iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Migreren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/51835-migreren.html)

cronos 11-01-10 21:07

Migreren
 
Ik heb binnenkort een andere laptop en wil graag de muziek en apps van iTunes van mijn oude laptop migreren naar die andere. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Gewoon iTunes op de nieuwe laptop installeren en de iPhone daar aansluiten?

Ik ben zeer benieuwd.

Destiny 11-01-10 21:11

Je kunt het beste heel de je iTunes bibliotheek kopiëren. Op Mac OS X werkt dit iig.

iPhone3G_Olé 11-01-10 21:14

kopieer gewoon de map met de itunes library files. Zet die dan op je nieuwe pc bij my music, dan effe het library bestand openen en iTunes is als op je oude pc!

cronos 11-01-10 21:19

Ik heb mijn muziek en apps niet op dezelfde partitie staan op de ouwe PC. Is dat dan hinderlijk?

@Destiny: Het gaat om een Windows laptop.

kuotje 11-01-10 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 404028)
Je kunt het beste heel de je iTunes bibliotheek kopiëren. Op Mac OS X werkt dit iig.

op windows ook :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cronos (Bericht 404033)
Ik heb mijn muziek en apps niet op dezelfde partitie staan op de ouwe PC. Is dat dan hinderlijk?

@Destiny: Het gaat om een Windows laptop.


Windows is normaal "Mijn Documenten/Muziek/iTunes" Daar staan alle app's.
Muziek staat ergens waar jij ze hebt neergezet.
Dat op een extern schijfje zetten en over planten :)

Aan je nieuwe laptop/pc pluggen met itunes werkt ook. Dan linkerknop op mijn iphone blalba en aankopen overzetten werkt goed :)
ff computer machtigen en alles werkt goed.

cronos 13-01-10 20:41

Dus... 1) iTunes installeren op nieuwe PC 2) iPhone aansluiten 3) 'Aankopen overzetten' 4) Computer machtigen Is dit de juiste volgorde, en moet ik de oude PC niet 'ontmachtigen'? En wordt mijn op iPhone aanwezige muziek dan ook op de nieuwe PC gezet?

kuotje 13-01-10 20:51

3 en 4 omwisselen.
het is geen 100% succes aangezien dit probleem weleens vaker voorkomt wanneer men een verse iTunes heeft en een iphone/ipod al vol met spullen.

nee, muziek wordt niet op de nieuwe pc gezet.

Runaque 14-01-10 07:03

Muziek van je iPhone halen is niet mogelijk via iTunes, allicht wel op een of andere manier, maar uit ervaring weet ik dat als je muziek van een iPod haalt, dat alle songs een andere naam hebben gekregen en dat het dan een groot boeltje is. Het beste is om gans je muziekverzameling op een externe harde schijf te plaatsen en die op zijn beurt weer naar je nieuwe computer over te hevelen, dat is nog de beste en minst complexe manier om te werken. Daarna doe je hetzelfde als bij je oude computer, je geeft in iTunes de locatie aan waar je muziek staat en hij zet direct alle muziek, app's, video's en playlists zo over in zijn database. De telefoonnummers zet iTunes wel van de iPhone over naar de computer, dus daar moet je niet van wakker liggen.

remundo7000 14-01-10 14:26

Een extra tip uit voorzorg: ik zou in ieder geval alle gekochte apps en gekochte muziek op je iPhone zetten met de oude computer. Dan de nieuwe computer in iTunes inloggen met je account vóór je de iPhone er aan hangt. Dan ben je in ieder geval niks kwijt, mocht het synchroniseren minder soepel gaan en je alle muziek, foto en video er opnieuw op zou moeten zetten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:31.