhone niet goed ;)

nxken 02-01-10 11:35

Bij mij werkt speedtest.net zoals het hoort.
Ik heb op mijn thuisnetwerk ongeveer dezelfde resultaten met mijn iphone als ik heb met mijn laptop.

XIII 02-01-10 16:15

Bij mij crasht SpeedTest op de iPhone heel vaak bij de upload test...

Meer mensen die daar last van hebben?

rikkyboy 02-01-10 19:53

Applicatie werkt bij mij wel goed, echter de waardes kloppen nooit. Zowel met Wi-Fi als op G3 (wat ik al helemaal niet haal)

Ik heb net wat testen op www.speedtest.nl gedaan en die kloppen wel perfect met wat ik op mijn laptop haal. Probleem ligt in elk geval niet aan mijn iPhone :D

@rtin 03-02-10 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 400214)
Bij mij crasht SpeedTest op de iPhone heel vaak bij de upload test...

Meer mensen die daar last van hebben?

Heb hetzlefde probleem, zo af en toe met de upload test...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:46.