iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   GPRS blijft verbinding zoeken/maken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/51400-gprs-blijft-verbinding-zoeken-maken.html)

Drinkyoghurt 05-01-10 00:05

GPRS blijft verbinding zoeken/maken
 
Ik heb een iPhone 3G met een los abonnement, niet bij T-mobile dus. Scheelt zwaar in maandlasten, maar zonder GPRS. Daar kan ik wel mee leven.

GPRS via hun kant en mijn kant uitgeschakeld. Ik gebruik bossprefs om het uit te zetten, thans, ik dacht dat ik het uit had gezet. Blijkbaar probeert mijn iPhone nog steeds verbinding te zoeken, en gezien dit zoeken blijkbaar ook wat data verbruikt zijn de kosten van mijn abo opeens zwaar gestegen.

Nu weet ik nog van lang geleden dat je via SSH zelf aanpassingen aan de firmware kon doen, waarbij je gprs in de firmware uitzette, maar ik kan het niet meer terugvinden. Weet iemand hoe dit moet, of is er mischien een alternatief wat zeker werkt?

remundo7000 05-01-10 00:18

Dit had ik ook met Vodafone. Iets dat zeker werkt is in je instellingen bij algemeen > netwerk > mobiel datanetwerk alles weg te halen, of beter nog: onzin neer te zetten. Of toch €10 per maand aan data uit te geven, dat heb ik uiteindelijk maar gedaan ...

Drinkyoghurt 05-01-10 00:23

Die velden zijn leeg en bij deze provider(simpel) kun je geen extra data account nemen, dus dat word 'm niet.

remundo7000 05-01-10 00:36

Gek, bij mij werkte het wel. Ik kreeg ook een melding als ik geen Wi-Fi had dat er "geen mobiel datanetwerk geactiveerd kon worden". Als die melding niet kwam kostte het mij veel geld. Ik begrijp hoe het voelt, sorry dat ik je niet kan helpen

Drinkyoghurt 05-01-10 01:33

Ah, heb het desbetreffende topic gevonden

https://forum.iculture.nl/f59/i...1452-edge.html

Maar helaas, dat wil ook niet baten :S

blackbone 15-01-10 16:47

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik zit bij KPN en mijn Iphone blijft ook netwerk zoeken. Ook met bossprefs EDGE uitgezet.
Ook het onzin invullen bij EDGE heb ik geprobeert. Helaas probeert de telefoon dan voordurend zichzelf aan te melden waardoor je netwerk bezet blijft en mensen je niet meer kunnen bereiken en smsjes veel later binnen komen.
Iemand nog suggesties??

WDS001 15-01-10 17:37

En 3G is ook uitgeschakeld?

blackbone 16-01-10 22:14

Ik heb Iphone 2G, maar dat zou in principe niets uit mogen maken. Alles wat uit kan staan staat uit en zelfs wanneer ik geen apps of internet gebruik, blijft mijn telefoon data versturen wat mij geld kost.

Scooter 16-01-10 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blackbone (Bericht 405815)
Ik heb Iphone 2G, maar dat zou in principe niets uit mogen maken. Alles wat uit kan staan staat uit en zelfs wanneer ik geen apps of internet gebruik, blijft mijn telefoon data versturen wat mij geld kost.

kan je geen sbsettings installeren of zo?

blackbone 17-01-10 12:29

Ik heb SBsettings beprobeert te installeren, maar wanneer ik klaar ben met de installer van cydia zie ik de app van SBinstaller niet staan tussen mijn andere apps. Doe ik iets verkeerd?

WDS001 17-01-10 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blackbone (Bericht 405947)
Ik heb SBsettings beprobeert te installeren, maar wanneer ik klaar ben met de installer van cydia zie ik de app van SBinstaller niet staan tussen mijn andere apps. Doe ik iets verkeerd?

SbSettings kan je activeren te swipen over de statusbalk. Maar dat had je met de zoekfunctie ook wel gevonden ;)

blackbone 17-01-10 12:38

Sorry,

Had het gevonden bij "more info" was weer te snel. Ga kijken of het werkt. Badankt allen tot zover!!

blackbone 17-01-10 17:50

Helaas, heb zojuist mn dataverbruik weer opgevraagd. Hij blijft maar data verzenden, zelfs wanneer ik met SBsettings EDGE uit heb gezet. Ik zou graag nog wat suggesties horen!

opperhoof 24-01-10 19:05

Kick, hier moet toch een oplossing voor zijn. Bij mij blijft hij namelijk ook data verzenden. Beetje zonde van het geld...

blackbone 24-01-10 19:54

Ik heb nu zowel in SB settings als in bossprefs EDGE uit staan en voorlopig heeft hij al een aantal dagen geen data meer verzonden. Hoop dat hij het nu goed blijft doen... "afkloppen"


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:12.