iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SMS - verzendings probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/51706-sms-verzendings-probleem.html)

nocturnae 09-01-10 22:32

SMS - verzendings probleem
 
Hoi,

Ik heb sinds kort een sms probleempje met m'n iphone. Ik kan nl geen sms'n meer verzenden naar een bepaald nr naar Nederland.

Ik heb al contact opgenomen met m'n provider (Mobile vikings - is een provider die de lijnen van Base huurt en werkt via een prepaid systeem), en die vertellen me dat bij hen niets geblokkeerd staat, maar dat ik eens moet kijken op m'n iphone of ik geen "barrings" ingesteld heb.

Nu moet ik zeggen dat ik amper wist wat het was :) Maar google heeft me toch al die wijsheid bijgebracht.

Ook dat ik #33# moest typen op m'n iphone om eens de blockages op te halen, maar die geeft dus een fout. Dus ik weet voorlopig niet waar het probleem van m'n sms'n kan zitten.

Telkens als ik m'n iphone restore via itunes, kan ik 1-2 sms'n sturen naar het nummer, en dan lukt het weer niet. " Bericht versturen mislukt".

Weet iemand raad?

Thanks in advance,

kal_el 10-01-10 03:35

wacht je lang genoeg na "bellen" van #33# ?
bij mij komt er namelijk na verloop van tijd wel tekst op (ben ook mobile vikings dermee dat ik het eens teste ;) )

uhm, na je restores, zet je dan een reserve kopie terug? want het zou kunnen dat er een fou zit in die reservekopie, en jij die dus de hele tijd overzet.

nocturnae 10-01-10 12:04

Na het "bellen" van #33# krijg ik

"fout bij uitvoeren verzoeken"
onbekende fout

instelling deactiveren mislukt
stem blokkeren
alle uitgaande

enz...

Ik zou even moeten nakijken wat ik juist doe na restore.

nocturnae 10-01-10 18:44

Ondertussen nog eens een repair uitgevoerd. Een nieuwe (dus geen oude reservekopie) herstelling uitgevoerd.

Ik kon 1 sms sturen naar nl, kreeg een terug en het volgende dat ik wou sturen ging alweer niet meer. Het enige wat ik in tussentijd gedaan had, was het nr invoeren in m'n contacts...

Ik begrijp het niet echt meer.

evmw 10-01-10 19:23

Wellicht dat de iPhone na een tijdje de SIM instellingen van je SIM uitleest en overneemt, en dat deze instellingen niet kloppen. Bijvoorbeeld verkeerd nummer voor SMS centrale. Nieuw SIM zou het probleem moeten oplossen, of anders even in ieder geval nummer van SMS centrale op je iPhone checken of dat klopt.

OuassiHizzy 21-07-12 13:52

Hey

Ik kan ook niet gewoon sturen naar een nummer zoals "1922", "34.."; maar alleen naar gsm-nummers. Ik heb alles al geprobeerd, maar ik ben nu ten einde raad. Hoe los je zoiets op?

Gilles111 21-07-12 18:55

Als je niet kunt sms'en naar koopnummers (zoals 1922) kan dat ook aan de instellingen van je provider liggen. Mogelijk een blokkade op sms diensten om onverwachte kosten te voorkomen.

Dat ligt niet aan je iPhone maar aan je provider, daar even contact mee opnemen zou ik zeggen ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:50.