iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nieuw iPhone abonnement afgesloten, wat kan ik het beste doen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/51496-nieuw-iphone-abonnement-afgesloten-beste-doen.html)

Mathijs3GS 06-01-10 14:48

Nieuw iPhone abonnement afgesloten, wat kan ik het beste doen?
 
Ik heb jullie hulp nodig! en heb nog niet een vergelijkbare insteek gevonden.. ik weet hoe ik moet unlocken etc, dat is allemaal duidelijk.

onlangs een 3GS gehaald met T-mobile, deze gaat over 3mnd in omdat mijn hi abbo dan pas afloopt, wilde de 3GS gewoon al hebben.

nu heb ik 3 opties, wat is wijsheid;

- T-mobile laten activeren en bellen maar! betaal ik wel nog 3mnd €20,- voor m'n oude simonly..

- 3GS unlocken, hi erin en hiermee bellen totdat deze wordt overgezet. daarna de jailbreak/unlock eraf. (nog even goed zoeken, maar vervalt garantie of zijn er grote problemen te verwachten?)

- 3GS als ipod blijven gebruiken totdat m'n hi verloopt en nog aanmodderen met m'n N95 ( ben t wel zat nu)

heb nog niet echt info over de risico's gevonden, wil niet dat ik m'n Iphone sloop of garantieproblemen krijg.

wat zou jij doen?

alvast dank!

De Generaal 06-01-10 14:51

// Gezien dit los staat van het unlocken van je iPhone, heb ik de discussie verplaatst naar Ervaringen en tevens de Topictitel aangepast

ronald24e 06-01-10 15:18

Persoonlijk zou ik lekker mijn iphone unlocken en er mee gaan bellen, dan haal je er toch het meeste plezier uit naar mijn mening.
Unlocken en jailbreaken is overigens niet nadelig voor je garantie, je kan door je Iphone te herstellen je unlock/jailbreak ongedaan maken en weet niemand dat je hem ooit hebt geunlockt/jailbreakt.

De Generaal 06-01-10 15:24

Ik zelf heb recent voor de derde optie gekozen. Lekker even wennen aan het toestel en het toestel alvast helemaal je eigen maken. Er zijn een hoop tweaks die je iPhone een stuk interessanter en leuker maken en met Wi-Fi kun je ook alvast (gratis) het internet op je iPhone verkennen.

Bevalt het je zo goed, dan zou je de iPhone kunnen unlocken en er je Hi kaartje in doen. Ik heb dat destijds ook zo gedaan met een KPN kaartje.

Mijn persoonlijke mening ;).

kuotje 06-01-10 15:32

unlocken en genieten!

Mathijs3GS 06-01-10 16:10

tja, gebruik m nu al sinds woensdag, vol met apps, wat leuke games etc.
jamie oliver app, wat nieuws dingen, kamasutra app :d, nfsu, etc etc

werkt gewoon heel intuïtief, dus die Hi kaart gaat erin met jailbreak..
ben er wel een beetje huiverig voor, maar begrijp dat ik hem gewoon kan terugzetten naar origineel.. dan komt het vast goed!

:cool:

thanks alvast!

alvani 06-01-10 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 401995)
unlocken en genieten!

Inderdaad! Ik zeg ook unlocken (en nog ff genieten van het goede bereik van Hi/KPN... :d ;))

Starscreamer 07-01-10 08:01

Van Hi overstappen na T-mobile daar krijg je spijt van :D

Mathijs3GS 07-01-10 08:35

tja, daar ben ik ook bang voor..... ach, woon in de randstad, dus zal wel loslopen..
m'n zwager woont in de buurt, komt vaak in het noorden en heeft geen klachten.. dus ach, we'll see!

heb hem gisteravond geunlocked, met cydia, zo gepiept en werkt top!

m'n bundels weer geactiveerd en dan kunnen we los.
dank en dit topic kan op slot, kan ik dit zelf doen?
hmm even puzzelen;)

16MRB06 07-01-10 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer (Bericht 402270)
Van Hi overstappen na T-mobile daar krijg je spijt van :D

Ik heb het ook gedaan en ik kan je verzekeren dat ik absoluut geen spijt heb ik heb bovendien over het algemeen zelfs betere ontvangst thuis met T-mobile dan ik met HI had.

Mathijs3GS 07-01-10 09:30

ach, maak mij er ook niet druk om. zie het vanzelf wel, zit er maar 2 jaar aan vast haha

kuotje 07-01-10 12:33

vind ik ook, die vooroordelen zijn altijd maar slap.
Dat T-Mobile slechter is qua bereik ( volgens zeggen ) kan.
Wist je van te voren en pech gehad.
Maar dat ze reclames gaan maken over die onzin met die gast dat die bereik heeft.
En dan van verschillende mensen horen dat ze niet eens bereik hebben op plekken waar niemand komt, dat is bedrog en dat is echt ****.

magoed T-Mobile of Hi, zo lang die in een redelijk grote stad woont heeft ie altijd goed bereik zowel 3G verbinding.

Starscreamer 07-01-10 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 402322)
vind ik ook, die vooroordelen zijn altijd maar slap.
Dat T-Mobile slechter is qua bereik ( volgens zeggen ) kan.
Wist je van te voren en pech gehad.
Maar dat ze reclames gaan maken over die onzin met die gast dat die bereik heeft.
En dan van verschillende mensen horen dat ze niet eens bereik hebben op plekken waar niemand komt, dat is bedrog en dat is echt ****.

magoed T-Mobile of Hi, zo lang die in een redelijk grote stad woont heeft ie altijd goed bereik zowel 3G verbinding.

Dan moet je niet zoals mij in een Achterhoeks dorpje wonen dat bijna aan Duitsland grenst :d

kuotje 07-01-10 12:40

nee dan kan ik nog best begrijpen dat je slecht bereik hebt of T-Mobile DE :P

Mathijs3GS 07-01-10 12:47

:D

woon gewoon in Utrecht, helemaal geen prob's dus..

BjornD 07-01-10 13:49

gewoon wat geduld opbrengen, ander zou je hem toch pas gekocht hebben wanneer je hi afliep

Mathijs3GS 07-01-10 14:13

dán zou ik echt geduld hebben gehad!
maar dat ik was het wachten zat, hij werkt inmiddels prima met de unlock & hi!

kuotje 07-01-10 14:18

mooi zo , geniet ervan :)

lange76 07-01-10 19:47

he matthijs, ff vraagje, hoe heb jij hem gejailbreakt dan?
lees hier op het forum dat dit nog niet zou gaan met de nieuwste toestellen(productiedatum ongeveer laatste paar maanden van 2009) (heb die van mij ook pas 3 weken nu)
omdat je dan een tethered-jailbreak zou krijgen.

gr

Mathijs3GS 12-01-10 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lange76 (Bericht 402467)
he matthijs, ff vraagje, hoe heb jij hem gejailbreakt dan?
lees hier op het forum dat dit nog niet zou gaan met de nieuwste toestellen(productiedatum ongeveer laatste paar maanden van 2009) (heb die van mij ook pas 3 weken nu)
omdat je dan een tethered-jailbreak zou krijgen.

gr


heel simpel,

eerst deze stappen volgen :

https://forum.iculture.nl/f14/i...-mac-os-x.html

dan deze:

https://forum.iculture.nl/f14/i...-mac-os-x.html

werkte bij mij top!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:21.