iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Instellingen Mail Ziggo (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/51574-instellingen-mail-ziggo.html)

mhoops 08-01-10 00:20

Instellingen Mail Ziggo
 
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn mail accaount van ziggo moet instellen?
Thuis via Wi-Fi kan ik gewoon verzenden en ontvangen, onderweg via het T-mobile netwerk kan ik wel mails ontvangen maar niet verzenden.
Ik heb van alles al geprobeerd ook de diversen tips op dit forum zoals uitgaande server smtp.gprs.t-mobile.nl maar steeds krijg ik de melding dat de verbinding met de server voor de uitgaande post mislukt is.
Zelfs bij ifactors, t-mobile en bij ziggo zelf weet niemand hoe dit ingesteld moet worden :(

Bij hoofdserver heb ik dus smtp.ziggo.nl en bij andere smtp servers heb ik smtp.gprs.t-mobile.nl ingevuld.
Het vreemde is dat ik wel filmpjes kan versturen vanuit youtube.

crazyweely 29-01-10 17:36

Volgens eenr reactie van ziggo moet het het volgende zijn.... maybe werkt het bij jou maar zelf heb ik andere werkende instellingen
ZIGGO de instellingen die u dient te gebruiken om e-mail te kunnen versturen of ontvangen zijn voor de inkomende server: pop.ziggo.nl en uitgaande server: smtp.ziggo.nl. De gebruikersnaam is uw gehele e-mailadres en het wachtwoord is alleen bij u bekend. bij mij werkt het niet!!


DEZE INSTELLINGEN WERKEN BIJ MIJN ZIGGO iphone MAIL
server inkomende post
hostnaam: mail.home.nl
gebruikersnaam: het gedeelte voor het @
wachtwoord: je wachtwoord

server uigaande post
hostnaam: mail.home.nl
gebruikersnaam: leeglatem
wachtwoord: leeglaten
gebruik ssl: uit
identiteitscontrole: wachtwoord
severpoort:25

glaantje 29-01-10 18:06

Neem een goede IMAP mail (zoals Gmail), dan heb je ook geen last als je ooit nog eens van provider wil overstappen. En natuurlijk heb je geen last meer van die ouderwetse POP-mail :)

Boukens 23-02-10 18:46

Instellen account voor mail op Iphone
Belangrijk is bij het instellen van de accounts is om POP aan te klikken ipv IMAP. Het heeft me twee uur gekost om daar achter te komen. Nu geen enkel probleem meer. Ik kan mail ophalen en versturen.

Guest 23-02-10 19:02

Praktisch geen enkele provider staat open relay toe van mail uit een ander netwerk.

SMTP werkt van oorsprong zonder usernaam en wachtwoord. Dat houdt dus in dat ik in principe met jouw gegevens mailtjes kan versturen (dat gebeurd ook door spammers).

Omdat spammers van dit open karakter misbruik maakten, hebben eigenlijk alle providers hun SMTP server dichtgezet voor het versturen van mail vanaf een locatie die niet in hun netwerk zit.

Als jij thuis bent en via Wi-Fi internet, zit je op het netwerk van je provider en mag je dus gewoon mail versturen.

Hiervoor zijn 2 oplossingen:

1) aanmelden met beveiligde wachtwoordverificatie. Dit komt er dus op neer dat je WEL aanmeld bij de SMTP server. Op die manier weet de provider ook zeker dat jij echt klant bij hun bent. Bij de iphone kan dat door bij de instellingen bij 'identiteitscontrole' voor 'wachtwoord' te kiezen

2) de smtp server instellen van de provider op wiens netwerk je op dat moment zit. Stel je hebt 'thuis' xs4all en je zit een paar maanden bij iemand die ziggo heeft, dan stel je als SMTP server de SMTP van ziggo in.

Optie 2) is voor een telefoon niet handig, omdat je regelmatig van netwerk wisselt.

nlrijnd2 18-09-10 20:53

ziggo uitgaande mail
 
Hallo,
Zojuist mailaccount (provider = Ziggo) ingesteld op mijn iPhone 3GS; inkomende post wordt gewoon ontvangen; echter bij het versturen van mail krijg ik de volgende melding: "Er is een kopie in 'Uitgaand' geplaatst. De server accepteert het afzendadres 'xxx@ziggo.nl' niet. :( Zit momenteel op mijn Wi-Fi.
Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groeten, Jeroen

nlrijnd2 18-09-10 21:40

Opgelost; poort op 25 gezet ipv 587

DVVGO 06-09-11 12:17

Hee nlrijnd2

dank!! ik had hetzelfde probleem, maar poort 25 is de oplossing!

Biebiene 21-03-13 12:32

werkt poort 25 ook als je in het buitenland mail wilt versturen?

bij 1 moet je dan ook een wachtwoord kiezen voor de uitgaande mail. Inkomende mail kan ik overal ontvangen, versturen niet.

uitsmijter 22-03-13 01:14

Deze instellingen invullen: https://www.ziggo.nl/#klantenservice...tellingen/ipad
Werkt zowel met Wi-Fi als zonder Wi-Fi (3G) ook in het buitenland

Biebiene 22-03-13 10:28

Dank. Inkomende mail kan ik ook overal ontvangen. Versturen niet. Is dat opgelost door een wachtwoord in te vullen voor de uitgaande mail, wat nu optioneel is?
En moet je dan poort 25 hebben? 587 doet het ook hier thuis.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 maart 2013 om 09:29 ----------

Het probleem zit hem ook nog in andere emailadressen: mail van mijn websites die ik op mijn iphone/pad wil versturen. Ontvangen geen punt, maar versturen ho maar. Je moet dat via je provider doen=ziggo, maar lukt niet, welke poort ik ook kies

frapple 09-04-13 14:25

Een vriendin van me heeft ook Ziggo en net een paar dagen de iPad mini . Zover ik het kan zien ondersteunt Ziggo geen IMAP . Klopt dat ? Ze moet maar gewoon Gmail gaan gebruiken dus? Dat heb ik haar aangeraden.

Guest-20180925190238 09-04-13 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frapple (Bericht 889923)
Ze moet maar gewoon Gmail gaan gebruiken dus? Dat heb ik haar aangeraden.

Of gewoon iCloud Mail gebruiken kan dus ook :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:25.