iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Los toestel gekocht, hoe krijg je er internet 3g op? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/51437-los-toestel-gekocht-krijg-internet-3g-op.html)

Wekk 05-01-10 17:14

Los toestel gekocht, hoe krijg je er internet 3g op?
 
^Topic

Ik heb een Iphone 3GS besteld, komt morgen binnen. Ik zou er heel graag mee willen internetten, maar dan niet alleen via Wi-Fi, maar overal. Moet ik dan ergens een internet abonnement afsluiten of zit het automatisch op de iphone?

De Generaal 05-01-10 17:35

// Verplaatst naar de mobiele internet sectie.

Je zult dan inderdaad een data-abonnement moeten afsluiten, dit zit niet standaard bij de iPhone.

Wekk 05-01-10 17:39

Heb je misschien ook een idee waar dit abonnement afgesloten kan worden?

De Generaal 05-01-10 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wekk (Bericht 401604)
Heb je misschien ook een idee waar dit abonnement afgesloten kan worden?

Waar heb je je iPhone besteld als ik vragen mag? Als je je iPhone bij T-Mobile hebt besteld, dan krijg je hier een data-abo bij.

Data-abonnementen kun je verder overal afsluiten, Vodafone, KPN, noem maar op. Gewoon even de sites van ze bezoeken en zoeken naar data-abonnementen..

Wekk 05-01-10 17:42

Oh, sorry, ik heb een los iphone toestel gekocht. Dus sim-lock vrij.

De Generaal 05-01-10 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wekk (Bericht 401606)
Oh, sorry, ik heb een los iphone toestel gekocht. Dus sim-lock vrij.

Dan moet je gewoon even kijken met welke provider je wilt gaan werken (Vodafone, KPN bijv.) en zoeken naar een data-abo van ze.

3G kan ook werken met een prepaid kaartje, maar als je vaak op internet wilt gaan dan raad ik het je af, omdat dit enorm veel beltegoed kost (ik raad je sowieso af om een prepaid kaartje op een iPhone te gebruiken, maar dat is mijn persoonlijke mening).

Wekk 05-01-10 17:49

Okee, bedankt voor de info. Ik heb namelijk al een abonnement van T-Mobile, dus ik ga dat sim-kaartje erin doen. Ik moet dus bij T-Mobile mijn abonnement upgraden naar internet, als ik je goed begrijp.

De Generaal 05-01-10 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wekk (Bericht 401608)
Okee, bedankt voor de info. Ik heb namelijk al een abonnement van T-Mobile, dus ik ga dat sim-kaartje erin doen. Ik moet dus bij T-Mobile mijn abonnement upgraden naar internet, als ik je goed begrijp.

Je zou er dan inderdaad een data-abo bij kunnen nemen, Web 'N Walk. De iPhone abonnementen worden alleen verstrekt met een iPhone dus die kan je niet afsluiten. Zoek maar eens op Web 'N Walk op de T-Mobile site :).

remundo7000 05-01-10 17:54

Wat Generaal zegt is zeer waar, ik heb korte tijd een iPhone 2G gebruikt met een prepaid-kaart van Vodafone. Mobiel internet is haast niet uit te zetten, de iPhone wil graag contact maken met internet. Je beltegoed is heel snel op!

Daarnaast kun je zoveel mooie dingen met een iphone onderweg, mobiel internet is voor mij die 10 euro per maand extra die het kost zeker waard!
Bij mij zit er nu een supersim van Vodafone in, maar andere bedrijven hebben soortgelijke deals.

sjalih 05-01-10 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 401617)
Wat Generaal zegt is zeer waar, ik heb korte tijd een iPhone 2G gebruikt met een prepaid-kaart van Vodafone. Mobiel internet is haast niet uit te zetten, de iPhone wil graag contact maken met internet. Je beltegoed is heel snel op!

Daarnaast kun je zoveel mooie dingen met een iphone onderweg, mobiel internet is voor mij die 10 euro per maand extra die het kost zeker waard!
Bij mij zit er nu een supersim van Vodafone in, maar andere bedrijven hebben soortgelijke deals.

Inderdaad dat zou ik ook doen. 10 euro betalen per maand en je hebt overal 3g internet! Kijk maar eens bij telfort of vodafone

Ghost 13-01-10 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 401617)
... Mobiel internet is haast niet uit te zetten, de iPhone wil graag contact maken met internet. Je beltegoed is heel snel op!...

als je bij Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiel datanetwerk GEEN apn invult bij Mobiele data dan kan je iPhone niet op internet en kan het dus ook niets kosten.

ik moet wel zeggen dat een iPhone met data abonnement veel meer mogelijkheden bied en veel leuker is.

Tunix 23-01-10 14:43

Dat klopt niet Ghost, bij mij staat hier niks ingevuld en alsnog kan ik buiten Wi-Fi om gewoon op internet (wat me dus geld kost). Even een andere vraag omtrent 3g: Wat doet het precies? Want als je 3g dus uitzet kan je alles wat je normaal ook kan. Of maakt 3g je internet alleen sneller?

Ghost 23-01-10 15:32

Als je 3g aanzet worden gegevens sneller geladen en gaat de batterij sneller leeg.

Wel raar dat je zonder apn op het net kan. Als ik de mijne verwijder en op internet wil, e-mail wil ophalen of iets anders op het netwerk dan krijg ik de melding dat ik een abonnement heb dat geen dataverbinding ondersteunt.

Bij mijn vriendin (die geen data abonement heeft) hebben we geen apn ingevuld en dus ook geen verbinding met internet (is na te kijken bij Instellingen -> Algemeen -> Gebruik als de teller "Gegevens mobiel netwerk" daar op 0 blijft staan gaat alles goed)
wij zijn alletwee bij Proximus btw en bij een collega van mij met een mobistar prepayd kaart zijn er ook geen problemen.

Bij welke provider ben jij? Je kan altijd aan je provider vragen om het internet van je SIM-kaart uit te zetten (weet niet of dit lukt met een prepayd)

Tunix 23-01-10 15:40

Ok dankje! Ik had voorheen ook de Hyves app, maar toen ik opeens pushes kreeg terwijl ik niet met Wi-Fi verbonden was had ik hem toch maar verwijderd. Het is geen groot probleem, want maandag gaat mijn internetabonnement in :) . Maar 3G hoef je dus niet perse in te schakelen? En moet je die instellingen van APN zelf instellen als je een mobiel internet abbo aan je simkaart hebt toegevoegd? Mijn provider is Telfort.

Tunix 25-01-10 11:22

Ik heb sinds vandaag dus mobiel internet, maar het werkt nog niet... Moet ik bij Telfort nog een APN instellen?

Bomans 25-01-10 11:31

Telfort
- APN: Internet (voor prepaid word dit: Internetten prepaid)
- Username: telfort
- Password: telfort

Tunix 25-01-10 12:09

Ik heb het ingesteld, maar het wil nog niet werken :confused:

Tunix 25-01-10 14:44

Op de telfort site staat trouwens dat je alleen maar bij APN "internet" hoeft in te voeren. En op andere websites lees ik weer over mensen die niks invullen en het meteen werkt. Bij mij werkt helaas geen van deze opties. Iemand die mij hier bij kan helpen?

Bomans 25-01-10 14:55

Staat je 3G wel aan?

instellingen -> algemeen -> netwerk

Tunix 25-01-10 14:58

Ja die staat aan, dataroaming ook.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:26.